Löddeköpinge alltid fullt?
Moderator: Redaktion
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
Vad gäller Audis lösning vet jag ju hur det blev i Ljusdal under sportlovet. En handfull bilar kunde ladda med full effekt med den låga matningen (3x64A) sen var batteriet slut i containern. De som kom senare under dagen fick typ max 30 kW. Det funkar inte vid populära stopp.
Så ska det kompletteras med batterier i Löddeköpinge gissar jag att affärsupplägget skulle bli lika dyrt som att dra fram rejäl matning.
Så ska det kompletteras med batterier i Löddeköpinge gissar jag att affärsupplägget skulle bli lika dyrt som att dra fram rejäl matning.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
- J_Pettersson
- Teslaägare
- Inlägg: 167
- Blev medlem: 07 feb 2022 21:50
- Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
- Kontakt:
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
Gör om gör rätt tycker jag.themax skrev:Vad gäller Audis lösning vet jag ju hur det blev i Ljusdal under sportlovet. En handfull bilar kunde ladda med full effekt med den låga matningen (3x64A) sen var batteriet slut i containern. De som kom senare under dagen fick typ max 30 kW. Det funkar inte vid populära stopp.
Så ska det kompletteras med batterier i Löddeköpinge gissar jag att affärsupplägget skulle bli lika dyrt som att dra fram rejäl matning.
Bygg ut den om möjligt och få klart den i Malmö snarast möjligt.
Komplettera som man sett i US, men varför inte gå all in och sätt upp med solceller etc.
Nu är det knappast någon snö många dagar på året i Skåne.
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
Och längre kablar så alla kan få ladda.J_Pettersson skrev:Gör om gör rätt tycker jag.themax skrev:Vad gäller Audis lösning vet jag ju hur det blev i Ljusdal under sportlovet. En handfull bilar kunde ladda med full effekt med den låga matningen (3x64A) sen var batteriet slut i containern. De som kom senare under dagen fick typ max 30 kW. Det funkar inte vid populära stopp.
Så ska det kompletteras med batterier i Löddeköpinge gissar jag att affärsupplägget skulle bli lika dyrt som att dra fram rejäl matning.
Bygg ut den om möjligt och få klart den i Malmö snarast möjligt.
Komplettera som man sett i US, men varför inte gå all in och sätt upp med solceller etc.
Nu är det knappast någon snö många dagar på året i Skåne.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh
Pixii Home 10 kWh
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
På en sådan suc är ju de n mängden solceller som är på taket en piss i Nilen..J_Pettersson skrev:Gör om gör rätt tycker jag.themax skrev:Vad gäller Audis lösning vet jag ju hur det blev i Ljusdal under sportlovet. En handfull bilar kunde ladda med full effekt med den låga matningen (3x64A) sen var batteriet slut i containern. De som kom senare under dagen fick typ max 30 kW. Det funkar inte vid populära stopp.
Så ska det kompletteras med batterier i Löddeköpinge gissar jag att affärsupplägget skulle bli lika dyrt som att dra fram rejäl matning.
Bygg ut den om möjligt och få klart den i Malmö snarast möjligt.
Komplettera som man sett i US, men varför inte gå all in och sätt upp med solceller etc.
Nu är det knappast någon snö många dagar på året i Skåne.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
- J_Pettersson
- Teslaägare
- Inlägg: 167
- Blev medlem: 07 feb 2022 21:50
- Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
- Kontakt:
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
Såklart, men tog en bild hur det ser ut i US.chaffis75 skrev:På en sådan suc är ju de n mängden solceller som är på taket en piss i Nilen..J_Pettersson skrev:Gör om gör rätt tycker jag.themax skrev:Vad gäller Audis lösning vet jag ju hur det blev i Ljusdal under sportlovet. En handfull bilar kunde ladda med full effekt med den låga matningen (3x64A) sen var batteriet slut i containern. De som kom senare under dagen fick typ max 30 kW. Det funkar inte vid populära stopp.
Så ska det kompletteras med batterier i Löddeköpinge gissar jag att affärsupplägget skulle bli lika dyrt som att dra fram rejäl matning.
Bygg ut den om möjligt och få klart den i Malmö snarast möjligt.
Komplettera som man sett i US, men varför inte gå all in och sätt upp med solceller etc.
Nu är det knappast någon snö många dagar på året i Skåne.
Men som nämndes innan. Gör om gör rätt. Sätt längre kablar på plats också.
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
Allt kan inte hänga på ideologi.. De är väl kul att prata tekniska lösningar men vad hjälper de om de helt saknas ekonomi.mikebike skrev:"Så billigt"chaffis75 skrev:Om de är så billigt så undrar jag varför ingen bygger på detta sättet. Jag är skeptiskt, vad bygger du dina påstående på?
