Tesla bryr sig inte.Knix skrev: ↑05 mar 2024 08:05Det hade varit bra om Tesla la upp lite råd om vilka platser som är lämpliga att välja om man inte har laddporten vänster bak eller höger fram för att undvika blockerade platser. Hade till och med gått varna med ett popup-fönster att man är på väg att blockera en plats och rekommendera annan ledig plats när man startar laddning om Tesla för in layouten för stationen i databasen och folk anger i appen vilken bil de har.xms67 skrev: ↑04 mar 2024 21:48Kan ju gälla åt båda håll så att säga. I Sälen förra veckan kom jag till SuC och alla laddare var upptagna. Före mig i kön stod en ID.4 och en Audi. Direkt när jag kom åkte en Tesla och ingen av bilarna före mig körde in där. Jag tänkte att laddare måste vara trasig och gjorde själv inget. Efter ett tag lämnat nästa Tesla och ingen i kön före mig tar den platsen heller. Då fattar jag... Lite trögtänkt kanske, men det var första gången jag kom till en laddplats och det var kö. Hade inte reflekterat kring just detta.
Hade de varit intresserade av att minimera antalet blockerade laddplatser, så hade de inte utformat sina nya SuC V4 så som de gör.
De hade extremt enkelt kunnat undvika alla blockeringar på nya V4 stationer med en minimal designförändring, men det gör de inte. Istället ska det fortsatta vara kaos med många blockerade laddstolpar så fort det är hög beläggning.