PPS® Ceramic lackskydd
PPS® Ceramic är det senaste inom keramiskt lackskydd och står emot påfrestningar så som oxidering av lacken men som även erbjuder bättre motståndskraft mot uppkomsten av ytliga repo
PPS Ceramic inkl polering 7500:-
Återbehandling varje 18:e månaden 2000 kr. https://www.waxdepan.se/pps-ceramic-sv/
Hade aldrig litat på någon firma som säger att de hinner polera, behandla och härda något keramiskt lackskydd på 24 timmar… De tar helt klart genvägar på något av stegen.
PPS® Ceramic lackskydd
PPS® Ceramic är det senaste inom keramiskt lackskydd och står emot påfrestningar så som oxidering av lacken men som även erbjuder bättre motståndskraft mot uppkomsten av ytliga repo
PPS Ceramic inkl polering 7500:-
Återbehandling varje 18:e månaden 2000 kr. https://www.waxdepan.se/pps-ceramic-sv/
Jag har personlig erfarenhet av Waxdepån. Har åkt från Köping till Stockholm med mina bilar för att få dem behandlade där. Supernöjd. Även min sjukt pedantiske svåger åker också 16 mil enkel för att behandla sin bil där. Vi har varit kund hos dem i ca 8 år. Nästa bil hamnar också där.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Vilken kunskap har du själv? Jag lägger mina skydd själv. Inte så svårt.
Noll kunskap. Vill inte lägga tid på det.
Kan du torka av en diskbänk med disktrasan kan du lackförsegla den själv, tar max fem min med de enklaste medlen, fukta en svamp med produkten, svep en dörr etc, ett par spray till och svep bakskärmen..!
Finns gör-det-själv-produkter som kostar en femhundring, men då kanske du får göra om proceduren efter tvätt ett par gånger per år.
Lägger du upp det dubbla får du skydd i nivå med proffsens.
Vilken kunskap har du själv? Jag lägger mina skydd själv. Inte så svårt.
Noll kunskap. Vill inte lägga tid på det.
Kan du torka av en diskbänk med disktrasan kan du lackförsegla den själv, tar max fem min med de enklaste medlen, fukta en svamp med produkten, svep en dörr etc, ett par spray till och svep bakskärmen..!
Finns gör-det-själv-produkter som kostar en femhundring, men då kanske du får göra om proceduren efter tvätt ett par gånger per år.
Lägger du upp det dubbla får du skydd i nivå med proffsens.
Håller huvudsakligen med, dock är det ju så att det är grundarbetet som är svårast och mest tidskrävande.
Är det en ny bil TS vill behandla så krävs det inte så mycket förarbete, men har bilen något år på nacken så krävs det polering (helst i flera steg) om resultatet ska bli riktigt bra.
Vilken kunskap har du själv? Jag lägger mina skydd själv. Inte så svårt.
Noll kunskap. Vill inte lägga tid på det.
Kan du torka av en diskbänk med disktrasan kan du lackförsegla den själv, tar max fem min med de enklaste medlen, fukta en svamp med produkten, svep en dörr etc, ett par spray till och svep bakskärmen..!
Finns gör-det-själv-produkter som kostar en femhundring, men då kanske du får göra om proceduren efter tvätt ett par gånger per år.
Lägger du upp det dubbla får du skydd i nivå med proffsens.
Håller huvudsakligen med, dock är det ju så att det är grundarbetet som är svårast och mest tidskrävande.
Är det en ny bil TS vill behandla så krävs det inte så mycket förarbete, men har bilen något år på nacken så krävs det polering (helst i flera steg) om resultatet ska bli riktigt bra.
Hämtade en svart tesla för en månad sen. Den är ju sjuukt repig. jag har inga problem att lackbehandla, men jag är inte bra på att polera.
Är de svarta alltid repiga eller hade jag otur? Borde man kräva en proffessionell polering av bilen? nu ser den ju ut som att man tvättat den med en Scotch Brite.
Vilken kunskap har du själv? Jag lägger mina skydd själv. Inte så svårt.
Noll kunskap. Vill inte lägga tid på det.
Kan du torka av en diskbänk med disktrasan kan du lackförsegla den själv, tar max fem min med de enklaste medlen, fukta en svamp med produkten, svep en dörr etc, ett par spray till och svep bakskärmen..!
Finns gör-det-själv-produkter som kostar en femhundring, men då kanske du får göra om proceduren efter tvätt ett par gånger per år.
Lägger du upp det dubbla får du skydd i nivå med proffsens.
Håller huvudsakligen med, dock är det ju så att det är grundarbetet som är svårast och mest tidskrävande.
Är det en ny bil TS vill behandla så krävs det inte så mycket förarbete, men har bilen något år på nacken så krävs det polering (helst i flera steg) om resultatet ska bli riktigt bra.
Hämtade en svart tesla för en månad sen. Den är ju sjuukt repig. jag har inga problem att lackbehandla, men jag är inte bra på att polera.
Är de svarta alltid repiga eller hade jag otur? Borde man kräva en proffessionell polering av bilen? nu ser den ju ut som att man tvättat den med en Scotch Brite.
Jag tycker "solida" svarta "alltid" är extremt repkänsliga. Det är exakt samma sak med min Polestar som det varit med mina svarta Teslor.
Fördelen är dock att de är relativt enkla att polera och får en magiskt fin glans om man gör det bra... Dock håller det som sagt inte så länge även om man handtvättar osv.