Den tråden orkar jag inte leta rätt på. Hittar du inga tester/provkörningar på nätet? De började jobba efter det datumet.
Botkänsla på inlägget du svarar på.
Några grejer efter att ägt bilen några veckor. Knäckljud från vissa luftintag - känt problem som ska åtgärdas. Haft problem med att display som visar avstånd till objekt när man parkerar, hastighetsgränser osv inte visar info - kom tillbaka efter tvätt (bilen var inte nämnvärt smutsig) men försvann snart igen. Parkeringsbromsen släpper ofta inte per automatik när man lägger i växel (felmeddelande kommer upp kopplat till detta).
Lite andra smågrejer. Har fått mail om uppgraderingar osv så ska bara hitta en tid för dem att komma ut (fortsatt ska det främst gå via OTA).
Min bil fick jag köra i 2 dagar, nu har Fisker haft den i över tre veckor och försöker fixa så det går att DC ladda
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tröttnade på hela behandlingen från Fisker og det faktum att jag knappt fick använda bilen. Nu har jag skickat info om att jag önskar använda mig av returrätten och köpt mig en Taycan istället, dom har gått ner så sjukt i pris att det blev i stort sett samma pengar Känns som betydligt mer bil för pengarna än Fisker.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tråkigt att höra att det strulade så mycket. Men berätta gärna var man hittar billiga Taycan Jag har inte haft jättebra koll på priserna, men tycker det ser ut ungefär som tidigare. En Taycan Cross Turismo (har hund) är nog det som skulle gå mig att byta bort min P2.
Tråkigt att höra att det strulade så mycket. Men berätta gärna var man hittar billiga Taycan Jag har inte haft jättebra koll på priserna, men tycker det ser ut ungefär som tidigare. En Taycan Cross Turismo (har hund) är nog det som skulle gå mig att byta bort min P2.
I Norge den CrossTurismo jag har köpt kostar 1,6ny, nu 800k, 1år senare. Någon har gått på en sjuk kostnadssmäll, den enes död, den andres bröd.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ja, är ju fan ingenting som är standard hos Porsche, glömmer man något väsentligt, så är det kris
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Men hann köra nästan 500km och den verkar rätt bra alltså. Fin i chassi, ljudisolering, upplevd kvalitet, stereo. Det som stör mig är att den saknar ventilerade stolar, fan vad jag blir svett i ryggen. Infotainment får man bara acceptera att det krävs en del OTA uppdateringar innan allt är som det ska. Äkta OTA, alla funktioner, inte bara infotainment.
Jo, svettig rygg vid långresor är det som jag tycker är sämst med Teslas stolar (samt att du nuvarande jag har är alldeles för korta i sittdynan), och har även märkt samma sak hos PS2. Känns som viss vinyl är svettigare än vanligt läder (även om läder också kan bli varmt).
Väldigt bra att hela bilen har uppdateringar OTA.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Tröttnade på hela behandlingen från Fisker og det faktum att jag knappt fick använda bilen. Nu har jag skickat info om att jag önskar använda mig av returrätten och köpt mig en Taycan istället, dom har gått ner så sjukt i pris att det blev i stort sett samma pengar Känns som betydligt mer bil för pengarna än Fisker.
Jo, då är ju valet lätt, även om utrymme kommer väl bli klart sämre även i en Cross Turismo?
Sjukt att den ligger så högt i pris att en 1 år gammal Porsche börjar konkurrera i pris med en ny Ocean. Trodde hela idéen med (nya) Fisker att det skulle bli en väldigt billig och aggressivt prissatt elbil.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Tröttnade på hela behandlingen från Fisker og det faktum att jag knappt fick använda bilen. Nu har jag skickat info om att jag önskar använda mig av returrätten och köpt mig en Taycan istället, dom har gått ner så sjukt i pris att det blev i stort sett samma pengar Känns som betydligt mer bil för pengarna än Fisker.
Jo, då är ju valet lätt, även om utrymme kommer väl bli klart sämre även i en Cross Turismo?
Sjukt att den ligger så högt i pris att en 1 år gammal Porsche börjar konkurrera i pris med en ny Ocean. Trodde hela idéen med (nya) Fisker att det skulle bli en väldigt billig och aggressivt prissatt elbil.
