Vad kostar det i genomsnitt för Teslaägare?
Moderator: Redaktion
Vad kostar det i genomsnitt för Teslaägare?
Första Tesla men har haft andra elbilar i över 6 år. Kör långt relativt ofta och har ett aktivt abonnemang på Ionity. Nu undrar jag lite över om det är billigare för Teslaägare på SuC. När jag tittar i appen så finns det ingen vettig prisinformation utan det visar ju bara vad det kan kosta under peakhour.
Bör jag som Tesla ägare skaffa mig ett medlemsskap eller får vi som äger en Tesla automatiskt det priset?
Bör jag som Tesla ägare skaffa mig ett medlemsskap eller får vi som äger en Tesla automatiskt det priset?
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Beställd 230428
Re: Vad kostar det i genomsnitt för Teslaägare?
Med en tesla är man automatiskt ”medlem”.
Priser ser du genom att klicka på en SUC på kartan i bilen.
Priser ser du genom att klicka på en SUC på kartan i bilen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Du kan se priserna på superchargers som är öppna för allmänheten på chargefinder.com (eventuellt med viss fördröjning) eller genom att trycka på din profilbild i teslaappen och sen välja laddning av elbil som inte är Tesla. Sen scrolla runt på kartan.
Superchargers som bara är öppna för Tesla visar tyvärr bara priset i bilens navigation.
Superchargers som bara är öppna för Tesla visar tyvärr bara priset i bilens navigation.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
- Collin87
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenny368061
Jag ser då alla priser i appen.Dinsdale skrev: ↑05 jun 2023 08:07Du kan se priserna på superchargers som är öppna för allmänheten på chargefinder.com (eventuellt med viss fördröjning) eller genom att trycka på din profilbild i teslaappen och sen välja laddning av elbil som inte är Tesla. Sen scrolla runt på kartan.
VW ID.7 Pro Edition -24
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
MY RWD 19" Vit/svart -23
I ChargeFinder hittar jag priser på Tesla only SuC, Sillekrog t ex, men inte i Teslas egen mobilapp.
Åtminstone i iPhone-appen kan man klicka på ”Plats” i startskärmen, och utöver bara se var bilen befinner sig även hitta superchargers i närheten, både öppna för alla och endast för Tesla, eller längre bort om man zoomar ut tillräckligt mycket. Du kan också planera rutter och se var du bör ladda. Liknande funktionalitet som i bilens navigeringssystem med andra ord (icke-teslaladdare visas dock inte i appen vad jag kan se).
Osäker på funktionaliteten i Android dock, där får någon annan gärna komplettera.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
I genomsnitt senaste 12 månaderna:
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Senaste 12 månaderna för mig så är SuC snitten 4,1kr
Det visste jag inte. Tack för tipset. Fungerar även på Android.simin skrev: ↑05 jun 2023 09:13Åtminstone i iPhone-appen kan man klicka på ”Plats” i startskärmen, och utöver bara se var bilen befinner sig även hitta superchargers i närheten, både öppna för alla och endast för Tesla, eller längre bort om man zoomar ut tillräckligt mycket. Du kan också planera rutter och se var du bör ladda. Liknande funktionalitet som i bilens navigeringssystem med andra ord (icke-teslaladdare visas dock inte i appen vad jag kan se).
Osäker på funktionaliteten i Android dock, där får någon annan gärna komplettera.
Jag ser det givetvis i appen också men jag tycker tillgänglig information är bristfällig. I fall jag inte har missat något. När jag klickar på en SuC på kartan, så får jag upp information om den aktuella SuC. Den enda prisinformation jag ser är under rubriken: "Busy Times & Price Per kWh". Då verkar Strängnäs t.ex. ligga på 6,20 kr/kWh under rusningstid. Är det priset för Teslaägare eller för alla?simin skrev: ↑05 jun 2023 09:13Åtminstone i iPhone-appen kan man klicka på ”Plats” i startskärmen, och utöver bara se var bilen befinner sig även hitta superchargers i närheten, både öppna för alla och endast för Tesla, eller längre bort om man zoomar ut tillräckligt mycket. Du kan också planera rutter och se var du bör ladda. Liknande funktionalitet som i bilens navigeringssystem med andra ord (icke-teslaladdare visas dock inte i appen vad jag kan se).
