419k i bokningsavgift känns inte speciellt prisvärt... speciellt när man inte ens vet om den kommer kosta 2, 3 eller 4 miljoner i slutändan eller när och om den överhuvudtaget kommerVilkenElbilBlirDet skrev: ↑02 jun 2023 11:44Har inte koll på tidigare prisuppgifter, om det funnits några. 419k känns väl väldigt prisvärt…?
Rycker lite i fingertopparna alltså. Men är inte där den ekonomiska prioriteten är för tillfället..
Nu kan man boka Roadster igen :D
Moderator: Redaktion
Re: Nu kan man boka Roadster igen :D
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)

Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Reservationsavgiften på en Model Y är 2500kr...VilkenElbilBlirDet skrev: ↑02 jun 2023 11:44Har inte koll på tidigare prisuppgifter, om det funnits några. 419k känns väl väldigt prisvärt…?
Rycker lite i fingertopparna alltså. Men är inte där den ekonomiska prioriteten är för tillfället..
MY RWD 2023

De är reservations pris. Bara en delbetalning..VilkenElbilBlirDet skrev: ↑02 jun 2023 11:44Har inte koll på tidigare prisuppgifter, om det funnits några. 419k känns väl väldigt prisvärt…?
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19

- mikebike
 - Teslaägare
 - Referralkod: ts.la/mikael72656

419 k i bokningsavgift för en bil man inte vet vad den skall kosta och när den levereras är väldigt prisvärt?VilkenElbilBlirDet skrev: ↑02 jun 2023 11:44Har inte koll på tidigare prisuppgifter, om det funnits några. 419k känns väl väldigt prisvärt…?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- 
				VilkenElbilBlirDet

Haha.. tänkte att det var någon extrem budget- och volymmodell. Noll koll på den, då förstår jag. Blir inget med det!

0-100 är en sak men vad som imponerar mest på mig är toppfarten ”400+ km/h”  

Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt

Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
- 
				SwedishAdvocate

Som jag förstått det så finns det två ställen på den här planeten där man skulle kunna 'prova på det'...
Det ena är en testbana i Tyskland som ägs av VW. Det andra stället är en sträcka väg i USA – ifall man nu har möjlighet att få den vägsträckan i USA avspärrad dvs...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting

Sett den här när de kör 417km/h med Bugattin på Autobahn härom året? Strecken rör sig rätt fort
Bra respons från 200 också haha
Nejdå går bra på E4 nattetid eller åka till Tyskland (se ovan).SwedishAdvocate skrev: ↑02 jun 2023 13:59Som jag förstått det så finns det två ställen på den här planeten där man skulle kunna 'prova på det'...
Det ena är en testbana i Tyskland som ägs av VW. Det andra stället är en sträcka väg i USA – ifall man nu har möjlighet att få den vägsträckan i USA avspärrad dvs...![]()
Hur går det för er som bokat roadster, har ni avbeställt, fått tillbaks bokningsavgifter etc? 
Såg denna på youtube, inte jättebra reklam för varumärket precis..

Såg denna på youtube, inte jättebra reklam för varumärket precis..
Jag är mest imponerad över att vänsterfilen är tom. Alltid någon som såsar i vänsterfilen här i Sverige. Vad gör alla dessa i Tyskland?
- Arctic Drifter
 - Teslaägare
 - Referralkod: ts.la/anders453430
 - Kontakt:

Tyskarna kan det här med ordning och reda.
När jag kört på Autobahn så har såsarna (< 120 km/h) hållt sig slaviskt i högerfilen. Mittenfilen har varit för de som legat 120- 160 km/h typ och vänsterfilen för > 160 km/h. Klart det inte alltid fungerar så väl men jag har i alla fall upplevt en stor skillnad mot Sverige, verkar som att tyskarna är väldigt bra på att kolla i sina backspeglar innan de planerar att byta fil.
Tesla Model Y Performance

Det är väldigt stor skillnad mellan olika länder inom EU hur vaksam i trafiken man är, dock inte varit med om sådan passivitet och nonchalans som i Sverige. Ofta man stöter på folk som vill jävlas i trafiken.Arctic Drifter skrev: ↑30 jan 2025 07:30Tyskarna kan det här med ordning och reda.
När jag kört på Autobahn så har såsarna (< 120 km/h) hållt sig slaviskt i högerfilen. Mittenfilen har varit för de som legat 120- 160 km/h typ och vänsterfilen för > 160 km/h. Klart det inte alltid fungerar så väl men jag har i alla fall upplevt en stor skillnad mot Sverige, verkar som att tyskarna är väldigt bra på att kolla i sina backspeglar innan de planerar att byta fil.
En gemensam faktor för de flesta andra länder är fokuset på körningen och inte massa annat som uppkommer i varierande omfattning. Ser det ut som någon har bråttom så flyttar man artigt på sig, i god tid.
I Spanien och Italien vill alla komma fram, såsar man blir man omkörd innan man hinner reagera. Oavsett vad det är för väg.
I andra länder tutas det vid grönt ljus om du inte har gasat iväg på 0,3 sekunder. I länder som Grekland och Turkiet riskerar man fysiskt våld om man inte anpassar sig efter trafiken.
Jag förstår att ovan hör hemma i andra trådar men en reflektion när man såg Bughattin köra i 400+ i vänsterfilen. ”Det där skulle aldrig gå i Sverige”
- 
				Lerumsexpressen

Absolut sämst på motorvägen är Dansken och Norrmännen..Arctic Drifter skrev: ↑30 jan 2025 07:30Tyskarna kan det här med ordning och reda.
Fy farao vad uselt de kör, de ä helt obrydda när de åker sakta i vänsterfilen.