Hade Fiskern kostat 200.000 mindre så hade den varit en självklar vinnare, men nu är den helt enkelt för dyr. Själva bilen tycker jag är på nivå med ID.4 & Co, så då bör den kosta ungefär lika mkt, eventuellt lite mer för längre räckvidd men inte så mkt mer. Bagaget blir självklart mindre i Cross Turismo, men vi kör BMW i4 på långresor idag, så tror det går helt ok. Dessutom har ju faktiskt CT en ganska stor och användbar frunk.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Verkar som att Fisker inte har råd att försena leveransen pga mjukvaruproblem på det sätt som många andra tillverkare gör. Den allvarligaste anmärkningen ja hörde som inte går att åtgärda med mjukvaruuppdatering verkar vara rattknapparna.
Ocean en verkar ha potential, men jag skulle nog ändå avstå att lägga så mycket pengar på ett så oprövat kort. Restvärdet känns för oförutsägbart.
Verkar som att Fisker inte har råd att försena leveransen pga mjukvaruproblem på det sätt som många andra tillverkare gör. Den allvarligaste anmärkningen ja hörde som inte går att åtgärda med mjukvaruuppdatering verkar vara rattknapparna.
Ocean en verkar ha potential, men jag skulle nog ändå avstå att lägga så mycket pengar på ett så oprövat kort. Restvärdet känns för oförutsägbart.
Den är 200.000 för dyr tycker jag. Ett lägre pris hade också rättfärdigat plasten i interiören.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hyggligt världsfrånvända för att vara ett innovations- och techbaserat bilbolag att man inte vet vem MKHBD är...
Jag tror 'företaget' Fisker vet vem MKHBD är. Men de valde ju onekligen en rätt katastrofdålig 'approach' till vad de nu ville åstadkomma med det där telefonsamtalet...
Undrar vem det egentligen är som äger Fisker... Det kanske skulle kunna förklara det hela.
Hyggligt världsfrånvända för att vara ett innovations- och techbaserat bilbolag att man inte vet vem MKHBD är...
Jag tror 'företaget' Fisker vet vem MKHBD är. Men de valde ju onekligen en rätt katastrofdålig 'approach' till vad de nu ville åstadkomma med det där telefonsamtalet...
Undrar vem det egentligen är som äger Fisker... Det kanske skulle kunna förklara det hela.
Hyggligt världsfrånvända för att vara ett innovations- och techbaserat bilbolag att man inte vet vem MKHBD är...
Jag tror 'företaget' Fisker vet vem MKHBD är. Men de valde ju onekligen en rätt katastrofdålig 'approach' till vad de nu ville åstadkomma med det där telefonsamtalet...
Undrar vem det egentligen är som äger Fisker... Det kanske skulle kunna förklara det hela.
Det är ju ett noterat bolag så inte så svårt att kolla.
Bolaget har extremt bred ägarspridning med massor av småägare. Enda riktigt stora ägaren är faktiskt just (danska) Henrik Fisker med ca 12%.
Hyggligt världsfrånvända för att vara ett innovations- och techbaserat bilbolag att man inte vet vem MKHBD är...
Jag tror 'företaget' Fisker vet vem MKHBD är. Men de valde ju onekligen en rätt katastrofdålig 'approach' till vad de nu ville åstadkomma med det där telefonsamtalet...
Undrar vem det egentligen är som äger Fisker... Det kanske skulle kunna förklara det hela.
Det är ju ett noterat bolag så inte så svårt att kolla.
Bolaget har extremt bred ägarspridning med massor av småägare. Enda riktigt stora ägaren är faktiskt just (danska) Henrik Fisker med ca 12%.
Hyggligt världsfrånvända för att vara ett innovations- och techbaserat bilbolag att man inte vet vem MKHBD är...
Jag tror 'företaget' Fisker vet vem MKHBD är. Men de valde ju onekligen en rätt katastrofdålig 'approach' till vad de nu ville åstadkomma med det där telefonsamtalet...
Undrar vem det egentligen är som äger Fisker... Det kanske skulle kunna förklara det hela.
Det är ju ett noterat bolag så inte så svårt att kolla.
Bolaget har extremt bred ägarspridning med massor av småägare. Enda riktigt stora ägaren är faktiskt just (danska) Henrik Fisker med ca 12%.
Fast tycker i och för sig det verkar som Henrik Fisker äger 0,24% och inte 12%...