Frågan är om Q8 kommer hålla värdet så mkt bättre?
Q8 50 är ju mer eller mindre samma bil.
I USA kan man nu tydligen plocka upp fullutrustade etrons för under 30k USD.
Får man garanti så är det nog inte helt dumt.
Moderator: Redaktion
Frågan är om Q8 kommer hålla värdet så mkt bättre?
Here we go again... Det finns många andra priser det inte sålts "nya" e-trons för också. Tex 246k, 118k och 415k.
Till sist får du napp skall du se. Tids nog inser folk att värdet på dyra bilar och hus inte är detsamma längre.Legato skrev: ↑16 okt 2023 17:51
Fast var det inte rejäla rabatter på slutet?
Är rejäla rabatter på den nya också.Nect skrev: ↑16 okt 2023 20:57Fast var det inte rejäla rabatter på slutet?
Har för mig att 55 Proline hade ett pris på 799k vid slutet (den som nu gick på KVD verkar vara en sådan sneakutrustad)
Var en drive till nu på Q8:an såg jag. Dags att de sänker listpriset istället… Då får de fler sålda när förmånsvärdet sjunker.Banane skrev: ↑16 okt 2023 21:03Är rejäla rabatter på den nya också.Nect skrev: ↑16 okt 2023 20:57Fast var det inte rejäla rabatter på slutet?
Har för mig att 55 Proline hade ett pris på 799k vid slutet (den som nu gick på KVD verkar vara en sådan sneakutrustad)
Jo och den gick ju att företagsleasa för typ under 5000kr/mån på slutet om jag minns rättNect skrev:Fast var det inte rejäla rabatter på slutet?
Har för mig att 55 Proline hade ett pris på 799k vid slutet (den som nu gick på KVD verkar vara en sådan sneakutrustad)
Var ännu billigare innan. Betalade ganska exakt 4k för min.TobbeTesla skrev: ↑16 okt 2023 21:54Jo och den gick ju att företagsleasa för typ under 5000kr/mån på slutet om jag minns rättNect skrev:Fast var det inte rejäla rabatter på slutet?
Har för mig att 55 Proline hade ett pris på 799k vid slutet (den som nu gick på KVD verkar vara en sådan sneakutrustad)
Under 4000 kanske t.o.m det var ja. Minns att jag var nära att skaffa en men att det höga förmånsvärdet sabbade hela kalkylen.Legato skrev:Var ännu billigare innan. Betalade ganska exakt 4k för min.TobbeTesla skrev: ↑16 okt 2023 21:54Jo och den gick ju att företagsleasa för typ under 5000kr/mån på slutet om jag minns rättNect skrev:Fast var det inte rejäla rabatter på slutet?
Har för mig att 55 Proline hade ett pris på 799k vid slutet (den som nu gick på KVD verkar vara en sådan sneakutrustad)
Listpris är en sak, vad de faktiskt säljs för en annan.current skrev: ↑16 okt 2023 22:37Jag hade den gamla E-tron 55 beställd den skulle komma November 2022. Men hade en option i ordern om Audi släpper Q8 fick jag byta till den.
Så kom Q8 55 så jag hoppade på den istället. Priset var 60 tusen högre än på min gamla order och jag fick vänta 6 månader men tycker det var värt det.
Priset för en näst intill fullsmetad Q8 55 (selection) samt massa andra tillval slutade på 980k. Mycket pengar men idag kostar allt fyrhjulsdrivet premium från 900k och uppåt (iX40 + 50, EQE SUV). Även enklare bilar som Model Y kostar över 700k med egen färg och andra fälgar. För mig blir det då en no brainer lägga till 280k och få en premiumbil som är knäpptyst.
Tror andrahandsvärdet blir okej på Q8 första året om det är avdragbar moms men sen när BMW i5 kommer som Touring samt andra modeller kommer den gå ner.
När är det som nya förmånsvärdena fastställes, eller snarare, som det underligande priset spikas? Just nu får man väl 2022 års förmånsvärde även om listpriset på bilarna gått ner så det kan väl finnas skäl att vänta till efter årsskiftet för att göra ev inköp.taliz skrev: ↑17 okt 2023 14:49Listpris är en sak, vad de faktiskt säljs för en annan.current skrev: ↑16 okt 2023 22:37Jag hade den gamla E-tron 55 beställd den skulle komma November 2022. Men hade en option i ordern om Audi släpper Q8 fick jag byta till den.
