ja, det var inte så lyckat, ser ut som två olika designer har varit framme.
VW ID Buzz
Moderator: Redaktion
Re: VW ID Buzz
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW ID Buzz
Fick brev från transportstyrelsen idag om miljöbonus. Är det någon som skickat in reservationen plus köpekontraktet och fått nått resultat på det?
Re: VW ID Buzz
Oj när fick du leverans? Jag har ju leasing undrar om leasingföretaget får brevet i så fall.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: VW ID Buzz
Kontaktade TS och de hade skickat i juni till VW finans. WV finans sa att de fått "högar" med blanketter som de måste fylla i manuellt. Jag ifrågasatte om de visste när jag beställt min bil men de hävdade de att de visste. Jag är tveksam. Kontraktet mellan mig och återförsäljaren har de ju inte tillgång till tänker jag.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: VW ID Buzz
AGCF skrev: ↑08 sep 2023 20:02Kontaktade TS och de hade skickat i juni till VW finans. WV finans sa att de fått "högar" med blanketter som de måste fylla i manuellt. Jag ifrågasatte om de visste när jag beställt min bil men de hävdade de att de visste. Jag är tveksam. Kontraktet mellan mig och återförsäljaren har de ju inte tillgång till tänker jag.
Funderar på (gissar) att det kan ha att göra med "agency" / agent modellen - att VW centralt och därmed VWFS har koll på din beställning.
Har inte kollat upp bonus på min (leasing) men skall göra det. Vore intressant om någon som fått bonus kunde bekräfta det.
Re: VW ID Buzz
Nu mailade min handlare något slags intyg om beställningsdatum som jag skrev på och som han sen mailade till VW finans. Chans till 50 000 kr
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: VW ID Buzz
Bonusen blev en liten följetong. Ringe nu en månad senare och VWFS (VWs finansbolag) och de säger att jag fått avslag. Efter lite diskussion skulle hon kolla upp det. Ringde under tiden till transportstyrelsen som säger att de inte fått in ansökan, men när de gör det kommer de godkänna den. Nu är den i alla fall inskickad har VWFS lovat. Tänkte sälja ID Buzzen så fort bonusen kommit. Har insett att det inte räcker med tre säten med två barn för de skall ha vänner hem och leka var och varannan dag.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19743
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: VW ID Buzz
Spännande att dom hävdade avslag när dom egentligen inte gjort det dom skulle
ha gjort, ungefär som när småbarn ljuger… extre uselt eftersom det är så enkelt att
kolla upp också.
ha gjort, ungefär som när småbarn ljuger… extre uselt eftersom det är så enkelt att
kolla upp också.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3948
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: VW ID Buzz
Extremt respektlös hantering av andras pengar helt klart.
Model Y LR AWD 2022
Re: VW ID Buzz
Antar att du skickade in detta. Hur snabbt handlade de ärendet och betalade ut?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: VW ID Buzz
Tog ut en ID Buzz via Europcar (korttidsleasing). Trevlig bil, familjen älskar den.
Verkar som att VW har lite lagerbilar dom vill bli av med. Dom kör kampanj nu, man kan få en bil för 650 men det är väl egentligen där problemen börjar. Att betala 650 tusen och inte komma mer än 20 mil i 120km/h på vintern är inte okej i denna typ av bil. Med nya batteripacket (LWB) ska WLTP gå från 42 till 46 mil men jag tycker inte det räcker. Bilen drar runt 3 kwh per mil nu på vintern, vilket ger 20 mils räckvidd på 80% laddning i blandad körning.
Köper man denna typ av bilmodell så vill man kunna packa in familjen och köra Stockholm - Åre på ett smidigt sätt. Id Buzz blir nu som en väldigt stor stadsbil. Frågan är varför man inte ska lägga till 20k och köpa en Tesla Model Y och få 56 mils räckvidd istället för 41 mil, samt få fyrhjulsdrift, prestanda och ett fantastisk laddnätverk på köpet. ID Buzz har ju inte fler sittplatser än Model Y, det skulle vara om man behöver lasta extremt mycket saker. Tror dock Buzz kommer bli daterad rätt snabbt med så dålig räckvidd, samt att nuvarande modell verkar sakna värmepump.
