Jajjemän, den har ganska många funktioner faktiskt.anna__ skrev:Hur funkar appen för BMW? Går de starta värme etcHelectriC skrev:Hittade denna inställning, riktigt schysst att man har valet.
BMW i4
Moderator: Redaktion
Re: BMW i4
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Fasen vad gott!HelectriC skrev:Jajjemän, den har ganska många funktioner faktiskt.anna__ skrev:Hur funkar appen för BMW? Går de starta värme etcHelectriC skrev:Hittade denna inställning, riktigt schysst att man har valet.
- Mr_Ewing
- Teslaägare
- Inlägg: 105
- Blev medlem: 22 nov 2019 11:03
- Ort: Norrköping
- Referralkod: ts.la/https://---">https://---
Re: BMW i4
Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
BMW i3 120Ah 2019 -SÅLD
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Re: BMW i4
Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
När beställde du?:)
- Mr_Ewing
- Teslaägare
- Inlägg: 105
- Blev medlem: 22 nov 2019 11:03
- Ort: Norrköping
- Referralkod: ts.la/https://---">https://---
Re: BMW i4
Jag beställde i början på mars.anna__ skrev:Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
När beställde du?:)
BMW i3 120Ah 2019 -SÅLD
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Re: BMW i4
Ungeför samma som mig då, det blir en lång väntan, min säljare sa igår 12-14 månader.Mr_Ewing skrev:Jag beställde i början på mars.anna__ skrev:Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
När beställde du?:)
Galet
Re: BMW i4
Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
Re: BMW i4
Well, den har två motorer istället för en..MWall skrev:HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
Provkörde en 40 idag med M-paket(eller vad det nu heter).
Trevlig bil, men med tanke på hur lite extra 50 kostar så är det ju svårt att inte välja den istället.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: BMW i4
Xdrive alltså.taliz skrev:Well, den har två motorer istället för en..MWall skrev:HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
Provkörde en 40 idag med M-paket(eller vad det nu heter).
Trevlig bil, men med tanke på hur lite extra 50 kostar så är det ju svårt att inte välja den istället.
Re: BMW i4
Blir inte så många som hinner få bonusen med M50 versionen i denna taktMWall skrev:Xdrive alltså.taliz skrev:Well, den har två motorer istället för en..MWall skrev:HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
Provkörde en 40 idag med M-paket(eller vad det nu heter).
Trevlig bil, men med tanke på hur lite extra 50 kostar så är det ju svårt att inte välja den istället.
Re: BMW i4
Nej, det är fel. i4 M50 är en M performance, dvs motsvarigheten till Audis S-bilar. En riktig M är den inte, dvs Audis RS. Men en eDrive40 är däremot inte en M Performance. M50 har M chassi,M bromsar, en extra motor och naturligtvis betydligt mer effekt.MWall skrev:HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Är väl M Sport, M Performance och M som är nivåerna idag där M Sport är kosmetika, M Performance tar steget längre där man utöver plast lånar lite från M-avdelningen sen det riktiga M där utvecklingen sker.
M50 är ju mellansteget, frågan är om vi ser en riktig ”i4M” denna generationen.
M50 är ju mellansteget, frågan är om vi ser en riktig ”i4M” denna generationen.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: BMW i4
Roligt att du använder Audis posör-bilar för att förklara.HelectriC skrev:Nej, det är fel. i4 M50 är en M performance, dvs motsvarigheten till Audis S-bilar. En riktig M är den inte, dvs Audis RS. Men en eDrive40 är däremot inte en M Performance. M50 har M chassi,M bromsar, en extra motor och naturligtvis betydligt mer effekt.MWall skrev:HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
En "M-Performance" är egentligen bara dekaltrim. Allt det där, förutom den andra motorn, kan du få till 40:an också. Möjligen att de skruvar lite extrq på det men i princip är det så.
Re: BMW i4
M-Sport är inte bara kosmetika. Chassit är lite sänkt och lite hårdare. Sen kan man köpa till M-bromsar också. Jag tänker att en "M-Performance" är en toppmodell där den tagit alla M-tillbehör och lagt på som ett paket. Till fossilbilarna brukar det ju finnas avgassystem, fabrikstrim och lite annan kosmetika också. Diffusor, vinge...dd88 skrev:Är väl M Sport, M Performance och M som är nivåerna idag där M Sport är kosmetika, M Performance tar steget längre där man utöver plast lånar lite från M-avdelningen sen det riktiga M där utvecklingen sker.
M50 är ju mellansteget, frågan är om vi ser en riktig ”i4M” denna generationen.
Re: BMW i4
Ja jag hårdrog det lite, men från och med denna generationen så har BMW gjort om det lite:MWall skrev:M-Sport är inte bara kosmetika. Chassit är lite sänkt och lite hårdare. Sen kan man köpa till M-bromsar också. Jag tänker att en "M-Performance" är en toppmodell där den tagit alla M-tillbehör och lagt på som ett paket. Till fossilbilarna brukar det ju finnas avgassystem, fabrikstrim och lite annan kosmetika också. Diffusor, vinge...dd88 skrev:Är väl M Sport, M Performance och M som är nivåerna idag där M Sport är kosmetika, M Performance tar steget längre där man utöver plast lånar lite från M-avdelningen sen det riktiga M där utvecklingen sker.
M50 är ju mellansteget, frågan är om vi ser en riktig ”i4M” denna generationen.
https://www.bmwmarkham.com/2020/06/01/t ... rformance/
M Performance Parts finns att köpa till vanliga M Sport, M Performance och M.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: BMW i4
Är väl som förut? Man tar starkaste motorn och säljer den med M-paket och lite andra M-attiraljer som standard.dd88 skrev:Ja jag hårdrog det lite, men från och med denna generationen så har BMW gjort om det lite:MWall skrev:M-Sport är inte bara kosmetika. Chassit är lite sänkt och lite hårdare. Sen kan man köpa till M-bromsar också. Jag tänker att en "M-Performance" är en toppmodell där den tagit alla M-tillbehör och lagt på som ett paket. Till fossilbilarna brukar det ju finnas avgassystem, fabrikstrim och lite annan kosmetika också. Diffusor, vinge...dd88 skrev:Är väl M Sport, M Performance och M som är nivåerna idag där M Sport är kosmetika, M Performance tar steget längre där man utöver plast lånar lite från M-avdelningen sen det riktiga M där utvecklingen sker.
M50 är ju mellansteget, frågan är om vi ser en riktig ”i4M” denna generationen.
https://www.bmwmarkham.com/2020/06/01/t ... rformance/
M Performance Parts finns att köpa till vanliga M Sport, M Performance och M.
Re: BMW i4
Nja, man ska ha tagit det steget längre. M Performance ska dras mer mot M än M Sport.
Vill minnas att det finns ett klipp på BMWs youtube-kanal där man förklarar mer.
Vill minnas att det finns ett klipp på BMWs youtube-kanal där man förklarar mer.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: BMW i4
Min gamla M3P var roligare att svänga med hursomhelst.
Dock kändes ju BMWn mer solid. Inte provat refresh M3P.
Körde upp 30% batteri på 4 mil btw.
Dock kändes ju BMWn mer solid. Inte provat refresh M3P.
Körde upp 30% batteri på 4 mil btw.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1156
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: BMW i4
Förr i tiden så var det bara att parkera och försöka se normal ut men lukten avslöjade ändå vad man hade gjort.. en hårdkörd bensinbil luktar verkligen skit.taliz skrev:Körde upp 30% batteri på 4 mil btw.
Numera är det istället batteriåtgången som visar om man haft extra skoj..
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: BMW i4
Hehe gjorde samma med PS2, dom bara skrattade när de hörde fläktarna gå för högtryck och jag sa ”fått bort rosten på skivorna åt er”.bjornnilsson skrev:Förr i tiden så var det bara att parkera och försöka se normal ut men lukten avslöjade ändå vad man hade gjort.. en hårdkörd bensinbil luktar verkligen skit.taliz skrev:Körde upp 30% batteri på 4 mil btw.
Numera är det istället batteriåtgången som visar om man haft extra skoj..
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: BMW i4
Körde igår för första gången upp på fjället med i4an. Vinterhjul på (19" conti viking7 dubbfria), takbox och full bil, 0-10 minus. Från ca 0 möh och över Hemsedalsfjället. Snittade ca 20 i genomsnitt. Totalt ca 300km. Det är lägre än motsvarande med PS2, men självklart högre än ioniq5. Allt beror på hur man är som förare och jag ka enbart jämföra med mig själv eftersom jag kör samma sträcka ganska ofta.
Matrixljuset jobbar riktigt bra, känns aningen mindre stressigt än pixel his PS2, där det är rena discot med alla olika ljussektioner som går av och på. Laserljuset ger en härlig extra ljusboost när det är helt mörkt. Upptäckte 3 hjortar i vägkanten innan det var för sent.
Chassit jobbar riktigt fint och följsamt. Däcken hörde jag inte alls, bilen är extremt tyst med de däcken.
Bild från innan avfärd
Matrixljuset jobbar riktigt bra, känns aningen mindre stressigt än pixel his PS2, där det är rena discot med alla olika ljussektioner som går av och på. Laserljuset ger en härlig extra ljusboost när det är helt mörkt. Upptäckte 3 hjortar i vägkanten innan det var för sent.
Chassit jobbar riktigt fint och följsamt. Däcken hörde jag inte alls, bilen är extremt tyst med de däcken.
Bild från innan avfärd
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Det är ju trots allt 1:a aprilexpat skrev:Fan, du har ju boxen felvänd
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Är väl inte alla tillverkare som rekommenderar en "felvänd" takbox då den inte är byggd för att klara den belastningen vid krock?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.