Så kom Q8 55 så jag hoppade på den istället. Priset var 60 tusen högre än på min gamla order och jag fick vänta 6 månader men tycker det var värt det.
Priset för en näst intill fullsmetad Q8 55 (selection) samt massa andra tillval slutade på 980k. Mycket pengar men idag kostar allt fyrhjulsdrivet premium från 900k och uppåt (iX40 + 50, EQE SUV). Även enklare bilar som Model Y kostar över 700k med egen färg och andra fälgar. För mig blir det då en no brainer lägga till 280k och få en premiumbil som är knäpptyst.
Tror andrahandsvärdet blir okej på Q8 första året om det är avdragbar moms men sen när BMW i5 kommer som Touring samt andra modeller kommer den gå ner.
Du kan ju få en välutrustad EQE SUV nu för ca 800k, Q8 55 går garanterat för något liknande.
Andrahandsvärdet styrs precis som nypriset av efterfrågan, och närmaste tiden är det inte så många som är sugna på dyra bilar...
Svängde förresten förbi kvd svedala nyss. Deras parkering(ar) sväller över typ. Hundratals och åter hundratals bilar. Drösvis med Teslor, etrons etc. Det kom lastbilar med nya leveranser och de hade svårt att hitta platser.
Så... utbudet verkar definitivt överträffa efterfrågan nu.
En välutrustad EQE SUV för 800k? Ny? Var då? Jag är spekulant direkt om det är fallet.taliz skrev:Listpris är en sak, vad de faktiskt säljs för en annan.current skrev: ↑16 okt 2023 22:37Jag hade den gamla E-tron 55 beställd den skulle komma November 2022. Men hade en option i ordern om Audi släpper Q8 fick jag byta till den.
Så kom Q8 55 så jag hoppade på den istället. Priset var 60 tusen högre än på min gamla order och jag fick vänta 6 månader men tycker det var värt det.
Priset för en näst intill fullsmetad Q8 55 (selection) samt massa andra tillval slutade på 980k. Mycket pengar men idag kostar allt fyrhjulsdrivet premium från 900k och uppåt (iX40 + 50, EQE SUV). Även enklare bilar som Model Y kostar över 700k med egen färg och andra fälgar. För mig blir det då en no brainer lägga till 280k och få en premiumbil som är knäpptyst.
Tror andrahandsvärdet blir okej på Q8 första året om det är avdragbar moms men sen när BMW i5 kommer som Touring samt andra modeller kommer den gå ner.
Du kan ju få en välutrustad EQE SUV nu för ca 800k, Q8 55 går garanterat för något liknande.
Andrahandsvärdet styrs precis som nypriset av efterfrågan, och närmaste tiden är det inte så många som är sugna på dyra bilar...
Svängde förresten förbi kvd svedala nyss. Deras parkering(ar) sväller över typ. Hundratals och åter hundratals bilar. Drösvis med Teslor, etrons etc. Det kom lastbilar med nya leveranser och de hade svårt att hitta platser.
Så... utbudet verkar definitivt överträffa efterfrågan nu.
Hertsh skrev: ↑20 okt 2023 16:06En välutrustad EQE SUV för 800k? Ny? Var då? Jag är spekulant direkt om det är fallet.taliz skrev:Listpris är en sak, vad de faktiskt säljs för en annan.current skrev: ↑16 okt 2023 22:37Jag hade den gamla E-tron 55 beställd den skulle komma November 2022. Men hade en option i ordern om Audi släpper Q8 fick jag byta till den.
Så kom Q8 55 så jag hoppade på den istället. Priset var 60 tusen högre än på min gamla order och jag fick vänta 6 månader men tycker det var värt det.
Priset för en näst intill fullsmetad Q8 55 (selection) samt massa andra tillval slutade på 980k. Mycket pengar men idag kostar allt fyrhjulsdrivet premium från 900k och uppåt (iX40 + 50, EQE SUV). Även enklare bilar som Model Y kostar över 700k med egen färg och andra fälgar. För mig blir det då en no brainer lägga till 280k och få en premiumbil som är knäpptyst.
Tror andrahandsvärdet blir okej på Q8 första året om det är avdragbar moms men sen när BMW i5 kommer som Touring samt andra modeller kommer den gå ner.
Du kan ju få en välutrustad EQE SUV nu för ca 800k, Q8 55 går garanterat för något liknande.
Andrahandsvärdet styrs precis som nypriset av efterfrågan, och närmaste tiden är det inte så många som är sugna på dyra bilar...
Svängde förresten förbi kvd svedala nyss. Deras parkering(ar) sväller över typ. Hundratals och åter hundratals bilar. Drösvis med Teslor, etrons etc. Det kom lastbilar med nya leveranser och de hade svårt att hitta platser.
Så... utbudet verkar definitivt överträffa efterfrågan nu.
Så ren BS att man kan få en välutrustad (förvisso en personlig uppfattning om vad som är välutrustat) EQE SUV för 800k.Banane skrev:Hertsh skrev: ↑20 okt 2023 16:06En välutrustad EQE SUV för 800k? Ny? Var då? Jag är spekulant direkt om det är fallet.taliz skrev:Listpris är en sak, vad de faktiskt säljs för en annan.current skrev: ↑16 okt 2023 22:37Jag hade den gamla E-tron 55 beställd den skulle komma November 2022. Men hade en option i ordern om Audi släpper Q8 fick jag byta till den.
Så kom Q8 55 så jag hoppade på den istället. Priset var 60 tusen högre än på min gamla order och jag fick vänta 6 månader men tycker det var värt det.
Priset för en näst intill fullsmetad Q8 55 (selection) samt massa andra tillval slutade på 980k. Mycket pengar men idag kostar allt fyrhjulsdrivet premium från 900k och uppåt (iX40 + 50, EQE SUV). Även enklare bilar som Model Y kostar över 700k med egen färg och andra fälgar. För mig blir det då en no brainer lägga till 280k och få en premiumbil som är knäpptyst.
Tror andrahandsvärdet blir okej på Q8 första året om det är avdragbar moms men sen när BMW i5 kommer som Touring samt andra modeller kommer den gå ner.
Du kan ju få en välutrustad EQE SUV nu för ca 800k, Q8 55 går garanterat för något liknande.
Andrahandsvärdet styrs precis som nypriset av efterfrågan, och närmaste tiden är det inte så många som är sugna på dyra bilar..
899' är det kampanj för på den svagare 350 med 292 hästar. Man får metallic, Navi, keyless o lite annat. Nästan allt man behöver förutom lane assist. Kanske går det att pruta på det priset också men jag tror inte det.
Nä, för det finns förstås prutmån. Finns exempel i forumet på folk som fått offert på 830k.Hertsh skrev: ↑20 okt 2023 21:34Så ren BS att man kan få en välutrustad (förvisso en personlig uppfattning om vad som är välutrustat) EQE SUV för 800k.Banane skrev:Hertsh skrev: ↑20 okt 2023 16:06En välutrustad EQE SUV för 800k? Ny? Var då? Jag är spekulant direkt om det är fallet.taliz skrev:Listpris är en sak, vad de faktiskt säljs för en annan.current skrev: ↑16 okt 2023 22:37Jag hade den gamla E-tron 55 beställd den skulle komma November 2022. Men hade en option i ordern om Audi släpper Q8 fick jag byta till den.
Så kom Q8 55 så jag hoppade på den istället. Priset var 60 tusen högre än på min gamla order och jag fick vänta 6 månader men tycker det var värt det.
Priset för en näst intill fullsmetad Q8 55 (selection) samt massa andra tillval slutade på 980k. Mycket pengar men idag kostar allt fyrhjulsdrivet premium från 900k och uppåt (iX40 + 50, EQE SUV). Även enklare bilar som Model Y kostar över 700k med egen färg och andra fälgar. För mig blir det då en no brainer lägga till 280k och få en premiumbil som är knäpptyst.
Tror andrahandsvärdet blir okej på Q8 första året om det är avdragbar moms men sen när BMW i5 kommer som Touring samt andra modeller kommer den gå ner.
