Har reagerat på samma sak, inklusive reagerat över just den bilen igårKaffekatten skrev: ↑15 mar 2024 07:17Börjar priserna på MS Raven gå upp.
Under senhösten och runt jul pumpades ut tjänstebilar som blivit tre år. Det nu är den kranen stängd då det för tre år sedan inte togs ut mer MS.
Det märs tydligt på utbud på KVD. Sällan nu det finns någon Raven där nu i feb-mars.
I dec ex så låg konstant 4-5 Raven ute på KVD. Nu ens sällan någon finns där. De gick ner o ner i pris och såldes aldrig för reservationspris. Oklart om det blev affärer eller gick till ex Carla för inbyte.
Nu fick vi avslut på de få som är över reservationspris.
Dock har de dragit ner marknadspris och reservationspris.
https://www.kvd.se/auktioner/205002
 Klantade mig faktiskt och tyckte jag bjöd för högt på den men det "löste sig" med god marginal...
  Klantade mig faktiskt och tyckte jag bjöd för högt på den men det "löste sig" med god marginal...Det finns ju extremt få Raven på marknaden i relation till 3 och än mer Y. Jag tror det finns goda förutsättningar för en ökning i pris på Raven framöver! X tror jag faktiskt redan bottnat och jag undrar om inte S gör det "nu".
Även 3 verkar för övrigt ha stabiliserats. Efter en evighetslång nedgång så har nu avsluten legat på ungefär samma nivå i ungefär en månad. Skulle inte säga att det vänt än, men definitivt stabiliserats.
Y har ju länge legat alldeles för högt. Är inte helt uppdaterad men känns som de fortfarande ligger aningen för högt i relation till övriga Teslor samt elbilsmarknaden generellt.

Fick inget svar....
 Fick inget svar....