Vill däremot säga den är väldigt härlig att köra men den behöver WLTP på 50-60 mil för att fungera som förstabil.
Verkar som att VW har lite lagerbilar dom vill bli av med. Dom kör kampanj nu, man kan få en bil för 650 men det är väl egentligen där problemen börjar. Att betala 650 tusen och inte komma mer än 20 mil i 120km/h på vintern är inte okej i denna typ av bil. Med nya batteripacket (LWB) ska WLTP gå från 42 till 46 mil men jag tycker inte det räcker. Bilen drar runt 3 kwh per mil nu på vintern, vilket ger 20 mils räckvidd på 80% laddning i blandad körning.
Köper man denna typ av bilmodell så vill man kunna packa in familjen och köra Stockholm - Åre på ett smidigt sätt. Id Buzz blir nu som en väldigt stor stadsbil. Frågan är varför man inte ska lägga till 20k och köpa en Tesla Model Y och få 56 mils räckvidd istället för 41 mil, samt få fyrhjulsdrift, prestanda och ett fantastisk laddnätverk på köpet. ID Buzz har ju inte fler sittplatser än Model Y, det skulle vara om man behöver lasta extremt mycket saker. Tror dock Buzz kommer bli daterad rätt snabbt med så dålig räckvidd, samt att nuvarande modell verkar sakna värmepump.
Vill däremot säga den är väldigt härlig att köra men den behöver WLTP på 50-60 mil för att fungera som förstabil.
Model 3 Highland 2024 - Tjänstebil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: VW ID Buzz
Jag körde dock Söderköping - Arlanda första dagen jag hade bilen. 15 februari, det var snö och minusgrader. Körde 240 km och hade 20% kvar. Jag körde dock inte 120 km/h konstant i dessa 240 km. Det var 70, 100, 110 osv. Blev i alla fall imponerad mot vad jag förväntade mig.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: VW ID Buzz
Om det primära usecaset för hur du väljer bil är att kunna plöja Stockholm-Åre på vintern på kort tid finns det nog bättre alternativ än ID.Buzz. Förbrukningen blir hårt straffad av hög hastiget och kyla men det gäller ju även andra bilar.current skrev: ↑08 dec 2023 18:45...
Köper man denna typ av bilmodell så vill man kunna packa in familjen och köra Stockholm - Åre på ett smidigt sätt. Id Buzz blir nu som en väldigt stor stadsbil. Frågan är varför man inte ska lägga till 20k och köpa en Tesla Model Y och få 56 mils räckvidd istället för 41 mil, samt få fyrhjulsdrift, prestanda och ett fantastisk laddnätverk på köpet. ID Buzz har ju inte fler sittplatser än Model Y, det skulle vara om man behöver lasta extremt mycket saker. Tror dock Buzz kommer bli daterad rätt snabbt med så dålig räckvidd, samt att nuvarande modell verkar sakna värmepump.
Vill däremot säga den är väldigt härlig att köra men den behöver WLTP på 50-60 mil för att fungera som förstabil.
Har kört drygt 2500mil i min och snittförbrukingen är precis under 2.0. Det går att köra bilen snålt och nå WLTP på sommaren och med hyffsad räckvidd på motorvägen på vintern men då kör jag inte i 120.
Buzzen erbjuder så mycket mer i form av komfort, lastkapacitet och användningsområden så jag hade inte bytt den mot en Model Y. Fyrhjulsdrift och prestanda klarar jag mig utan, laddnätverket har du ändå. Räckvidden vore trevligt men är inte ett måstekrav med mitt körmönster utan jag överlever fjällresan med ett extra laddstopp.
-
- elbilist
- Inlägg: 1024
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: VW ID Buzz
Att jämföra Buzz och MY som samma biltyp blir ju bara helt fel.current skrev: ↑08 dec 2023 18:45Tog ut en ID Buzz via Europcar (korttidsleasing). Trevlig bil, familjen älskar den.
