Ok. En spektakulär konkurs tycker jag är en som lämnar ett stort värde i konkursboet i kombination med höga skulder.Legato skrev: ↑03 apr 2024 12:40Det är helt upp till dig vad du tycker är spektakulärt eller inteFredrik j skrev: ↑03 apr 2024 12:28Länken verkar vara låst. Ett konsultbolag har väl sällan spektakulära konkursbon? Dom anställda utgör ju dom huvudsakliga tillgångarna.Legato skrev: ↑03 apr 2024 08:15Japp som sagt så tror jag det ökar sannolikheten att den säljs snabbt och inte snurrar ett antal gånger.SR-71-BlackBird skrev: ↑03 apr 2024 08:09Denna bil ägs av DNB efter ett konkursåtertag, vet ej om det påverkar viljan att acceptera ett bud.
"Kanske inte blir så många omtag på auktionen iaf.
Verkar vara del av ett ganska spektakulärt konkursbo... Konsultbolag med över 100 miljoner i omsättning:
https://www.newsworthy.se/artikel/23998 ... -t%C3%A4by"
Jag tyckte det var spektakulärt då bolaget hade så hög omsättning och i princip gått break even varje år 2019-2022. Över 2 MSEK i omsättning per anställd brukar också kunna räcka bra för vettig lönsamhet. Hade varit intressant att veta om allt bara smällde 2023 eller om man helt enkelt gav upp försöken att vända till lönsamhet trots att det på pappret såg extremt nära ut.
En konkurs i ett konsultföretag drabbar nog väldigt få fordringsägare.