Du kan ju få en välutrustad EQE SUV nu för ca 800k, Q8 55 går garanterat för något liknande.
Andrahandsvärdet styrs precis som nypriset av efterfrågan, och närmaste tiden är det inte så många som är sugna på dyra bilar..
899' är det kampanj för på den svagare 350 med 292 hästar. Man får metallic, Navi, keyless o lite annat. Nästan allt man behöver förutom lane assist. Kanske går det att pruta på det priset också men jag tror inte det.![]()
Vore det sant så skulle inte Model Y sälja så bra.
Model Y kostar ju knappt hälften...
Model Y för knappt 400.000? Jag tar två.taliz skrev:Model Y kostar ju knappt hälften...
Q8 kan man ju få ännu billigare förövrigt.
Sen har vi ju EV9, också där har folk fått offert på just 830k.
500 gick de för på lagersidan med referal.TobbeTesla skrev: ↑20 okt 2023 21:56Model Y för knappt 400.000? Jag tar två.taliz skrev:Model Y kostar ju knappt hälften...
Q8 kan man ju få ännu billigare förövrigt.
Sen har vi ju EV9, också där har folk fått offert på just 830k.
500' är dock knappast "knappt hälften av 800'"taliz skrev:500 gick de för på lagersidan med referal.TobbeTesla skrev: ↑20 okt 2023 21:56Model Y för knappt 400.000? Jag tar två.taliz skrev:Model Y kostar ju knappt hälften...
Q8 kan man ju få ännu billigare förövrigt.
Sen har vi ju EV9, också där har folk fått offert på just 830k.
https://www.kvd.se/auktioner/audi-q8-55 ... 8hk-188542 första Q8 på kvd? Kul att de skriver specifikt "57 mil WLTP", men displayen visar 182km vid ~60%.
Ptjah, 300k är ett rätt rejält kliv upp IMO.TobbeTesla skrev: ↑20 okt 2023 22:38500' är dock knappast "knappt hälften av 800'"taliz skrev:500 gick de för på lagersidan med referal.
https://www.kvd.se/auktioner/audi-q8-55 ... 8hk-188542 första Q8 på kvd? Kul att de skriver specifikt "57 mil WLTP", men displayen visar 182km vid ~60%.
Hittar du en begagnad e-tron för 300k får du gärna hojta till så köper en till som får gå som andra bil.taliz skrev: ↑21 okt 2023 11:04Ptjah, 300k är ett rätt rejält kliv upp IMO.TobbeTesla skrev: ↑20 okt 2023 22:38500' är dock knappast "knappt hälften av 800'"taliz skrev:500 gick de för på lagersidan med referal.TobbeTesla skrev: ↑20 okt 2023 21:56Model Y för knappt 400.000? Jag tar två.taliz skrev:
Model Y kostar ju knappt hälften...
Q8 kan man ju få ännu billigare förövrigt.
Sen har vi ju EV9, också där har folk fått offert på just 830k.
https://www.kvd.se/auktioner/audi-q8-55 ... 8hk-188542 första Q8 på kvd? Kul att de skriver specifikt "57 mil WLTP", men displayen visar 182km vid ~60%.
Du kan nästan få en beggad etron för det nu(eller en Model 3…).![]()
En 50 är nog närmare 300 än 400, 55 runt 400.Nect skrev: ↑21 okt 2023 20:26Hittar du en begagnad e-tron för 300k får du gärna hojta till så köper en till som får gå som andra bil.taliz skrev: ↑21 okt 2023 11:04Ptjah, 300k är ett rätt rejält kliv upp IMO.TobbeTesla skrev: ↑20 okt 2023 22:38500' är dock knappast "knappt hälften av 800'"taliz skrev:500 gick de för på lagersidan med referal.
https://www.kvd.se/auktioner/audi-q8-55 ... 8hk-188542 första Q8 på kvd? Kul att de skriver specifikt "57 mil WLTP", men displayen visar 182km vid ~60%.
Du kan nästan få en beggad etron för det nu(eller en Model 3…).![]()
Men känns som att de lär inte gå för 300k så länge de inte gått 20k mil.