Köper man denna typ av bilmodell så vill man kunna packa in familjen och köra Stockholm - Åre på ett smidigt sätt. Id Buzz blir nu som en väldigt stor stadsbil. Frågan är varför man inte ska lägga till 20k och köpa en Tesla Model Y och få 56 mils räckvidd istället för 41 mil, samt få fyrhjulsdrift, prestanda och ett fantastisk laddnätverk på köpet. ID Buzz har ju inte fler sittplatser än Model Y, det skulle vara om man behöver lasta extremt mycket saker. Tror dock Buzz kommer bli daterad rätt snabbt med så dålig räckvidd, samt att nuvarande modell verkar sakna värmepump.
Vill däremot säga den är väldigt härlig att köra men den behöver WLTP på 50-60 mil för att fungera som förstabil.
Båda drivs på el och har 5 sittplatser…sen slutar också likheterna. Vi kör ID4 idag och har växt ur den utrymmesmässigt.
Och då kollar vi på Buzz, EV9 och kanske Xpeng G9.
En MY är inte ens på bollplanen för en större bil.
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 24 okt 2023 10:01
Re: VW ID Buzz
På vilket sätt har ni växt ut id4? Vi är två vuxna, två bakåtvända barn och en framåtvända i en Besafe Izi Flex och tycker vi har mer plats än i vår gamla Passat. Hund?R_Edvinsson skrev: ↑09 dec 2023 10:35Att jämföra Buzz och MY som samma biltyp blir ju bara helt fel.current skrev: ↑08 dec 2023 18:45Tog ut en ID Buzz via Europcar (korttidsleasing). Trevlig bil, familjen älskar den.
Köper man denna typ av bilmodell så vill man kunna packa in familjen och köra Stockholm - Åre på ett smidigt sätt. Id Buzz blir nu som en väldigt stor stadsbil. Frågan är varför man inte ska lägga till 20k och köpa en Tesla Model Y och få 56 mils räckvidd istället för 41 mil, samt få fyrhjulsdrift, prestanda och ett fantastisk laddnätverk på köpet. ID Buzz har ju inte fler sittplatser än Model Y, det skulle vara om man behöver lasta extremt mycket saker. Tror dock Buzz kommer bli daterad rätt snabbt med så dålig räckvidd, samt att nuvarande modell verkar sakna värmepump.
Vill däremot säga den är väldigt härlig att köra men den behöver WLTP på 50-60 mil för att fungera som förstabil.
Båda drivs på el och har 5 sittplatser…sen slutar också likheterna.
IMG_0652.jpeg
Vi kör ID4 idag och har växt ur den utrymmesmässigt.
Och då kollar vi på Buzz, EV9 och kanske Xpeng G9.
En MY är inte ens på bollplanen för en större bil.
-
- elbilist
- Inlägg: 1024
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: VW ID Buzz
Jag jobbar med cykelevent och allt som oftast är bilen lastad upp till taket på helgerna, och allt vi vill ha med får inte plats trots att vi oftast bara är 2 pers.Kallekarlsson12345 skrev: ↑10 dec 2023 10:52På vilket sätt har ni växt ut id4? Vi är två vuxna, två bakåtvända barn och en framåtvända i en Besafe Izi Flex och tycker vi har mer plats än i vår gamla Passat. Hund?R_Edvinsson skrev: ↑09 dec 2023 10:35Att jämföra Buzz och MY som samma biltyp blir ju bara helt fel.current skrev: ↑08 dec 2023 18:45Tog ut en ID Buzz via Europcar (korttidsleasing). Trevlig bil, familjen älskar den.
Köper man denna typ av bilmodell så vill man kunna packa in familjen och köra Stockholm - Åre på ett smidigt sätt. Id Buzz blir nu som en väldigt stor stadsbil. Frågan är varför man inte ska lägga till 20k och köpa en Tesla Model Y och få 56 mils räckvidd istället för 41 mil, samt få fyrhjulsdrift, prestanda och ett fantastisk laddnätverk på köpet. ID Buzz har ju inte fler sittplatser än Model Y, det skulle vara om man behöver lasta extremt mycket saker. Tror dock Buzz kommer bli daterad rätt snabbt med så dålig räckvidd, samt att nuvarande modell verkar sakna värmepump.
Vill däremot säga den är väldigt härlig att köra men den behöver WLTP på 50-60 mil för att fungera som förstabil.
Båda drivs på el och har 5 sittplatser…sen slutar också likheterna.
IMG_0652.jpeg
Vi kör ID4 idag och har växt ur den utrymmesmässigt.
