Xpeng G9
Moderator: Redaktion
Xpeng G9
Hej,
Någon som har erfarenheter från Xpeng G9 eller allmänt kring köpprocessen för Xpeng?
Kollat provkörningar på Youtube och tycker modellen känns tilltalande.
Obs: Vänligen ta diskussionen om det kloka i att köpa Kinatillverkade bilar i den tråden.
Någon som har erfarenheter från Xpeng G9 eller allmänt kring köpprocessen för Xpeng?
Kollat provkörningar på Youtube och tycker modellen känns tilltalande.
Obs: Vänligen ta diskussionen om det kloka i att köpa Kinatillverkade bilar i den tråden.
Re: Xpeng G9
Jag har fått kanonservice av Francis på Bilia i Smista. Är mitt uppe i köpprocessen nu. Kommer ta den på operationell leasing som förmånsbil.
Jag har inte beställt bilen på hemsidan.
Något särskilt du tänker på?
Jag har inte beställt bilen på hemsidan.
Något särskilt du tänker på?
- Oscar11
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Performance, vit, premium och dragkrok.
När jag beställde bjöd de på premium, vinterhjul och serviceavtal 6000 mil. Så ca 90 000 i rabatt.
Det har varit olika kampanjer under hela sommaren och hösten i stort sett.
När jag beställde bjöd de på premium, vinterhjul och serviceavtal 6000 mil. Så ca 90 000 i rabatt.
Det har varit olika kampanjer under hela sommaren och hösten i stort sett.
Mjukvaran i G9 är bättre än i P7. Mindre pling men lika mycket usel översättning vilket kanske inte är samma typ av dealbreaker
När jag provkörde i somras var det mycket pling i g9 också. Hoppas på att det med uppgraderingar går att minska plinget, eller att man vänjer sig
Kommer att sakna Matrix led iallafall. Kört passat gte i sju år och det är en av de funktioner jag gillar mest med passaten.
Kommer att sakna Matrix led iallafall. Kört passat gte i sju år och det är en av de funktioner jag gillar mest med passaten.
Väldigt hög komfort. På fyra platser.
Laddar fort som bara den, och håller laddhastigheten länge.
Hög förbrukning när det är kallt. Bättre nu när det är runt nollan.
Mycket finesser, men man saknar lite småsaker också, tex lite fack här och där. Kommer nog av att det är en så ny tillverkare.
Dottern gillar att kunna kolla på Youtube när vi åker.
Otroligt tyst i kupén. Känns knappt skillnad på att köra i 100 eller 140.
Dålig helljusautomatik. Dålig spolning på motorväg.
Det jag saknar mest från Passat är Matrix och ren backkamera.
De flesta barnsjukdomar är mjukvarurelaterade, det bådar gott för framtiden. Vill tro att det mest blir förbättringar med uppdateringarna, iallafall i början
Laddar fort som bara den, och håller laddhastigheten länge.
Hög förbrukning när det är kallt. Bättre nu när det är runt nollan.
Mycket finesser, men man saknar lite småsaker också, tex lite fack här och där. Kommer nog av att det är en så ny tillverkare.
Dottern gillar att kunna kolla på Youtube när vi åker.
Otroligt tyst i kupén. Känns knappt skillnad på att köra i 100 eller 140.
Dålig helljusautomatik. Dålig spolning på motorväg.
Det jag saknar mest från Passat är Matrix och ren backkamera.
De flesta barnsjukdomar är mjukvarurelaterade, det bådar gott för framtiden. Vill tro att det mest blir förbättringar med uppdateringarna, iallafall i början