Det är väl inte jättedåligt för en 4 år gammal bil som rullat över 11 tusen mil?
Man får ju en helt ny Q8 50 för ungefär det dubbla.
Nä det tycker inte jag heller, men vissa här verkar tro att det är orimligt billigt.
Förövrigt är den som klubbades för 380 nu ägarbytt till en privatperson så...
Jag tycker man får rätt mycket elbil för pengarna med dessa priser.
Verkar som Audi e-tron sjunkit en del i pris senaste tiden.
Sure, men också många av de nackdelar som traditionellt gjort att dyra lyxbilar tappar mkt värde.
Potentiellt dyra reparationer(finns väl tex fortfarande ingen som lyckats konstruera en luftfjädring som håller lika bra som traditionell stålfjädring?), höga försäkringskostnader. Dyrt med stora däck etc etc.
416k bilen är också extremt osannolikt att den säljs för det priset. Troligen ännu mer osannolikt än den förra då det denna gång handlar om KVDs egna bil.
Vad tycker folk om de där sidobackkamerorna på e-tron nuförtiden? Har det skett några uppdateringar av befintliga bilar sen modellen introducerades?
Provade dem ett par dagar när jag hade lånat hem en demobil.
Jag gillar dem inte riktigt, tycker de sitter på helt fel höjd än vad man vill ha dem. Sen är sikten inte alltid bra om det är skymning utomhus.
Är det inte minst 6mån ålder på fordonet för att få sälja på KVD? Det sa de till mig i våras när jag ville kränga min 3-4mån gamla Plaid.
Uhm va, låter som missförstånd? Hur motiverade dom det?
Har det på mail, dock från 11/8-22.
3mån var det, de vill inte främja köp och direkt sälj skriver de.
Uhh, de tjänar ju på det oavsett. Såvida bilen blir såld dvs.
Kanske de såg att många av dessa bilar inte blir sålda för önskat belopp och inte ville riskera massa arbete utan intäkter?
Dom vill väl kanske inte att deras auktioner används för spekulation i helt nya bilar? Det hade ju annars varit ett intressant koncept om biltillverkare auktionerade ut sina bilar. Då skulle ju priserna alltid spegla vad kunderna är beredda att betala.
Är det inte minst 6mån ålder på fordonet för att få sälja på KVD? Det sa de till mig i våras när jag ville kränga min 3-4mån gamla Plaid.
Uhm va, låter som missförstånd? Hur motiverade dom det?
Har det på mail, dock från 11/8-22.
3mån var det, de vill inte främja köp och direkt sälj skriver de.
Uhh, de tjänar ju på det oavsett. Såvida bilen blir såld dvs.
Kanske de såg att många av dessa bilar inte blir sålda för önskat belopp och inte ville riskera massa arbete utan intäkter?
Dom vill väl kanske inte att deras auktioner används för spekulation i helt nya bilar? Det hade ju annars varit ett intressant koncept om biltillverkare auktionerade ut sina bilar. Då skulle ju priserna alltid spegla vad kunderna är beredda att betala.
Varför inte? De tjänar som sagt på det oavsett.
Iofs är väl fortfarande bilhandlare deras primära klientel, och det skulle kanske riskera att "alienera" en del av dem.
Vi lär nog få se betydligt mer flexibilitet i prissättningen framöver iom övergången till nätförsäljning. Kanske blir det motsvarande "black friday" etc hos bilhandlarna också.
Föremålet för bolagets verksamhet är att bedriva miljöinriktade transporttjänster såsom bilpoolsverksamhet samt därmed förenlig verksamhet.
Det är inte så miljöinriktat att slita så mkt på en bil?
Nog knepigt med försäkringar för bilpool. Lönar sig nog inte att fixa så mkt, de säljer bilarna "as is" efter några år istället. Vissa bilar ser ut som skit pga att vissa kunder är usla förare.
Risk att det kostar betydligt mer än 25k att fixa den där.
Det kosmetiska kanske man klarar det på, kanske(nog inte med tanke på att det saknas delar och det är sprickor, bucklor, skrap etc över hela bilen).
Men de verkar ju ha kört på något med framänden. Skador på kylare, krockbalk etc etc. Kan bli riktigt dyrt.
Sen är ju däcken helt slut, det är inte så billigt det heller. Dessutom slits de snett så hjulinställning behövs.
Jag tippar på 50-100k för att få den fin.