Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
m05erili
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 29 sep 2021 17:11
Referralkod: ts.la/erik460049

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av m05erili »

Flen skrev:
Skumt, beställde i mitten på december. Står varken något i appen eller på hemsidan angående ryzen eller räckvidd… Betalt och klart, skall bara hämtas på onsdag… :shock:
M3P hade redan fått sin sänkning i räckvidd (567 till 547km) i mitten av december. Därav behöver du inte godkänna en kortare räckvidd nu.
viewtopic.php?f=51&t=27576
2022 - M3P - Midnight Silver - Svart Interiör
fraggan
Inlägg: 156
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

Jag fick också upp en ruta om att godkänna kortare räckvidd pga datorn. Har fått vin men inget reg eller slutfaktura. Beställde 3 nov. M3 LR vit ext/svart int. + vinterdäck. Ska hämta i norrköping
Flen
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 dec 2021 16:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Flen »

m05erili skrev:
Flen skrev:
Skumt, beställde i mitten på december. Står varken något i appen eller på hemsidan angående ryzen eller räckvidd… Betalt och klart, skall bara hämtas på onsdag… :shock:
M3P hade redan fått sin sänkning i räckvidd (567 till 547km) i mitten av december. Därav behöver du inte godkänna en kortare räckvidd nu.
viewtopic.php?f=51&t=27576
Det var som fan. Tusen tack för upplysningen! :)
krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krosussorken »

Har sedan innan lyft frågan om stenskottsfoliering men om jag förstått saken rätt är det inget man förespråkar såvida det är en lite dyrare bil (än tesla). Men hur ska man tänka med eventuell lackbehandling? Är det en no brainstorming eller något man kan avvakta med?

Funderar också på det här med de olika batterierna LG / panasonic. Tesla kunde inte redogöra för vilket man får. Vad är skillnaden och är det något man bör bry sig om?
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 nov 2019 14:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JOhlsson »

Det är ett tag sedan jag hämtade min förra M3.
Hur är det nu för tiden ingår stänkskydd?
Ny M3 på väg
M3 SR+ vit 2020 - såld
C981
Inlägg: 148
Blev medlem: 07 okt 2021 19:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av C981 »



Fler bilar på väg. Brukar ta ca en månad att nå Europa.
Gadiel
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 feb 2022 13:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gadiel »

C981 skrev:


Fler bilar på väg. Brukar ta ca en månad att nå Europa.
Ja det är en jäkla massa båtar på G, gött 8-)
Gadiel
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 feb 2022 13:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gadiel »

Snart är dom slut☹️
DBF8BD62-2F4F-46B1-A290-AA474B593DC8.jpeg
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare
Inlägg: 879
Blev medlem: 12 feb 2022 22:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lerumsexpressen »

Beställde M3 LR Vit, Svart inv. i början av januari med Juni som leveransdatum i GBG. Har nu fått slutfaktura, uppskattat lev. datum 25/2, VIN och godkänt ändringen av räckvidd i appen, dock inget SMS.
Gick då in idag och kollade mina personuppgifter under min profil, å märkte jag att mitt t.nr var i US format efter jag klickat på "Edit my phone number" :oops:
Så min fråga är, kan fel format/land på mitt t.nr har gjort att jag inte har fått något SMS? :?:
(Ändrade givetvis till SE +46, när jag såg att jag hade "US format")
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Användarvisningsbild
Sarlacc
Teslaägare
Inlägg: 76
Blev medlem: 20 nov 2021 17:49
Ort: Karlskrona

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sarlacc »

Lerumsexpressen skrev:
Beställde M3 LR Vit, Svart inv. i början av januari med Juni som leveransdatum i GBG. Har nu fått slutfaktura, uppskattat lev. datum 25/2, VIN och godkänt ändringen av räckvidd i appen, dock inget SMS.
Gick då in idag och kollade mina personuppgifter under min profil, å märkte jag att mitt t.nr var i US format efter jag klickat på "Edit my phone number" :oops:
Så min fråga är, kan fel format/land på mitt t.nr har gjort att jag inte har fått något SMS? :?:
(Ändrade givetvis till SE +46, när jag såg att jag hade "US format")
Råkade ut för precis samma sak gällande mitt nummer. Ändrade o ringde Tesla dagen efter bara för att stämma av. SMS kom sen.
Tesla Model 3 -21
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

krosussorken skrev:
Har sedan innan lyft frågan om stenskottsfoliering men om jag förstått saken rätt är det inget man förespråkar såvida det är en lite dyrare bil (än tesla). Men hur ska man tänka med eventuell lackbehandling? Är det en no brainstorming eller något man kan avvakta med?

Funderar också på det här med de olika batterierna LG / panasonic. Tesla kunde inte redogöra för vilket man får. Vad är skillnaden och är det något man bör bry sig om?
På en ny och ganska dyr bil tycker jag att man ska köra på lackskydd eller foliera, då har man iaf en ganska
ok lack under i några år iaf :)
Folie skyddar såklart mer men kostar ju också mer (och är inte helt ”perfekt” heller om man vill vara petig, det blir
nästan alltid delar i dörröppningar osv som blir utan folie och kan tyckas se lite ”sådär” ut kanske)…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krosussorken »

Bjelke skrev:
krosussorken skrev:
Har sedan innan lyft frågan om stenskottsfoliering men om jag förstått saken rätt är det inget man förespråkar såvida det är en lite dyrare bil (än tesla). Men hur ska man tänka med eventuell lackbehandling? Är det en no brainstorming eller något man kan avvakta med?

Funderar också på det här med de olika batterierna LG / panasonic. Tesla kunde inte redogöra för vilket man får. Vad är skillnaden och är det något man bör bry sig om?
På en ny och ganska dyr bil tycker jag att man ska köra på lackskydd eller foliera, då har man iaf en ganska
ok lack under i några år iaf :)
Folie skyddar såklart mer men kostar ju också mer (och är inte helt ”perfekt” heller om man vill vara petig, det blir
nästan alltid delar i dörröppningar osv som blir utan folie och kan tyckas se lite ”sådär” ut kanske)…
Vad för lackskydd ska man i så fall sikta på? Antar det finns ganska mycket olika :)?

Och ja, foliering känns som det drar iväg en hel del i pris.
Användarvisningsbild
PatCat
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 jan 2022 18:49
Ort: Upplands Väsby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatCat »

Bjelke skrev:
krosussorken skrev:
Har sedan innan lyft frågan om stenskottsfoliering men om jag förstått saken rätt är det inget man förespråkar såvida det är en lite dyrare bil (än tesla). Men hur ska man tänka med eventuell lackbehandling? Är det en no brainstorming eller något man kan avvakta med?

Funderar också på det här med de olika batterierna LG / panasonic. Tesla kunde inte redogöra för vilket man får. Vad är skillnaden och är det något man bör bry sig om?
På en ny och ganska dyr bil tycker jag att man ska köra på lackskydd eller foliera, då har man iaf en ganska
ok lack under i några år iaf :)
Folie skyddar såklart mer men kostar ju också mer (och är inte helt ”perfekt” heller om man vill vara petig, det blir
nästan alltid delar i dörröppningar osv som blir utan folie och kan tyckas se lite ”sådär” ut kanske)…
Jag har lagt lite tid på olika alternativ. Tänkte från början foliera min vita T3P med en röd folie. Nu när jag har förkovrat mig så lutar jag åt att inte foliera. Dels för att jag räknar med att byta in bilen till en uppgraderad model och jag räknar med att det kommer uppgradering på batterier och interiör inom 2-år. Dels kostnad kontra andrahandsvärde då jag även alltid har skött om mina bilar ordentligt samt att den vita med svarta detaljer faktiskt är riktigt snygg.

Så nu lutar det år en keramisk lackförsegling med Gtechniq's crystal serum och Exov7 lackskydd. Jag har möjlighet att underhålla bilen hemma så jag kommer applicera förseglingen själv.
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ME3 »

Någon mer som fått est. leverans 3-17 mars i Sthlm/Trosta? :)

När når de ut med sms ang. mer specifika tider?
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
OncleCofter
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 nov 2021 13:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OncleCofter »

ME3 skrev:
Någon mer som fått est. leverans 3-17 mars i Sthlm/Trosta? :)

När når de ut med sms ang. mer specifika tider?

Jag har fått est. leverans på Sthlm/Trosta 17 feb-3 mars sedan över en vecka, men har fortfarande inte hört något från min TA (har skrivit till honom, men det brukar ta 3-7 dagar innan han svarar). VIN står i källkoden, men ingen slutfaktura. Fick godkänna nedsatt räckvidd på kontot i fredags.

Beställde 10 november Grå/svart LR med 18" inga vinterdäck. Hade december som ursprungs leveransdatum.
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Har 28 feb-14 mars i min app, fick godkännande av kortare räckvidd frågan samt slutfaktura.

Ringde SA, denne sa att den ser ut att komma till dem 18 Mars...?
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ME3 »

Martin E-tron skrev:
Har 28 feb-14 mars i min app, fick godkännande av kortare räckvidd frågan samt slutfaktura.

Ringde SA, denne sa att den ser ut att komma till dem 18 Mars...?
Spänningen stiger! Inte behövt bekräfta ny räckvidd men jag beställde iofs dagen efter den infon uppdaterades på sajten :)
Skickade precis mail till min SA för att se:
– Finns reg.nr?
– När förväntas bilen komma till Trosta?
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
OncleCofter
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 nov 2021 13:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OncleCofter »

OncleCofter skrev:
ME3 skrev:
Någon mer som fått est. leverans 3-17 mars i Sthlm/Trosta? :)

När når de ut med sms ang. mer specifika tider?

Jag har fått est. leverans på Sthlm/Trosta 17 feb-3 mars sedan över en vecka, men har fortfarande inte hört något från min TA (har skrivit till honom, men det brukar ta 3-7 dagar innan han svarar). VIN står i källkoden, men ingen slutfaktura. Fick godkänna nedsatt räckvidd på kontot i fredags.

Beställde 10 november Grå/svart LR med 18" inga vinterdäck. Hade december som ursprungs leveransdatum.
....och där kom det ett sms. Mitt nya estimerade leveransfönster är 28/2-9/3 hos Trosta Park. Kommer att få en preliminär upphämtningstid när det närmar sig. Forfarande ingen slutfaktura.
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ME3 »

Enligt SA så får dom in min bil 11/3. Sen ska de ha ett par dagar på sig att göra del leveransklar.

Inget reg.nr än, tho…
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

krosussorken skrev:
Bjelke skrev:
krosussorken skrev:
Har sedan innan lyft frågan om stenskottsfoliering men om jag förstått saken rätt är det inget man förespråkar såvida det är en lite dyrare bil (än tesla). Men hur ska man tänka med eventuell lackbehandling? Är det en no brainstorming eller något man kan avvakta med?

Funderar också på det här med de olika batterierna LG / panasonic. Tesla kunde inte redogöra för vilket man får. Vad är skillnaden och är det något man bör bry sig om?
På en ny och ganska dyr bil tycker jag att man ska köra på lackskydd eller foliera, då har man iaf en ganska
ok lack under i några år iaf :)
Folie skyddar såklart mer men kostar ju också mer (och är inte helt ”perfekt” heller om man vill vara petig, det blir
nästan alltid delar i dörröppningar osv som blir utan folie och kan tyckas se lite ”sådär” ut kanske)…
Vad för lackskydd ska man i så fall sikta på? Antar det finns ganska mycket olika :)?

Och ja, foliering känns som det drar iväg en hel del i pris.
Oftast får man vad man betalar för så några tusen ”borde” det kosta ;) men det varierar mycket beroende på
var man bor och vilka som jobbar där osv…
Man kan ju faktiskt lägga på själv också som flera skrivit om här på forumet (jag har inte gjort det någon gång)…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
oxe
Inlägg: 41
Blev medlem: 26 jan 2022 11:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av oxe »

Fick precis regnr på min bil som hämtas på torsdag.

Batteri är E5LD, precis som väntat. Bilen tillverkad 2022-01-04.
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 nov 2019 14:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JOhlsson »

Fick nyss sms om att jag ej beställt vinterdäck.
Ingen övrig info som vin eller annat.
Förväntad lev 7-21/3.
Kul att något nytt hände!
Ny M3 på väg
M3 SR+ vit 2020 - såld
daz_meatball
Inlägg: 36
Blev medlem: 05 feb 2022 10:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av daz_meatball »

Nu fick jag mitt VIN förväntad leverans 21/3-31/3

Tryckte på knappen förra Lördagen så det verkar va bra fart på dom och då krånglade jag med att ändra färg !
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model y LR #teamblue
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

JOhlsson skrev:
Fick nyss sms om att jag ej beställt vinterdäck.
Ingen övrig info som vin eller annat.
Förväntad lev 7-21/3.
Kul att något nytt hände!

HAha, exakt samma sms som jag fick, hoppades på leveransdatum :D :D
Jarvis
Inlägg: 51
Blev medlem: 19 jan 2022 16:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jarvis »

Fick också precis ett sms om att jag inte hade köpt vinterdäck. Jag kommer chansa och köra sommardäck en månad och be till vädergudarna att det är inte råder vinterväglag :roll:
Senast redigerad av Jarvis, redigerad totalt 2 gång.
Skriv svar