Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ME3 »

Kimmy Hanné ska ha hämtat ut en M3P förra veckan – men att den ska ha dubbelglas bak vill jag se bildbevis på. Inte hört någon annan bekräfta det varken i eller utanför europa för M3.
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
PatCat
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 jan 2022 18:49
Ort: Upplands Väsby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatCat »

ME3 skrev:
Kimmy Hanné ska ha hämtat ut en M3P förra veckan – men att den ska ha dubbelglas bak vill jag se bildbevis på. Inte hört någon annan bekräfta det varken i eller utanför europa för M3.
Pratade med min Tesla kontakt som har grymt bra koll. Inget dubbelglas är leverera på någon T3 i Sverige så den tråden är helt felaktig.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1180
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av holden »

Dubbla glas är det man firar med när man väl fått leverans.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 maj 2020 08:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av steffe68 »

holden skrev:
Dubbla glas är det man firar med när man väl fått leverans.
:lol:
2023 M3P vit/vit
oxe
Inlägg: 41
Blev medlem: 26 jan 2022 11:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av oxe »

Jag tolkade det iaf som att Christer i den FB-tråden beställt en Model Y då han pratar om större batter samt högra lastvikt.

Jag hittade en tråd för några veckor sen i ett tyskt forum där någon hade postat ett screenshot på informationen som gått ut till alla Teslas SA och där stod det klart och tydligt att Model Y får dubbla glas både fram och bak och Model 3 endast fram.
fraggan
Inlägg: 156
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

jbark skrev:
fraggan skrev:
Jag hämtade min M3 igår. Det är ryzen och värmare till torkarna på den. Snittade 170 wh/km från Norrköping till Karlstad igår. Rätt nöjd :D
Allt gick snabbt å smärtfritt inget å klaga på.
Härligt, bor också i Karlstad men valde att ta leveransen i Stockholm. Hoppas den är stor nog för bilbarnstolarna :lol:

Vilken färg blev det?
Vit. Jag hade Göteborg förra omgången, tänkte det är lite skönare å lugnare i Norrköping =) plus vi hälsade på en bekant där också. Dessutom hade de inomhusleverans så det var varmt å skönt, så man kunde kolla igenom bilen utan att stressa. Inget att anmärka på mer än lite smuts på huven vid framrutan me ndet gick bort när jag drog fingret över så...
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3645
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tellus »

Kan det inte vara sämre med dubbelglas? Bullret kommer ju från hjulupphängningen och stängs då in i kupén :lol:
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Jarvis
Inlägg: 51
Blev medlem: 19 jan 2022 16:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jarvis »

Fick precis SMS om bekräftad leverans Tisdag 1 Mars i Malmö :D . Snart dags!!!
Användarvisningsbild
PatCat
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 jan 2022 18:49
Ort: Upplands Väsby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatCat »

Jarvis skrev:
Fick precis SMS om bekräftad leverans Tisdag 1 Mars i Malmö :D . Snart dags!!!
Vad hade du för lev tid i appen?
Jarvis
Inlägg: 51
Blev medlem: 19 jan 2022 16:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jarvis »

PatCat skrev:
Jarvis skrev:
Fick precis SMS om bekräftad leverans Tisdag 1 Mars i Malmö :D . Snart dags!!!
Vad hade du för lev tid i appen?
Från början var det Maj, sen 17 feb - 4 Mars. :roll:
Sylvia35
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 jan 2022 07:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sylvia35 »

När ska kontantinsatsen betalas egentligen?
Ni som redan hämtat bilen, hade ni väntat tills det smset med exakta datumet eller hade ni överfört pengarna så att de fanns hos Tesla 7 dagar före preliminärt leveransdatum i slutfakturan?
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dexter86 »

Sylvia35 skrev:
När ska kontantinsatsen betalas egentligen?
Ni som redan hämtat bilen, hade ni väntat tills det smset med exakta datumet eller hade ni överfört pengarna så att de fanns hos Tesla 7 dagar före preliminärt leveransdatum i slutfakturan?
Du kommer få sms innan för upphämtning så du kommer hinna betala
Vänta tills du bokat hämtning, sen betalar du o klart
Jarvis
Inlägg: 51
Blev medlem: 19 jan 2022 16:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jarvis »

Sylvia35 skrev:
När ska kontantinsatsen betalas egentligen?
Ni som redan hämtat bilen, hade ni väntat tills det smset med exakta datumet eller hade ni överfört pengarna så att de fanns hos Tesla 7 dagar före preliminärt leveransdatum i slutfakturan?
Jag betalade in kontantinsatsen veckan innan leverans. Därefter skickade jag en kvittens till min SA. Dagen efter fick jag sms med bekräftad leverans. Dock blev jag aldrig ombedd att skicka betalningen.
Sylvia35
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 jan 2022 07:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sylvia35 »

Sylvia35 skrev:
När ska kontantinsatsen betalas egentligen?
Ni som redan hämtat bilen, hade ni väntat tills det smset med exakta datumet eller hade ni överfört pengarna så att de fanns hos Tesla 7 dagar före preliminärt leveransdatum i slutfakturan?

Tackar för svaren
expat
Inlägg: 294
Blev medlem: 19 dec 2021 16:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av expat »

Varför skall man betala innan man sett bilen? Känns lite som grisen i säcken.
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

expat skrev:
Varför skall man betala innan man sett bilen? Känns lite som grisen i säcken.
Tror det är rätt lugnt att betala innan, finns det skador/skavanker så tas det från Tesla.

Inte direkt ett nytt okänt bilmärke från Nya Zeeland man köper ;)
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ME3 »

Jag har fått slutfaktura och VIN, beräknad ankomst till Trosta 11/3 – men inget regnr än.

Beror det på att bilen inte kommit in till Sverige än, eller på något sätt inte hunnits registreras?
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11752
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

expat skrev:
Varför skall man betala innan man sett bilen? Känns lite som grisen i säcken.
De vill inte lämna ut en bil till kund som inte är betald.

Du har alltid möjlighet att inspektera bilen på plats, och vägra att skriva på handlingarna att plocka ut bilen.

Hade en lackskada på min första Tesla som de först tycket var så liten att de inte ville godkänna den. Då sa jag lugnt och enkelt att jag tänker vägra skriva på och ta leverans av bilen. Efter 5 min. som de försvunnit och dividerat med någon lokal mellanchef så erkände de lackfelet, och skrev in i loggen att de åtog sig att fixa det.

Så du kan lugnt betala utan att känna dig orolig. Har du beställt en M3, och när förväntas den komma?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

martinot skrev:
expat skrev:
Varför skall man betala innan man sett bilen? Känns lite som grisen i säcken.
De vill inte lämna ut en bil till kund som inte är betald.

Du har alltid möjlighet att inspektera bilen på plats, och vägra att skriva på handlingarna att plocka ut bilen.

Hade en lackskada på min första Tesla som de först tycket var så liten att de inte ville godkänna den. Då sa jag lugnt och enkelt att jag tänker vägra skriva på och ta leverans av bilen. Efter 5 min. som de försvunnit och dividerat med någon lokal mellanchef så erkände de lackfelet, och skrev in i loggen att de åtog sig att fixa det.

Så du kan lugnt betala utan att känna dig orolig. Har du beställt en M3, och när förväntas den komma?

Bra tips, den tänkerjag köra med om ja hittar skador på min vid leverans nu i mars (hoppas jag :) )
zaros
Inlägg: 44
Blev medlem: 12 nov 2021 08:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zaros »

Skickade ett mail till SA i Malmö för att fråga om allt håller sig i planerat (ska hämta min på fredag nästa vecka) eftersom jag måste lämna in ansökan om ledighet i mitt jobb osv och fick svara från hennes att bilen är fortfarande på väg och de har inte fått den än. Hon hoppas att det skulle hålla som det är i planerat.
Fick VIN nummer för 2 veckor sedan och Reg.nummer har jag sett hos transportstyrelse i föra veckan. Det blev förregistrerad 17/2/2022.
Skulle jag vara lite oro? Eftersom bilen som jag kör nu ska också bli hämtat av köpare på fredag nästa vecka :(
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ME3 »

Enligt MarineTraffic så är båten Prometheus Leader (proppad med Teslor) påväg mot Malmö.
ETA är 2022-02-26 kl. 14:00.

Hade hoppats på att min bil var med där, men när jag söker med min VIN bland båtens cargo får jag ingen träff.

Ni andra som väntar leverans i mars – får ni någon träff om ni söker efter er VIN här?
https://www.uecc.com/customer-supplier- ... and-heavy/
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Inlägg: 233
Blev medlem: 29 jan 2022 10:12
Referralkod: ts.la/jonas774651

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Icerman »

ME3 skrev:
Enligt MarineTraffic så är båten Prometheus Leader (proppad med Teslor) påväg mot Malmö.
ETA är 2022-02-26 kl. 14:00.

Hade hoppats på att min bil var med där, men när jag söker med min VIN bland båtens cargo får jag ingen träff.

Ni andra som väntar leverans i mars – får ni någon träff om ni söker efter er VIN här?
https://www.uecc.com/customer-supplier- ... and-heavy/
Ingen träff för min del men jag har iofs prel leverans 19 mars så kanske kommer på senare båt.
Model Y LR -22
expat
Inlägg: 294
Blev medlem: 19 dec 2021 16:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av expat »

Martin E-tron skrev:
expat skrev:
Varför skall man betala innan man sett bilen? Känns lite som grisen i säcken.
Tror det är rätt lugnt att betala innan, finns det skador/skavanker så tas det från Tesla.

Inte direkt ett nytt okänt bilmärke från Nya Zeeland man köper ;)
Har aldrig betalat för en bil eller något annat för den delen förrän arbetet är färdigt. Stora arbeten typ hus kan man ju betala en del efter varje delmoment.
expat
Inlägg: 294
Blev medlem: 19 dec 2021 16:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av expat »

Martin E-tron skrev:
expat skrev:
Varför skall man betala innan man sett bilen? Känns lite som grisen i säcken.
Tror det är rätt lugnt att betala innan, finns det skador/skavanker så tas det från Tesla.

Inte direkt ett nytt okänt bilmärke från Nya Zeeland man köper ;)
Har aldrig betalat för en bil eller något annat för den delen förrän arbetet är färdigt. Specialbeställningar kan man ju få förskottera en del. Stora arbeten typ hus kan man ju betala en del efter varje delmoment.
Kan inte se varför man skall betala för något man inte kan inspektera först
Gadiel
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 feb 2022 13:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gadiel »

Icerman skrev:
ME3 skrev:
Enligt MarineTraffic så är båten Prometheus Leader (proppad med Teslor) påväg mot Malmö.
ETA är 2022-02-26 kl. 14:00.

Hade hoppats på att min bil var med där, men när jag söker med min VIN bland båtens cargo får jag ingen träff.

Ni andra som väntar leverans i mars – får ni någon träff om ni söker efter er VIN här?
https://www.uecc.com/customer-supplier- ... and-heavy/
Ingen träff för min del men jag har iofs prel leverans 19 mars så kanske kommer på senare båt.
Då kan din bil vara på Morning Carina som kommer till Zeebrugge den 14/3.
Skriv svar