Tack för hjälpen. Kom inte mycket längre med Toolbox 3. Skulle registrera mig men då skulle man uppge vad för typ av firma man driver och bli godkänd av Tesla. Oavsett gav jag upp. Bestämde mig för att försöka skicka CAN meddelande till bilen istället. Lyckades återställa BMS och felkoden f123 och w123 Internal isolation försvann.infelicitas skrev: ↑22 nov 2023 05:52Du behöver göra någon sorts scanning för att få bilen att berätta vad den har för IP. Vet man inte alls vilket IP-nät det är, så blir det knivigt.
Det som talar om vad din dator har "sett" för enheter är arp -a i en konsol.
"enklast" är väl med NMAP eller advanced-ip-scanner. ex nmap -sn <ip-nät> eller nmap -A -v <ip-nät>.
Sedan hade jag även felkod f107 och w107 cell voltage. Enligt wk057 på amerikanska Tesla forumet så ska denna felkod lösa sig själv. Men enligt andra jag pratat med så måste den raderas med Toolbox 3. Jag lyckades inte radera dessa koder med att skicka CAN meddelanden till bilen.
Efter en del funderade så fick jag till slut tag i en kille (Layz, sök på amerikanska forumet) som remotely kunde radera f107 och w107 med Toolbox 3. Så nu laddar bilen trots att batteriet ligger på golvet
Bild från när vi skickade CAN: