Finns en tråd för Väntrum Model Y. Denna tråd är för alla som beställt en MYP med frågor och funderingar kring det, inkluderat leveranser, ej exkluderat annat som rör MYPPelle74 skrev:Nu är vi bara nyfikna på leveranser och datum av MYP här så kanske ni som är intresserade av att diskutera miljöbonus och förmånsvärde kan starta en annan tråd..
Med vänlig hälsning,
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
- markuswesterberg
- Teslaägare
Re: Ni som beställt MYP
Beställde MYP Grå 3/1-22.
Inte hört något. Nybeställning ligger nov 22 - jan 23. Vit ligger nu aug-okt 22. Den diff som när jag beställde var mars för vit och maj för grå
Så om vit / svart ligger prel lev i juni nu för de dom beställt tidigt är väl grå först aug-sep.. suck
Någon som har grå beställt som hört något?
Inte hört något. Nybeställning ligger nov 22 - jan 23. Vit ligger nu aug-okt 22. Den diff som när jag beställde var mars för vit och maj för grå
Så om vit / svart ligger prel lev i juni nu för de dom beställt tidigt är väl grå först aug-sep.. suck
Någon som har grå beställt som hört något?
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Har vi ingen spejare till Trosta?
Jag kan inte åka dit för jag har ingen bil...
Jag kan inte åka dit för jag har ingen bil...
Svart Model Y Performance
markuswesterberg skrev:Finns en tråd för Väntrum Model Y. Denna tråd är för alla som beställt en MYP med frågor och funderingar kring det, inkluderat leveranser, ej exkluderat annat som rör MYPPelle74 skrev:Nu är vi bara nyfikna på leveranser och datum av MYP här så kanske ni som är intresserade av att diskutera miljöbonus och förmånsvärde kan starta en annan tråd..
Med vänlig hälsning,
Jooooo! Det finns en alldeles utmärkt tråd för att diskutera regeringens omröstningar. Denna heter Ni som beställt....
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- markuswesterberg
- Teslaägare
Ja, jag var kanske otydlig men jag menade såklart att DEN HÄR tråden är för andra frågor också, inte bara leveranserJeppe_E skrev:markuswesterberg skrev:Finns en tråd för Väntrum Model Y. Denna tråd är för alla som beställt en MYP med frågor och funderingar kring det, inkluderat leveranser, ej exkluderat annat som rör MYPPelle74 skrev:Nu är vi bara nyfikna på leveranser och datum av MYP här så kanske ni som är intresserade av att diskutera miljöbonus och förmånsvärde kan starta en annan tråd..
Med vänlig hälsning,
Jooooo! Det finns en alldeles utmärkt tråd för att diskutera regeringens omröstningar. Denna heter Ni som beställt....
sänkning av förmånsvärdet verkar vara klubbat nu, så efter 1 juli MYP billigare
- JohnnyBravo
- Teslaägare
Va tror ni, dom som har fått datum ligger dom bättre till änn dom som inte har fått några datum? Spännande detta!
- JauquesMayol
- Teslaägare
Jag fick datum idag. Känns lite mer logiskt att uppdaterade datum kommit längre i den interna matchningen av kommande bilar jämfört med bilar utan datum. Men samtidigt så finns många exempel på att logik inte är en självklarhet för när leverans sker.
Fick du samma datum som de flesta andra?JauquesMayol skrev:Jag fick datum idag. Känns lite mer logiskt att uppdaterade datum kommit längre i den interna matchningen av kommande bilar jämfört med bilar utan datum. Men samtidigt så finns många exempel på att logik inte är en självklarhet för när leverans sker.
Dvs slutet av juni?
- larjon
- Teslaägare
Båda mina beställningar har samma datumintervall (17-30 juni).JauquesMayol skrev:Jag fick datum idag. Känns lite mer logiskt att uppdaterade datum kommit längre i den interna matchningen av kommande bilar jämfört med bilar utan datum. Men samtidigt så finns många exempel på att logik inte är en självklarhet för när leverans sker.
Den ena är beställd i december och den andra i mars (båda svart/svart). Känns ju också lite märkligt.
När I mars?larjon skrev:Båda mina beställningar har samma datumintervall (17-30 juni).JauquesMayol skrev:Jag fick datum idag. Känns lite mer logiskt att uppdaterade datum kommit längre i den interna matchningen av kommande bilar jämfört med bilar utan datum. Men samtidigt så finns många exempel på att logik inte är en självklarhet för när leverans sker.
