Är det någon som testat den här knappen för att öppna laddluckan? https://www.begood.no/products/ladeluke ... model-s3xy
Även jag tycker att det är meckigt att behöva gå in på Teslaappen för att löppna.
Kan man måhända limma fast den på laddhandtaget ?
Just den du har länkat till har jag inte provat men väl S3XY Buttons som kan göra samma sak, jag hade ett ta en knapp för den där funktionen och det funkade bra, men innan jag hann klistra fast den på (fasta) laddsladden på laddaren hemma kom S3XY Buttons med funktionen att man genom att hålla vä bak handtag öppet få samma funktion och nu är det uteslutande så jag gör (om jag inte råkar använda en sladd som har knappen inbyggd)
På min 3:a kan man trycka till med fingret på själva luckan så öppnas den.
Funkar det inte på alla Teslor?
Det fungerar i alla fall på Model Y, om bilen är olåst. Det fina med knapp på laddkabeln är ju att man kan öppna laddluckan utan att låsa upp bilen, så länge man har mobilnyckeln med sig.
På min 3:a kan man trycka till med fingret på själva luckan så öppnas den.
Funkar det inte på alla Teslor?
Det fungerar i alla fall på Model Y, om bilen är olåst. Det fina med knapp på laddkabeln är ju att man kan öppna laddluckan utan att låsa upp bilen, så länge man har mobilnyckeln med sig.
Det här funkar inte alls för mig. Hur gör ni?
Jag har laddkabeln i frunken, som när den levererades. Jag parkerar, öppnar frunk och laddluckan från displayen. Går och hämtar kabeln ur frunken och lagom tills jag stängt den och passerar förardörren så låser bilen sig och stänger laddluckan!
Så måste jag upp med mobilen och öppna laddluckan osv osv. Hur lyckas ni?
På min 3:a kan man trycka till med fingret på själva luckan så öppnas den.
Funkar det inte på alla Teslor?
Det fungerar i alla fall på Model Y, om bilen är olåst. Det fina med knapp på laddkabeln är ju att man kan öppna laddluckan utan att låsa upp bilen, så länge man har mobilnyckeln med sig.
Det här funkar inte alls för mig. Hur gör ni?
Jag har laddkabeln i frunken, som när den levererades. Jag parkerar, öppnar frunk och laddluckan från displayen. Går och hämtar kabeln ur frunken och lagom tills jag stängt den och passerar förardörren så låser bilen sig och stänger laddluckan!
Så måste jag upp med mobilen och öppna laddluckan osv osv. Hur lyckas ni?
I ditt case så hade jag antingen låtit förardörren vara öppen medan kabeln hämtas eller så hade jag öppnat bakdörren om bilen låst sig. Sedan lite lätt tryckt in laddluckan så den öppnar sig, voila!
På min 3:a kan man trycka till med fingret på själva luckan så öppnas den.
Funkar det inte på alla Teslor?
Det fungerar i alla fall på Model Y, om bilen är olåst. Det fina med knapp på laddkabeln är ju att man kan öppna laddluckan utan att låsa upp bilen, så länge man har mobilnyckeln med sig.
Det här funkar inte alls för mig. Hur gör ni?
Jag har laddkabeln i frunken, som när den levererades. Jag parkerar, öppnar frunk och laddluckan från displayen. Går och hämtar kabeln ur frunken och lagom tills jag stängt den och passerar förardörren så låser bilen sig och stänger laddluckan!
Så måste jag upp med mobilen och öppna laddluckan osv osv. Hur lyckas ni?
I ditt case så hade jag antingen låtit förardörren vara öppen medan kabeln hämtas eller så hade jag öppnat bakdörren om bilen låst sig. Sedan lite lätt tryckt in laddluckan så den öppnar sig, voila!
Tack för svar! Lite för trångt till grannens bil för att ha dörren öppen men har inte tänkt på att rycka lite i bakdörrens handtag. Får fortsätta testa mig fram!
På min 3:a kan man trycka till med fingret på själva luckan så öppnas den.
Funkar det inte på alla Teslor?
Det fungerar i alla fall på Model Y, om bilen är olåst. Det fina med knapp på laddkabeln är ju att man kan öppna laddluckan utan att låsa upp bilen, så länge man har mobilnyckeln med sig.
Det här funkar inte alls för mig. Hur gör ni?
Jag har laddkabeln i frunken, som när den levererades. Jag parkerar, öppnar frunk och laddluckan från displayen. Går och hämtar kabeln ur frunken och lagom tills jag stängt den och passerar förardörren så låser bilen sig och stänger laddluckan!
Så måste jag upp med mobilen och öppna laddluckan osv osv. Hur lyckas ni?
I ditt case så hade jag antingen låtit förardörren vara öppen medan kabeln hämtas eller så hade jag öppnat bakdörren om bilen låst sig. Sedan lite lätt tryckt in laddluckan så den öppnar sig, voila!
Tack för svar! Lite för trångt till grannens bil för att ha dörren öppen men har inte tänkt på att rycka lite i bakdörrens handtag. Får fortsätta testa mig fram!
Dörren behöver inte vara på vid gavel, räcker att ha den på glänt.
Jag gör precis som Arctic Drifter om bilen låser sig.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Det fungerar i alla fall på Model Y, om bilen är olåst. Det fina med knapp på laddkabeln är ju att man kan öppna laddluckan utan att låsa upp bilen, så länge man har mobilnyckeln med sig.
Det här funkar inte alls för mig. Hur gör ni?
Jag har laddkabeln i frunken, som när den levererades. Jag parkerar, öppnar frunk och laddluckan från displayen. Går och hämtar kabeln ur frunken och lagom tills jag stängt den och passerar förardörren så låser bilen sig och stänger laddluckan!
Så måste jag upp med mobilen och öppna laddluckan osv osv. Hur lyckas ni?
I ditt case så hade jag antingen låtit förardörren vara öppen medan kabeln hämtas eller så hade jag öppnat bakdörren om bilen låst sig. Sedan lite lätt tryckt in laddluckan så den öppnar sig, voila!
Tack för svar! Lite för trångt till grannens bil för att ha dörren öppen men har inte tänkt på att rycka lite i bakdörrens handtag. Får fortsätta testa mig fram!
Dörren behöver inte vara på vid gavel, räcker att ha den på glänt.
Jag gör precis som Arctic Drifter om bilen låser sig.
Exakt lika som jag gör om jag laddar vid laddare som inte har Tesla-knapp. Jag stänger till framdörren, men inte helt, då låses inte bilen.
För det är ju alltid så att om man inte vill att den ska låsas så gör den det snabbt och när man lämnar bilen och vill höra att den låser sig så tar det tid!
Jag har svårt att förstå problemet folk har med att öppna luckan och koppla i kabeln. Man kommer ju hem, tar kabeln, klickar på högre nedre hörnet på luckan (touch knappen) och kopplar in. Klart. Om bilen låst sig så får man rycka en gång i dörrhandtaget.
Det som är ett problem är ju hur man kopplar ur kabeln, har man ingen teslaknapp så är det appen eller skärmen som gäller vilket är bökigt. Men S3XY buttons löser det, vilket jag själv använder.
Jag har svårt att förstå problemet folk har med att öppna luckan och koppla i kabeln. Man kommer ju hem, tar kabeln, klickar på högre nedre hörnet på luckan (touch knappen) och kopplar in. Klart. Om bilen låst sig så får man rycka en gång i dörrhandtaget.
Det som är ett problem är ju hur man kopplar ur kabeln, har man ingen teslaknapp så är det appen eller skärmen som gäller vilket är bökigt. Men S3XY buttons löser det, vilket jag själv använder.
Jag måste öppna frunken för att ta ur och lägga tillbaks kabeln, så telefonen är ändå uppe...
Jag har svårt att förstå problemet folk har med att öppna luckan och koppla i kabeln. Man kommer ju hem, tar kabeln, klickar på högre nedre hörnet på luckan (touch knappen) och kopplar in. Klart. Om bilen låst sig så får man rycka en gång i dörrhandtaget.
Det som är ett problem är ju hur man kopplar ur kabeln, har man ingen teslaknapp så är det appen eller skärmen som gäller vilket är bökigt. Men S3XY buttons löser det, vilket jag själv använder.
Jag måste öppna frunken för att ta ur och lägga tillbaks kabeln, så telefonen är ändå uppe...
Ah den är jobbig, men känns ändå som att det är lättare att klicka på luckan än i appen? Jag förstår inte varför någon skulle använda appen för att bara öppna luckan
Rekommenderar S3XY buttons då. Du behöver inte ens använda själva knapparna utan kan bara hålla in förardörrhandtaget x antal sekunder (default 4s) så öppnas frunken och passagerardörren bakom i x antal sekunder för att lossa kabeln
Kalla mig gammalmodig men jag hade nog köpt till Teslas fysiska nyckel/keyfob. Med den verkar man ju kunna öppna både frunk/trunk/laddlucka/släppa laddkabel.
Jag har svårt att förstå problemet folk har med att öppna luckan och koppla i kabeln. Man kommer ju hem, tar kabeln, klickar på högre nedre hörnet på luckan (touch knappen) och kopplar in. Klart. Om bilen låst sig så får man rycka en gång i dörrhandtaget.
Det som är ett problem är ju hur man kopplar ur kabeln, har man ingen teslaknapp så är det appen eller skärmen som gäller vilket är bökigt. Men S3XY buttons löser det, vilket jag själv använder.
Jag måste öppna frunken för att ta ur och lägga tillbaks kabeln, så telefonen är ändå uppe...
Ah den är jobbig, men känns ändå som att det är lättare att klicka på luckan än i appen? Jag förstår inte varför någon skulle använda appen för att bara öppna luckan
Det är "bara" när det inte längre funkar att trycka på luckan, vilket har inträffat vid tre olika tillfällen....
_Tror_ han undrar om den skulle fungera som Teslaknapp om man fäster den på en kabel som inte har Teslaknapp. Har själv sådan (fast) kabel på min laddbox och vill gärna hitta en smart lösning som skulle fungera att limma på handtaget (utan elinstallation och med hyfsad batteritid).
_Tror_ han undrar om den skulle fungera som Teslaknapp om man fäster den på en kabel som inte har Teslaknapp. Har själv sådan (fast) kabel på min laddbox och vill gärna hitta en smart lösning som skulle fungera att limma på handtaget (utan elinstallation och med hyfsad batteritid).
Jag läser frågan som om det går att släppa laddkabeln från bilen/stoppa laddning och släppa spärren mellan bil och kabel genon att trycka på knappen.
Jag har kablar, enda jag saknar är något att släppa kablen med, luckan öppnar jag med ett lätt tryck
Köp en kabel med Tesla-knapp och sälj kabeln du har istället. Det kommer aldrig att bli en bra lösning med en lös knapp som du ska limma/tejpa fast på kabeln.
Nu är det "ingen" som har signatur som visar vilken bil ni ni kör, men min model Y låser sig inte förrän jag är kanske 10-20 meter ifrån den, så, sålänge jag är inom dessa metrar så låser sig den inte, och det är bara att dutta på luckan så går den upp.... Den är upplåst tills bilen låser sig. Sen när jag plockar ur laddhansken på morgonen, tar jag upp mobilen och klickar på blixtknappen så låser handsken upp.
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
Nu är det "ingen" som har signatur som visar vilken bil ni ni kör, men min model Y låser sig inte förrän jag är kanske 10-20 meter ifrån den, så, sålänge jag är inom dessa metrar så låser sig den inte, och det är bara att dutta på luckan så går den upp.... Den är upplåst tills bilen låser sig. Sen när jag plockar ur laddhansken på morgonen, tar jag upp mobilen och klickar på blixtknappen så låser handsken upp.
Det verkar vara en tidsfaktor. Bilen låser nästan alltid innan jag hunnit plocka ut laddkabeln ur frunken om jag inte har någon dörr öppen.
När jag parkerar hemma hinner jag oftast 40 - 50 meter innan den låser sig.
Upptäckte nu att likaväl som att öppna luckan på Y genom att trycka till lite på nedre högra hörnet på luckan - så fungerar det att knipa till på luckan uppe i högra hörnet (där touch-ytan är) med fingrarna för att lossa kabeln.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22 Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*