Euro-NCAP kräver fysiska reglage
Moderator: Redaktion
Re: Euro-NCAP kräver fysiska reglage
Nu har jag testat med handskar i Highland och knapparna på ratten funkar fint med tjocka fodrade läderhandskar (Hestras) Jag fortsätter dock köra utan, men i Highland är det iaf inte ett problem med handskar på rattknapparna. (Men för er som gillar handskar i bilen blir det trixigare med skärmen. Knappen för röstkommando funkar ju också med handskar så där går det ju att styra musik etc)
Re: Euro-NCAP kräver fysiska reglage
Tycker Euro-NCAP också borde testa sikt framåt och åt sidorna. I en annan tråd var det t ex många som berättade att de varit nära att krocka eller krockat pga den breda A-stolpen i Tesla, och problemet finns ju i olika grad på många bilar. Feta motorhuvar och annat kan ju också påverka sikten.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Re: Euro-NCAP kräver fysiska reglage
Detta var en sak som jag inte var helt förtjust med PS2 (även om mycket fin bil i övrigt); dålig sikt runtomkring från förarplatsen.SkipperO skrev: ↑29 mar 2024 14:09Tycker Euro-NCAP också borde testa sikt framåt och åt sidorna. I en annan tråd var det t ex många som berättade att de varit nära att krocka eller krockat pga den breda A-stolpen i Tesla, och problemet finns ju i olika grad på många bilar. Feta motorhuvar och annat kan ju också påverka sikten.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik