Service ranger, behöver de nyckel?
Moderator: Redaktion
Service ranger, behöver de nyckel?
Jag har en nybörjarfråga. En ranger skall komma ut och fixa några fel på bilen. Behöver de ha tillgång till en nyckel eller tar de sig in i bilen samt kan köra den utan?
Re: Service ranger, behöver de nyckel?
Fick stänkskydden monterade utan att jag behövde göra något. Servicen ringde bara och sa att nu är de monterade och om jag hade några frågor.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
När jag har fått besök ville de ha nyckelkortet (Model Y).
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Ok, och eftersom de behöver iväg och provköra för vibrationer i framvagnen samt att regenerering inte fungerar som den skall behöver de nog nyckel då.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det beror på. Jag har aldrig lämnat ut något nyckelkort, haft besök för:
-Montering av dragkrok.
-Byte av laddlucka.
-Byte av lås till baklucka.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Har haft Ranger en gång, på parkeringen på arbetet. De bytte delar i bilen. Jag var inte där alls. Inget nyckelkort behövdes.
På Tesla SC frågar de efter nyckelkort. Dock kan det lösa det utan nyckel också, men de klagar lite på att det är krångligare. Fick det svaret bör jag glömt nyckelkortet hemma vid service.
På Tesla SC frågar de efter nyckelkort. Dock kan det lösa det utan nyckel också, men de klagar lite på att det är krångligare. Fick det svaret bör jag glömt nyckelkortet hemma vid service.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 100 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 225000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 225000 km
- Coolio
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la//tomas68743
Jag har fått en baklykta bytt av en ranger, han ringde och bad mig blinka med ljusen (i appen) när han var klar för att se så baklyset fungerade.
Otroligt smidigt genomförd service.
Otroligt smidigt genomförd service.
Model 3 LR vit 2019 FSD krok
Beställd Cybertruck tri
Model 3 LR vit 2022
Beställd Cybertruck tri
Model 3 LR vit 2022
När mobil service fixat min bil har jag låst upp den, om jag varit hemma. Men sist öppnade killen bilen själv, då jag var iväg och jobbade på annan ort. Ringde sedan och sa att det var klart och vad han hade gjort.
Tesla Model S 90D
Han ville ha hjälp att låsa upp bilen, sedan skulle vi ut på en provtur, blir nya drivaxlar för tredje gången på lika många år.
Nyfiken, vilken bil?
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Väntar på en MX -2?
Model X performance, 2,6ton i tjänstevikt och 800hk tar väl ut sin rätt.
Misstänkte det.
Måste erkänna att jag är tveksam till att hämta ut min X LR, när den väl dyker upp, pga drivaxlarna.
Inte för att jag kör mycket rödljus-race men jag drar släp och ibland vill man bara komma om andra bilar.
Känns inte kul att behöva vara varsam med en bil som säljs med argument att vara snabbast pga bristfällig konstruktion.
Väntar på en MX -2?
Väntar på en MX -2?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
De har inte uppgraderat de underdimensionerade delarna till nya S och X då?FStaake skrev: ↑28 apr 2023 13:07Misstänkte det.
Måste erkänna att jag är tveksam till att hämta ut min X LR, när den väl dyker upp, pga drivaxlarna.
Inte för att jag kör mycket rödljus-race men jag drar släp och ibland vill man bara komma om andra bilar.
Känns inte kul att behöva vara varsam med en bil som säljs med argument att vara snabbast pga bristfällig konstruktion.
Volvo PV 544 Special 1963
Jag har haft ranger som har gjort jobb på bilen när jag var på semester utomlands. Låste bara upp den med mobilen när han ringde och låste när han var klar. Otroligt smidigt.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Det har varit min förhoppning, men läste här på forumet att det redan kommit illavarslande rapporter från USA att vibrationsproblemet redan visat sig även på de ny X.mikebike skrev: ↑28 apr 2023 16:15De har inte uppgraderat de underdimensionerade delarna till nya S och X då?FStaake skrev: ↑28 apr 2023 13:07Misstänkte det.
Oklart om det var Plaid eller LR.
Väntar på en MX -2?
Väntar på en MX -2?
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
När Ranger varit hos mig har jag inte behövt lämna nyckel. Däremot är det bra om du går ut och kontrollerar arbetet omedelbart efter att det avslutats, så du kan ringa/smsa personen om något ser skumt ut. Jag fick strålkastarna fram bytta på garantin (det var vatten i dem) och efteråt satt inte innerskärmarna fast som de skulle. Iom att reparatören inte hunnit iväg så långt vände han bara tillbaka och åtgärdade det direkt medans jag väntade kvar för att kontrollera. Det har jag bara behövt göra en gång, så det verkar vara väldigt personberoende.
Ta gärna kort också på området som ska repareras så du kan jämföra före/efter för att se att allt är återmonterat som det var förut och att inga nya repor uppstått eller liknande. Kan vara svårt att minnas i huvudet, och nya repor blir ord mot ord.
Ta gärna kort också på området som ska repareras så du kan jämföra före/efter för att se att allt är återmonterat som det var förut och att inga nya repor uppstått eller liknande. Kan vara svårt att minnas i huvudet, och nya repor blir ord mot ord.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021