Laddar inte i närheten lika snabbt sedan jag bytte från 2019 Panasonic till 2021 Panasonic i somras (även om fortfarande OK).
SuC V3 utökad hastighet i USA
Moderator: Redaktion
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Jo, 2019 MR LR/P är riktiga laddmonster! Grymma. Finns nog nästa inga mer snabbladdande bilar. 
Laddar inte i närheten lika snabbt sedan jag bytte från 2019 Panasonic till 2021 Panasonic i somras (även om fortfarande OK).
Laddar inte i närheten lika snabbt sedan jag bytte från 2019 Panasonic till 2021 Panasonic i somras (även om fortfarande OK).

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Nu pratas det om att V3 kan höjas till 324kW eller 370kW nu i Q3.
Och att V4 kommer senare i år.
Och att V4 kommer senare i år.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Kanake man går över till 800 volt system i samband med de nya fetare batteri cellerna? Tja har ju inte något med varandra att göra mer än att man designar om batteri pack och bms och då är de kanske rätt tidpunkt att gå över till 800 volt samtidigt.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Då måste man väl byta alla laddare också?chaffis75 skrev:Kanake man går över till 800 volt system i samband med de nya fetare batteri cellerna? Tja har ju inte något med varandra att göra mer än att man designar om batteri pack och bms och då är de kanske rätt tidpunkt att gå över till 800 volt samtidigt.
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Nej, man bygger bilarna för både 400 och 800 volt.. Sen får man såklart inte samma hastighet på 400 volt laddare.MWall skrev:Då måste man väl byta alla laddare också?chaffis75 skrev:Kanake man går över till 800 volt system i samband med de nya fetare batteri cellerna? Tja har ju inte något med varandra att göra mer än att man designar om batteri pack och bms och då är de kanske rätt tidpunkt att gå över till 800 volt samtidigt.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
ABB 360 klarar ju från 200V till 920V.
Då borde Tesla också klara det.
Då borde Tesla också klara det.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
Hoppsan_84
- Inlägg: 283
- Blev medlem: 09 dec 2020 22:19
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
200-920V är mer eller mindre standard.
Enligt en kollega (fd tesla tekniker) var inte V3 förberedda för 920V men det kan ha ändrats.
Enligt en kollega (fd tesla tekniker) var inte V3 förberedda för 920V men det kan ha ändrats.
Re: SuC V3 utökad hastighet i USA
Nu när Tesla dessutom öppnat upp sitt laddnätverk.Hoppsan_84 skrev:200-920V är mer eller mindre standard.
Enligt en kollega (fd tesla tekniker) var inte V3 förberedda för 920V men det kan ha ändrats.
Talar allt för att man ställer in sig i ledet med 400-800V CCS.
För att alla bilar ska kunna ladda.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension