Har det öppningsbara soltaket. Som jag förstått det så kan det bli dyrt om ngt ska åtgärdas hos Tesla, men det kanske finns andra verkstäder som är billigare. Ersattes det av icke-öppningsbart tak året efter?... En 2018. Har den de nya uppgraderade länkarmarna eller de gamla? Byta länkarmar verkar kunna kosta ~16-30K – men det får du dubbelkolla.
Du har säkert koll på det här med länkarmarna, men om inte så finns det mer info t.ex. här:
Kunde inte låta bli att kolla tidigare ägare på bilen. Alltid kul att hitta en gängkriminell eller liknande såg inget speciellt dock. Vissa är ju bara grisar av natur.
Skulle säga rätt bra pris ändå, men vill man meka så...
Var ju någon här som fyndade en modell s som inte gick att ladda... men den gick att ladda helt plötsligt
Kunde inte låta bli att kolla tidigare ägare på bilen. Alltid kul att hitta en gängkriminell eller liknande såg inget speciellt dock. Vissa är ju bara grisar av natur.
Skulle säga rätt bra pris ändå, men vill man meka så...
Var ju någon här som fyndade en modell s som inte gick att ladda... men den gick att ladda helt plötsligt
Inget speciellt?
Vad jag hittade så verkar den (DZB734) ha ägts av Christian von Koenigsegg från början, källor:
Model S plaid priserna för begagnat i USA är nere på 65-70k USD. När tror ni vi får se liknande prisfall i Sverige, dvs priser runt miljonen? Lägst jag har sett är 1070tkr. Säljs det några av Tesla öht?
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model S plaid priserna för begagnat i USA är nere på 65-70k USD. När tror ni vi får se liknande prisfall i Sverige, dvs priser runt miljonen? Lägst jag har sett är 1070tkr. Säljs det några av Tesla öht?
Testade du att fråga ifall de kunde tänka sig att sälja den där '1070K-bilen' för en mille jämnt?...
Vem vet – kanske hade gått för ~970K med, men det här är bara spekulationer från min sida. Jag har inte följt beg.priserna för S Pläd.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Den verkar fin, säkert ett bra köp. Varför står den o många andra uttagna dec 2020 som modellår 2021?
Model Y P - Juni2023 Matt Svart Folierad
Model Y P - Juni2023 Solid svart
Model S LR - Sept2020 Midnight Silver Metallic/Vit interiör/Chrome Delete *SÅLD*
Model S 75 - Maj2017 Svart/Svart fullskinn *SÅLD*
Den verkar fin, säkert ett bra köp. Varför står den o många andra uttagna dec 2020 som modellår 2021?
Precis som Mike beskriver så avgörs modellåret av den tionde siffran i chassinumret.
21orna började levereras under 2020 tex. Medan de första 22:orna levererades i februari 2022.
Sen finns ytterligare en intressant parameter och det är tillverkningsdatum.
2021= M
2022 = N
Den verkar fin, säkert ett bra köp. Varför står den o många andra uttagna dec 2020 som modellår 2021?
Precis som Mike beskriver så avgörs modellåret av den tionde siffran i chassinumret.
21orna började levereras under 2020 tex. Medan de första 22:orna levererades i februari 2022.
Sen finns ytterligare en intressant parameter och det är tillverkningsdatum.
2021= M
2022 = N
Jag har ju haft ett antal Volvo tidigare och de brukade byta modellår under industrisemestern. Så detta är inget Teslaspecifikt heller.
Senast redigerad av mikebike, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla brukade ha samma modellår som tillverkningsår, men övergav det för några år sedan. I övrigt är det irrelevant på en Tesla då förändringar inte bara införs vid nytt modellår eller tillverkningsår, utan sker löpande.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tesla brukade ha samma modellår som tillverkningsår, men övergav det för några år sedan. I övrigt är det irrelevant på en Tesla då förändringar inte bara införs vid nytt modellår eller tillverkningsår, utan sker löpande.
Oftast ja. Men just på 3/Y mellan 20-21-22-23 är det MYCKET stora skillnader just vid modellårsbytet som påverkar andrahandsvärdet enormt mycket just vid det specifika bytet.
Tesla brukade ha samma modellår som tillverkningsår, men övergav det för några år sedan. I övrigt är det irrelevant på en Tesla då förändringar inte bara införs vid nytt modellår eller tillverkningsår, utan sker löpande.
Oftast ja. Men just på 3/Y mellan 20-21-22-23 är det MYCKET stora skillnader just vid modellårsbytet som påverkar andrahandsvärdet enormt mycket just vid det specifika bytet.
Det påverkar även när det inte finns några skillnader. Det är som med privatimport. Det borde inte vara prisskillnad, men det är det i praktiken.
Ja, merpriset för en välskött fullutrustad bil mot en vanskött basutrustad bil står ju inte i proportion till mervärdet. Så har det ju alltid varit, ända sedan Gula Tidningens dagar. Snarast har det ju blivit bättre idag än när annonserna var "Volvo 745 -87, man, sov däck, nästan rostfri"
Tycker inte milen i sig är så farligt, särskilt inte med bara en tidigare ägare. Betyder troligen långpendlande.
Dock tycker jag priset är för högt i relation till ålder/mil, särskilt med bara en uppsättning hjul. I dagens prisläge så hade jag tyckt den var värd 370-390k typ (förutsatt att den inte har några större skador).
Lägger du ca 100k till så får du en 2021a med hälften så mycket mil.
Räknar man TCO så tror jag tom du hamnar lägre på en sådan 2021a, samt minskar risken för strul under ägandet.