När jag har laddat ett antal gånger så får jag ju historiska data för mina kostnader, men det vore bra att få lite mer tydlig information om det faktiskt kan vara ganska stor skillnad från laddställe till laddställe.
Model Y RWD
Beställd 230428
Beställd 230428
- Collin87
- Teslaägare
Knepigt, när jag kollar Strängnäs i appen får jag 4,10 sek "lågtrafikstider" och 4,55 sek mellan 16-20.max001 skrev: ↑05 jun 2023 12:23Jag ser det givetvis i appen också men jag tycker tillgänglig information är bristfällig. I fall jag inte har missat något. När jag klickar på en SuC på kartan, så får jag upp information om den aktuella SuC. Den enda prisinformation jag ser är under rubriken: "Busy Times & Price Per kWh". Då verkar Strängnäs t.ex. ligga på 6,20 kr/kWh under rusningstid. Är det priset för Teslaägare eller för alla?simin skrev: ↑05 jun 2023 09:13Åtminstone i iPhone-appen kan man klicka på ”Plats” i startskärmen, och utöver bara se var bilen befinner sig även hitta superchargers i närheten, både öppna för alla och endast för Tesla, eller längre bort om man zoomar ut tillräckligt mycket. Du kan också planera rutter och se var du bör ladda. Liknande funktionalitet som i bilens navigeringssystem med andra ord (icke-teslaladdare visas dock inte i appen vad jag kan se).
När jag har laddat ett antal gånger så får jag ju historiska data för mina kostnader, men det vore bra att få lite mer tydlig information om det faktiskt kan vara ganska stor skillnad från laddställe till laddställe.
VW ID.7 Pro Edition -24
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
MY RWD 19" Vit/svart -23
- Collin87
- Teslaägare
Du har gått via "ladda din elbil som inte är en Tesla" gissar jag.max001 skrev: ↑05 jun 2023 12:23Jag ser det givetvis i appen också men jag tycker tillgänglig information är bristfällig. I fall jag inte har missat något. När jag klickar på en SuC på kartan, så får jag upp information om den aktuella SuC. Den enda prisinformation jag ser är under rubriken: "Busy Times & Price Per kWh". Då verkar Strängnäs t.ex. ligga på 6,20 kr/kWh under rusningstid. Är det priset för Teslaägare eller för alla?simin skrev: ↑05 jun 2023 09:13Åtminstone i iPhone-appen kan man klicka på ”Plats” i startskärmen, och utöver bara se var bilen befinner sig även hitta superchargers i närheten, både öppna för alla och endast för Tesla, eller längre bort om man zoomar ut tillräckligt mycket. Du kan också planera rutter och se var du bör ladda. Liknande funktionalitet som i bilens navigeringssystem med andra ord (icke-teslaladdare visas dock inte i appen vad jag kan se).
Då ser jag ett pris på 5,55 sek lågtrafikstid och 6,20 sek 16-20.
Dessa priser gäller endast icke Tesla och icke abonnenter.
VW ID.7 Pro Edition -24
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
MY RWD 19" Vit/svart -23
- Collin87
- Teslaägare
Korrekt väg att gå för dig som Tesla ägare är att starta appen, tryck på "Plats" (mellan klimatanläggning och tidur)
Där kan du antingen söka efter önskad SuC eller panorera dig fram över kartan så söker appen fram alla tillgängliga inom sökområdet.
Där kan du antingen söka efter önskad SuC eller panorera dig fram över kartan så söker appen fram alla tillgängliga inom sökområdet.
VW ID.7 Pro Edition -24
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
MY RWD 19" Vit/svart -23
Ja, det var problemet. Jag ser nu de korrekta priserna.
Model Y RWD
Beställd 230428
Beställd 230428