Idag råkade jag ut för en trasig laddare i Linköping. Ingen indikering i appen om att någon skulle vara trasig, men föraren av bilen framför sa att han inte heller fick igång den.
I Varberg var flera laddare trasiga (enligt appen) och det upptäcker man i regel inte förrän man parkerat och kopplat in bilen.
Jag skall ha med mig en rulle stora sopsäckar i fortsättningen, så att jag kan täcka över trasiga laddare.
Tråden för problem med Superchargerladdare
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Tråden för problem med Superchargerladdare
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
Och om Tesla får igång laddaren remote har du blockerat en fungerande laddare helt i onödan.mikebike skrev:Idag råkade jag ut för en trasig laddare i Linköping. Ingen indikering i appen om att någon skulle vara trasig, men föraren av bilen framför sa att han inte heller fick igång den.
I Varberg var flera laddare trasiga (enligt appen) och det upptäcker man i regel inte förrän man parkerat och kopplat in bilen.
Jag skall ha med mig en rulle stora sopsäckar i fortsättningen, så att jag kan täcka över trasiga laddare.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag är skeptisk till att de kan laga en laddare remote eftersom de tydligen inte ens kan se att den är trasig (Linköping), eller inte lyckats laga dem på flera dagar (Varberg).Hoppsan_84 skrev:Och om Tesla får igång laddaren remote har du blockerat en fungerande laddare helt i onödan.mikebike skrev:Idag råkade jag ut för en trasig laddare i Linköping. Ingen indikering i appen om att någon skulle vara trasig, men föraren av bilen framför sa att han inte heller fick igång den.
Volvo PV 544 Special 1963