Och då kollar vi på Buzz, EV9 och kanske Xpeng G9.
En MY är inte ens på bollplanen för en större bil.
Till vardags och jobbet som projektledare är den absolut stor nog, men inte när jag behöver lasta.
Visst kunde jag köpa en ID Cargo eller likande dieselskåp men att ha mer än en bil är en massa pengar i sjön och att köra runt till vardags i dessa suger ärligt talat.
- Sportbilsentusiasten
- Inlägg: 614
- Blev medlem: 31 okt 2023 06:41
Re: VW ID Buzz
YeppDafro skrev: ↑04 jun 2023 16:51Gick lite fort. CdA eller vad man nu skriver. Men absolut kan drivlinan göra en hel del, var det jag skrev tidigare. Id7 och Skoda iv85 som bygger på samma drivlina får ju längre räckvidd med samma batteristorlek.Maw skrev: ↑04 jun 2023 16:36Arean är inte med i Cw.Dafro skrev: ↑04 jun 2023 16:29Det är ju Cw värdet som ör intressant, så man får med arean. Var visst 0.29 på buzz och 0.28 på E-tron så inte stor skillnad ändå. Buzz behöver det större batterit för att få vettig räckvidd.SwedishAdvocate skrev: ↑04 jun 2023 15:42En skapligt designad "ladugårdsvägg" behöver ju tydligen inte vara sådär jättemycket värre än en FAT e-tron...Dafro skrev: ↑04 jun 2023 15:22
Nja, möjligen både och, jag som har ägt en E-tron behöver inte tro lika mycket, tycker jag. Har nu en IX50 som ichförsig inte kört vinter än men med dess 106 kWh batteri så uppger bilen en räckvidd på drygt 28 mil med 50% laddning och med E-tron så fick jag drygt 30 mil med 100% och 86 kWh batteri. IX är dessutom ganska exakt vad gäller räckvidd mot E-tron som var mer optimistisk och mycket känsligare om man kör något fortare på motorvägen vilket ör något som IX inte påverkas lika mycket av, ör min uppfattning, har inte gjort något direkt test. Och det är väl ingen som påstår att IX är något som är super aerodynamiskt. Men ID buzz är ju ännu mer av en ladugårdsvägg än E-tron. [Min understrykn.]
Buzz har ju ett Cd på 0,29. e-tron har väl istället 0,27-0,28...
Cw är samma sak som Cd (och Cx). Det är olika förkortningar på samma enhetslösa konstant.
För övrigt kan drivlinan påverka effektiviteten en hel del. Polestar 2 ökar ju t ex sin räckvidd rejält på PS2 främst genom att göra om drivlinan.
Cd * Front area = CdA
Tycker Buzz är skitcool.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- Sportbilsentusiasten
- Inlägg: 614
- Blev medlem: 31 okt 2023 06:41
Re: VW ID Buzz
Fast det är ju en Buzz som lockar (främst pga designen) och inte en ID.7 som är slätstruken som en limpa.OvePaHornet skrev: ↑11 aug 2023 20:17Lånade hem en Buzz från jobbet häromdagen. Jag blev INTE imponerad (tyvärr). Högt vind/vägljud (20”), ”uråldrigt” infotainmentsystem, törstig (jämfört med min EV6a) och segare än segast.
Positiva saker var att den gick riktigt mjukt och fint över håligheter samt att man verkligen blir glad när man ser bilen
Förhoppningsvis blir en del saker bättre iom uppdateringen som kommer framöver (starkare/effektivare motor och bättre infotainmentsystem). Tror tyvärr att ljudnivån blir svår att komma ifrån, mycket tack vare bilens utformning… Nu sätter jag mina förhoppningar till ID7an
En Buzz med campingkök och en säng = åka ut på semester!
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Re: VW ID Buzz
Ännu en som säger högt vindljud. Jag tycker min ID Buzz är tystare än alla Teslor jag haft. Nu svär jag i kyrkan.
Men det kanske är för jag har Cargo-versionen
Men det kanske är för jag har Cargo-versionen
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
-
- Inlägg: 262
- Blev medlem: 20 okt 2021 07:16
Re: VW ID Buzz
Allt är relativt. Mycket som spelar in när det kommer till ljud. Jag upplevde Buzzen som högljudd jämfört med min EV6a. Jämfört med andra bilar kan den definitivt vara tyst. Tar man i beaktning bilens form, är den säkerligen relativt tyst.
Är övertygad om att det är betydligt tystare i Cargo-versionen, precis som du själv skriver
Re: VW ID Buzz
Älskar verkligen bilen, men räckvidden behöver bli bättre.
Körde i helgen 11,7 mil enkel resa. Där hälften är 110km/h och andra halvan 70km/h
Började med 100% batteri och kom fram med 51%
Väl på plats använde jag värmaren en gång. Samt en handling på ICA cirka 5-10 minuters färd bort.
När vi skulle hem hade vi 42% kvar så vi kom inte dom 11,7 milen hem utan fick stanna och snabbladda.
Hade 20% SOC och bilen kom upp i 66kw.
Tror denna bil kommer må väldigt bra av värmepump och batterivärmare, dels är det så stor kupé som ska värmas så jag tror att värmepumpen kommer vara viktig. Vintern är tuff tid för elbilarna men just den "gamla" versionen ID-bilar får det svårast av alla för dom saknar värmepump och värmning av batteriet.
Körde i helgen 11,7 mil enkel resa. Där hälften är 110km/h och andra halvan 70km/h
Började med 100% batteri och kom fram med 51%
Väl på plats använde jag värmaren en gång. Samt en handling på ICA cirka 5-10 minuters färd bort.
När vi skulle hem hade vi 42% kvar så vi kom inte dom 11,7 milen hem utan fick stanna och snabbladda.
Hade 20% SOC och bilen kom upp i 66kw.
Tror denna bil kommer må väldigt bra av värmepump och batterivärmare, dels är det så stor kupé som ska värmas så jag tror att värmepumpen kommer vara viktig. Vintern är tuff tid för elbilarna men just den "gamla" versionen ID-bilar får det svårast av alla för dom saknar värmepump och värmning av batteriet.
Model 3 Highland 2024 - Tjänstebil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: VW ID Buzz
Nja, en sanning med modifikation. När Id3 kom så var värmepumpen standardutrustning på Sverigemarknaden, min från hösten 2020 har det exempelvis.
Värmning av batteriet hade vi, bilen värmde automatiskt batteriet till 13(?) grader, vilket saboterade förbrukningen på korta resor och folk var sura. Då ändrade VW så att batteriet värms upp mer restriktivt och till betydligt lägre temperatur. Sedan har VW magen att påstå att befintliga bilar saknar hårdvaran för att förvärma batteriet för laddning, när det egentligen handlar om att de inte vill ta fram mjukvarufunktionerna för det...
Men Buzz saknar ju båda mig veterligen...
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
- Sportbilsentusiasten
- Inlägg: 614
- Blev medlem: 31 okt 2023 06:41
Re: VW ID Buzz
Saknar saknar Buzz värmepump och förvärmning av batteriet?krille skrev: ↑27 dec 2023 21:58Nja, en sanning med modifikation. När Id3 kom så var värmepumpen standardutrustning på Sverigemarknaden, min från hösten 2020 har det exempelvis.
Värmning av batteriet hade vi, bilen värmde automatiskt batteriet till 13(?) grader, vilket saboterade förbrukningen på korta resor och folk var sura. Då ändrade VW så att batteriet värms upp mer restriktivt och till betydligt lägre temperatur. Sedan har VW magen att påstå att befintliga bilar saknar hårdvaran för att förvärma batteriet för laddning, när det egentligen handlar om att de inte vill ta fram mjukvarufunktionerna för det...
Men Buzz saknar ju båda mig veterligen...
Så kan det väl inte vara, säker?
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Re: VW ID Buzz
När den kom så saknade den både och i alla fall, om det är så fortfarande vet jag inte. Tror att jag inte sett förvärmning för laddning visas på annat än Id7 som kör SW 4.x... De gamla bilarna kör 3.xSportbilsentusiasten skrev: ↑27 dec 2023 22:03Saknar saknar Buzz värmepump och förvärmning av batteriet?
Så kan det väl inte vara, säker?
VW Id.3 Pro Performance Family MY21