Den ena är beställd i december och den andra i mars (båda svart/svart). Känns ju också lite märkligt.
Jag fick oxå datum idag, men jag är tveksam till att det har någon större betydelse,
vi har ju alla fått typ samma datum oberoende av när och vad vi beställt, känns ju lite skumt... sen att datument är precis innan den möjliga förändringen av miljöbonusen gör det ju inte mindre skumt.

vi har ju alla fått typ samma datum oberoende av när och vad vi beställt, känns ju lite skumt... sen att datument är precis innan den möjliga förändringen av miljöbonusen gör det ju inte mindre skumt.
Tesla model Y Performance 2022
- larjon
- Teslaägare
22 marsanna__ skrev:När I mars?larjon skrev:Båda mina beställningar har samma datumintervall (17-30 juni).JauquesMayol skrev:Jag fick datum idag. Känns lite mer logiskt att uppdaterade datum kommit längre i den interna matchningen av kommande bilar jämfört med bilar utan datum. Men samtidigt så finns många exempel på att logik inte är en självklarhet för när leverans sker.
.åh hoppas jag får datum snart då också, beställde 28larjon skrev:22 marsanna__ skrev:När I mars?larjon skrev:Båda mina beställningar har samma datumintervall (17-30 juni).JauquesMayol skrev:Jag fick datum idag. Känns lite mer logiskt att uppdaterade datum kommit längre i den interna matchningen av kommande bilar jämfört med bilar utan datum. Men samtidigt så finns många exempel på att logik inte är en självklarhet för när leverans sker.
Det där bryr sig Tesla om till exakt 0%Mattias K skrev:Jag fick oxå datum idag, men jag är tveksam till att det har någon större betydelse,
vi har ju alla fått typ samma datum oberoende av när och vad vi beställt, känns ju lite skumt... sen att datument är precis innan den möjliga förändringen av miljöbonusen gör det ju inte mindre skumt.![]()
Det handlar mer om att bilarna ska ut innan Q2 är slut.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
- larjon
- Teslaägare
Då kommer det nog närsomhelst. Blir med största sannolikhet samma intervallanna__ skrev:.åh hoppas jag får datum snart då också, beställde 28larjon skrev:22 marsanna__ skrev:När I mars?larjon skrev:Båda mina beställningar har samma datumintervall (17-30 juni).JauquesMayol skrev:Jag fick datum idag. Känns lite mer logiskt att uppdaterade datum kommit längre i den interna matchningen av kommande bilar jämfört med bilar utan datum. Men samtidigt så finns många exempel på att logik inte är en självklarhet för när leverans sker.
Håller med Mattias dock och hoppas att min första beställning kommer snabbare än så.
Håller på att bli galen av att vänta

Väntar tålmodigt…
=========
Nuvarande: MYP 2022, Vit, Svart inredning, EAP
Beställd: MYP 2026, Stealth Grey, Svart inredning
Nuvarande: MYP 2022, Vit, Svart inredning, EAP
Beställd: MYP 2026, Stealth Grey, Svart inredning
-
Teslahasse
Var förbi Mölndal där det står ett gäng MYP och hittade mitt VIN ståendes där. Säljaren sa att de väntade på regplåtar och att de skulle börja levereras denna eller nästa vecka så länge de fått skyltarna.
-
doiknowyou
Jag beställde 20 mars och har inte fått datum än.anna__ skrev:.åh hoppas jag får datum snart då också, beställde 28larjon skrev:22 marsanna__ skrev:När I mars?larjon skrev:Båda mina beställningar har samma datumintervall (17-30 juni).JauquesMayol skrev:Jag fick datum idag. Känns lite mer logiskt att uppdaterade datum kommit längre i den interna matchningen av kommande bilar jämfört med bilar utan datum. Men samtidigt så finns många exempel på att logik inte är en självklarhet för när leverans sker.
Nu försvann Juni från ena bilen och på andra bilen kom det upp ett meddelande att jag skulle godkänna Tesla vision ändringen. Efter jag gjorde det så blev det 11-19 maj. Konstigt
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Att man skulle acceptera att radar inte längre finnsDahla1975 skrev:Vad var det för ändring?
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22