Ingen har nämnt några kostnader.
"Ingen"
Audi gör ju det nu, och hittills har det kanske inte varit något problem att dra fram tillräckligt effekt?
Med tanke på höga och varierande elpriser samt större behov av snabbladdare, även på platser med lägre effekttillgång, så kanske det finns ett behov?
Tråden handlar om Löddeköpinge och någon hävdade att det inte finns mer effekt tillgänglig, så det skulle kunna vara en situation där det är möjligt att dubblera antalet laddare med samma maxeffekt från nätet.
Sen som de nämnts så hjälper ju inte 10 uttag om man inte har tillräcklig batteri bank för att klara hela peaken under dagen, tittar man på Lödde så är de nuförtiden ganska stor del av dagen som de är fullt eller nära fullt.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
Tror inte markägaren vill släppa mer plats där.. Redan ganska fullt på den parkeringen till de verksamheter som finns närmast..J_Pettersson skrev:Såklart, men tog en bild hur det ser ut i US.chaffis75 skrev:På en sådan suc är ju de n mängden solceller som är på taket en piss i Nilen..J_Pettersson skrev:Gör om gör rätt tycker jag.themax skrev:Vad gäller Audis lösning vet jag ju hur det blev i Ljusdal under sportlovet. En handfull bilar kunde ladda med full effekt med den låga matningen (3x64A) sen var batteriet slut i containern. De som kom senare under dagen fick typ max 30 kW. Det funkar inte vid populära stopp.
Så ska det kompletteras med batterier i Löddeköpinge gissar jag att affärsupplägget skulle bli lika dyrt som att dra fram rejäl matning.
Bygg ut den om möjligt och få klart den i Malmö snarast möjligt.
Komplettera som man sett i US, men varför inte gå all in och sätt upp med solceller etc.
Nu är det knappast någon snö många dagar på året i Skåne.
Men som nämndes innan. Gör om gör rätt. Sätt längre kablar på plats också.
Sen behövs väl inte längre kablar där eftersom Lödde är Tesla only.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
Tesla only nu ja men långa kablar så dom kan öppna, verkar ju vara ett populärt ställe att behöva ladda på.chaffis75 skrev:Tror inte markägaren vill släppa mer plats där.. Redan ganska fullt på den parkeringen till de verksamheter som finns närmast..J_Pettersson skrev:Såklart, men tog en bild hur det ser ut i US.chaffis75 skrev:På en sådan suc är ju de n mängden solceller som är på taket en piss i Nilen..J_Pettersson skrev:Gör om gör rätt tycker jag.themax skrev:Vad gäller Audis lösning vet jag ju hur det blev i Ljusdal under sportlovet. En handfull bilar kunde ladda med full effekt med den låga matningen (3x64A) sen var batteriet slut i containern. De som kom senare under dagen fick typ max 30 kW. Det funkar inte vid populära stopp.
Så ska det kompletteras med batterier i Löddeköpinge gissar jag att affärsupplägget skulle bli lika dyrt som att dra fram rejäl matning.
Bygg ut den om möjligt och få klart den i Malmö snarast möjligt.
Komplettera som man sett i US, men varför inte gå all in och sätt upp med solceller etc.
Nu är det knappast någon snö många dagar på året i Skåne.
Men som nämndes innan. Gör om gör rätt. Sätt längre kablar på plats också.
Sen behövs väl inte längre kablar där eftersom Lödde är Tesla only.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh
Pixii Home 10 kWh
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
Hehe.. Jo då blir nog alla lyckliga..Dafro skrev:
Tesla only nu ja men långa kablar så dom kan öppna, verkar ju vara ett populärt ställe att behöva ladda på.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
- J_Pettersson
- Teslaägare
- Inlägg: 167
- Blev medlem: 07 feb 2022 21:50
- Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
- Kontakt:
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
Precis, det är Tesla only, men är ett populärt laddställe.chaffis75 skrev:Hehe.. Jo då blir nog alla lyckliga..Dafro skrev:
Tesla only nu ja men långa kablar så dom kan öppna, verkar ju vara ett populärt ställe att behöva ladda på.
Gissningsvis extra populärt nu under sommaren med alla danskar, tyskar och norrmän utöver svenskar som passerar den SuC.
Re: Löddeköpinge alltid fullt?
Körde förbi igår. Laddade inte där utan tog Mellbystrand. Det var väntetid i Lödde samt inte mindre än 8 platser ur funktion. Inte sett så många defekta laddare på ett ställe förut.
Model Y LR -21
Mini electric -22
S90D -17 såld
Mini electric -22
S90D -17 såld