Någon som vill överta billiga beställda Model S?

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
neogeo
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 21 jul 2019 21:15

Någon som vill överta billiga beställda Model S?

Inlägg av neogeo »

Har två ordrar på nya Model S som har ett pris på ca 1 miljon kronor. Dessa vill Tesla nu leverera men jag är nöjd med min Model Y och är därför inte intresserad utav dom. Beställer man dom idag så är dock priset ca 1.3 miljoner kronor. Så jag undrar om någon är intresserad utav mina beställda bilar, så får jag 50.000kr/bil i mellanskillnad.

Båda är LR alltså ej Plaid. En är blå med svart inredning och en är vit med vit inredning.
Blipblop
elbilist
Inlägg: 175
Blev medlem: 18 nov 2021 08:34

Re: Någon som vill överta billiga beställda Model S?

Inlägg av Blipblop »

Att ens sidan tillåter saluförandet av reservationer är ju helt sjukt, även om det sparas in en slant för de få som har råd.

Se detta som en uppning.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Någon som vill överta billiga beställda Model S?

Inlägg av larjon »

Blipblop skrev: 25 jan 2023 15:05
Att ens sidan tillåter saluförandet av reservationer är ju helt sjukt, även om det sparas in en slant för de få som har råd.

Se detta som en uppning.
Varför det? Båda parter vinner ju på det
Svart Model Y Performance
Piggelin
Inlägg: 682
Blev medlem: 08 maj 2022 08:16

Re: Någon som vill överta billiga beställda Model S?

Inlägg av Piggelin »

Blipblop skrev: 25 jan 2023 15:05
Att ens sidan tillåter saluförandet av reservationer är ju helt sjukt, även om det sparas in en slant för de få som har råd.

Se detta som en uppning.
Håller med. Synd att Tesla inte tvingar folk att hämta bilarna så hade han stått där med två stycken.

Köper inte anledningen heller. Beställer två S men vill inte ha dem för att han behåller hellre EN Y?
Användarvisningsbild
D_zlatan
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 08 mar 2022 14:43

Re: Någon som vill överta billiga beställda Model S?

Inlägg av D_zlatan »

Jätte bra och snällt som vill låta någon annan köpa en MS och spara ett par hundra tusen!

Hoppas du hittar nån köpare eller tagare på dessa köpkontrakt!
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2799
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Någon som vill överta billiga beställda Model S?

Inlägg av NEO »

Håller med, tycker det är ganska givmilt. Man får en seriös köpare på forumet mot 50000kr. Köparen får bra rabatt (beror iofs på pris på LRen du har specat)
Användarvisningsbild
neogeo
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 21 jul 2019 21:15

Re: Någon som vill överta billiga beställda Model S?

Inlägg av neogeo »

Beställde först en blå Model S men ångrade mig och ville ha en vit med vit inredning istället, men de blev försenade och då garantin gick ut på min förra MS så köpte jag en MY. För att få MY snabbare så köpte jag den av en mellanhand och la 140tkr emellan. Nu passar MY mig bättre och därav min fråga.

Om människor tycker det är rätt eller fel bryr jag mig inte så mycket om men tackar för uppningarna, liksom eventuell köpare som sparar mycket pengar.
Bilarna kostar precis över 1.3Mkr med speccarna om man beställer idag. Och runt eller strax över 1 mill enligt mina bokningar.
Användarvisningsbild
Nogo
Teslaägare
Inlägg: 465
Blev medlem: 15 jun 2021 10:03

Re: Någon som vill överta billiga beställda Model S?

Inlägg av Nogo »

Synd som attans att du inte valde blå med vit inredning. Hade då köpt av den av dig omgående om den har PDC.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Någon som vill överta billiga beställda Model S?

Inlägg av Tars »

neogeo skrev:
Beställde först en blå Model S men ångrade mig och ville ha en vit med vit inredning istället, men de blev försenade och då garantin gick ut på min förra MS så köpte jag en MY. För att få MY snabbare så köpte jag den av en mellanhand och la 140tkr emellan. Nu passar MY mig bättre och därav min fråga.

Om människor tycker det är rätt eller fel bryr jag mig inte så mycket om men tackar för uppningarna, liksom eventuell köpare som sparar mycket pengar.
Bilarna kostar precis över 1.3Mkr med speccarna om man beställer idag. Och runt eller strax över 1 mill enligt mina bokningar.
Du har PM. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar