Går i fundering att nyttja mina rekommendations-krediter till acceleration boost (MY LR). Så detta är inte en fråga om paketet är värt 19kSEK eller inte
Vilka erfarenheter har ni som haft det installerat ett tag?
Påverkas energieffektiviteten eller känsla vid "vardagskörning"?
Jag använde mina krediter till att skaffa acceleration boost till min gamla trea.
Jag kände en rejäl skillnad med boosten! Jag misstänker det är liknande skillnad även på MY.
Varken energieffektivitet eller vardagskörning påverkades. Bara vad som händer när man trampar gasen i botten
Jag köpte till accelerationsboosten som julklapp åt mig själv. Det var dumt att välja en tidpunkt med halka, för då grep ändå antispinnsystemet in, så jag kunde inte känna någon skillnad. Så ett tips är att göra köpet vid ett tillfälle då du kan märka skillnaden. Med det sagt så ångrar jag mig inte. Tvärtom! Min tanke är bara att det är lämpligt att undvika att göra köpet när väglaget inte gör det möjligt att utnyttja den extra prestandan.
Har acceleration boost.
Om du inte behöver "betala" rekommenderar jag köp! (även om du skulle behöva betala)
Detta under förutsättning att du gillar acceleration, om du bara vill finåka så räcker original.
Har det på min, och det är definitivt skillnad, bilen drar märkbart hårdare upp till 100 km/h (efter 100 km/h är det "ingen" skillnad).
Det är inte upplevelseskillnad som att chiptrimma en lättrycksturbo från 200 hk till 250 hk där det ofta rycker och drar och blir mer nervöst och mindre mjuk motorkaraktär, men det tror jag ingen får för sig heller.
Det är lite mer sofistikerat, och bilen fortsätter att vara normalt lättkörd med gång som en rolls-royce, med lite mer topp när man så önskar.
Skillnaden i effekt ska vara 50 hk, och 0-100 sänks med 0,5 sek, och det är inget jag betvivlar, men det nämns inget om momentet, men det borde väl egentligen vara en ökning av det med då allt hänger samman.
Har inte märkt någon skillnad på förbrukning, men jag har samtidigt aldrig brytt mig om förbrukningen.
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
Jag köpte till accelerationsboosten som julklapp åt mig själv. Det var dumt att välja en tidpunkt med halka, för då grep ändå antispinnsystemet in, så jag kunde inte känna någon skillnad. Så ett tips är att göra köpet vid ett tillfälle då du kan märka skillnaden. Med det sagt så ångrar jag mig inte. Tvärtom! Min tanke är bara att det är lämpligt att undvika att göra köpet när väglaget inte gör det möjligt att utnyttja den extra prestandan.
Fast det är nog bäst att göra det så fort man kan. Även om det är vinterväglag. Det är Tesla vi har att göra med och möjligheten kan vara borta i morgon. Jag går själv i väntans tider, någon för mig okänd, troligen tysk, person använde min länk i augusti men har ännu inte fått leverans på sin Y. Håller tummarna för att han får sin bil så snabbt som möjligt så jag får min boost.
Jag vill ju inte att bilen ska bli nervös så att jag åker runt i chill mode istället.
Det lutar starkt åt boost. 7000 krediter får man ju inte mycket hårdvara för så att säga...
Jag har aldrig ens testat Chill.
Vad är chill... (ironi)...
Edit: jag slår faktiskt på det när någon ska prova bilen, det är skillnad att gå från en diesel på <200 hk till en +400hk elbil...
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
Jag vill ju inte att bilen ska bli nervös så att jag åker runt i chill mode istället.
Det lutar starkt åt boost. 7000 krediter får man ju inte mycket hårdvara för så att säga...
Jag har aldrig ens testat Chill.
Vad är chill... (ironi)...
Edit: jag slår faktiskt på det när någon ska prova bilen, det är skillnad att gå från en diesel på <200 hk till en +400hk elbil...
Taskigt att låta någon provköra en kastrerad bil....
Jag vill ju inte att bilen ska bli nervös så att jag åker runt i chill mode istället.
Det lutar starkt åt boost. 7000 krediter får man ju inte mycket hårdvara för så att säga...
Jag har aldrig ens testat Chill.
Vad är chill... (ironi)...
Edit: jag slår faktiskt på det när någon ska prova bilen, det är skillnad att gå från en diesel på <200 hk till en +400hk elbil...
Taskigt att låta någon provköra en kastrerad bil....
Jag gör det för första rundan, sedan när de känt på den, låter jag dem testa utan Chill-mode.. Man är ju lite rädd om bilen i alla fall.
Jag vill ju inte att bilen ska bli nervös så att jag åker runt i chill mode istället.
Det lutar starkt åt boost. 7000 krediter får man ju inte mycket hårdvara för så att säga...
Jag har aldrig ens testat Chill.
Vad är chill... (ironi)...
Edit: jag slår faktiskt på det när någon ska prova bilen, det är skillnad att gå från en diesel på <200 hk till en +400hk elbil...
Taskigt att låta någon provköra en kastrerad bil....
Jag gör det för första rundan, sedan när de känt på den, låter jag dem testa utan Chill-mode.. Man är ju lite rädd om bilen i alla fall.
Lånebilar har oftast chill numera, skitsegt och lite trafikfarligt t.o.m. om man är van med mycket
mer kraft vid omkörningar tex…