Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Moderator: Redaktion
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Vad kostar det att hyra en Polestar 2 eller Model 3 med fria mil ett dygn?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
En Mustang Mach-E hos Mabi kostar iaf ca 2200:-/dygn med fria mil. Tycker inte det var så farligt. Billigare än en E-klass tror jag.dd88 skrev:Vad kostar det att hyra en Polestar 2 eller Model 3 med fria mil ett dygn?
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Hertz Sverige ägs ju av Volvo…Bjelke skrev:Ja det var ju bra det också och inte helt oväntat i Sverige kanske…Maw skrev:Hertz i Sverige verkar inte få Tesla, men med lite tur kan man få något ännu bättre nästa gång man har hyrbil från Hertz
https://alltomelbil.se/efter-storordern ... for-tesla/
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5960
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Själv har jag bara hyrbil i tjänsten, och det är vid lite längre resor oftast 70+70 mil eller längre. Skulle de erbjuda mig en Polestar eller Volvo elbil så hade jag bett min arbetsgivare att fixa en avgasbil istället. Jag skulle inte acceptera någon annan elbil än Tesla under de förutsättningarna vi har i tjänsten.Maw skrev:Jag tänkte på själva bilen.Nicke Nyfiken skrev:Nu förstår jag inte riktigt...Maw skrev:Hertz i Sverige verkar inte få Tesla, men med lite tur kan man få något ännu bättre nästa gång man har hyrbil från Hertz
https://alltomelbil.se/efter-storordern ... for-tesla/
Vad är det som blir bättre av att inte ha tillgång till ett vettigt laddnätverk när du hyr en elbil?
Vad blir bättre med att hålla på med appar, kort och taggar när bilen behöver laddas.
Ska man åka så långt så man behöver ladda så är det förstås en fördel att ha tillgång till Teslas nätverk även om det bevisligen går bra att köra långt även utan det.
70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Det ska vara så smidigt som möjligt med hyrbil annars kan det vara.
Model Y P 2022 - fortfarande
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19743
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Exakt men dom hyr ju ut andra märken än Volvo redan idag, så helt omöjligt vore det ju inte…Fredrik j skrev:Hertz Sverige ägs ju av Volvo…Bjelke skrev:Ja det var ju bra det också och inte helt oväntat i Sverige kanske…Maw skrev:Hertz i Sverige verkar inte få Tesla, men med lite tur kan man få något ännu bättre nästa gång man har hyrbil från Hertz
https://alltomelbil.se/efter-storordern ... for-tesla/
Jag skulle gärna ta en Polestar för att få prova på den tex så helt fel är det ju inte
Att inte ha någon Tesla alls känns ändå lite… prutt… (som flera påpekat redan).
Senast fanns det bara Zoe att välja på här i Bollnäs (inte Hertz dock) och DET var ju liiite sämre
än en Tesla fast ändå lite kul ju…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5960
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare utan tillgång till SuC som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?Maw skrev:70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y P 2022 - fortfarande
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Enligt Hertz så efterfrågas Polestar mest av deras svenska kunder som vill hyra elbil. Tesla efterfrågas kanske inte fullt lika mycket av oss svenskar känns det som de alluderar till.Bjelke skrev:Exakt men dom hyr ju ut andra märken än Volvo redan idag, så helt omöjligt vore det ju inte…Fredrik j skrev:Hertz Sverige ägs ju av Volvo…Bjelke skrev:Ja det var ju bra det också och inte helt oväntat i Sverige kanske…Maw skrev:Hertz i Sverige verkar inte få Tesla, men med lite tur kan man få något ännu bättre nästa gång man har hyrbil från Hertz
https://alltomelbil.se/efter-storordern ... for-tesla/
Jag skulle gärna ta en Polestar för att få prova på den tex så helt fel är det ju inte
Att inte ha någon Tesla alls känns ändå lite… prutt… (som flera påpekat redan).
Senast fanns det bara Zoe att välja på här i Bollnäs (inte Hertz dock) och DET var ju liiite sämre
än en Tesla fast ändå lite kul ju…
Hertz bygger på en franschisemodell som i Sverige ägs av Volvo Cars. Det medför att majoriten av bilflottan består av Volvo och Polestarbilar. Så kommer det fortsätta att vara.
Alla Hertzverksamheter har fria händer att själva välja och anpassa sin egen fordonsflotta efter den inhemska marknadens efterfrågan. Även i Sverige ser man en ökad efterfrågan på elbilar och då främst från Polestar.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Jag vet faktiskt inte och jag tror egwntligen bara det är en mindre andel av Teslaägarna som är arga, besvikna och frustrerade över att Elon har gått ut med att Tesla ska öppna upp SuC. Om/när det sker tror jag inte det blir några större problem.Nicke Nyfiken skrev:Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?Maw skrev:70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Kanske handlar det mest om att de känt sig lite speciella som har SuC och att det svider om det blir allmänt tillgängligt, eller vad tror du själv? Kör du inte Tesla?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5960
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Fast nu är det ju inte Teslaägarna som gråter över att inte ha tillgång till SuC. Men det förstod du men ville göra dig dum.Maw skrev:Jag vet faktiskt inte och jag tror egwntligen bara det är en mindre andel av Teslaägarna som är arga, besvikna och frustrerade över att Elon har gått ut med att Tesla ska öppna upp SuC. Om/när det sker tror jag inte det blir några större problem.Nicke Nyfiken skrev:Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?Maw skrev:70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Kanske handlar det mest om att de känt sig lite speciella som har SuC och att det svider om det blir allmänt tillgängligt, eller vad tror du själv? Kör du inte Tesla?
Själv är jag positiv till att SuC öppnas OM de bygger ut tillräckligt, så det inte blir samma misär på SuC som på många andra snabbladdställen. Utan SuC hade jag inte kört elbil. Blir tillgängligheten sämre än nu så återgår jag till avgasbil. Blir det fortsatt bra tillgänglighet kanske jag köper en elbil av annat märke också, dock aldrig en kinesbil av ideologiska skäl.
Men enligt dig så är det ingen risk med köer då tillgången på snabbladdare är 3 gånger så stor utanför SuC.
Varför är det då såååå viktigt för omställningen att alla får tillgång till SuC? Vi hör det ständigt från elbilsägare som inte har tillgång till SuC. Det sägs vara diskriminerande, apartheid och omoraliskt mm att Tesla byggt egen infrastruktur.
Och varför gnager det så mycket i dig och vissa andra här, om Teslaägarna får känna sig lite speciella för att de har ett eget nätverk, om nätverket nu är så litet som du säger?
Model Y P 2022 - fortfarande
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Jag har faktiskt bara sett en person som inte kör Tesla uttrycka sig så som du beskriver men ett antal Teslaägare har uttryckt ilska, besvikelse och frustration över ett ev öppnande. Men som jag skrev tror jag de är en liten minoritet om än högljudd.Nicke Nyfiken skrev:Fast nu är det ju inte Teslaägarna som gråter över att inte ha tillgång till SuC. Men det förstod du men ville göra dig dum.Maw skrev:Jag vet faktiskt inte och jag tror egwntligen bara det är en mindre andel av Teslaägarna som är arga, besvikna och frustrerade över att Elon har gått ut med att Tesla ska öppna upp SuC. Om/när det sker tror jag inte det blir några större problem.Nicke Nyfiken skrev:Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?Maw skrev:70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Kanske handlar det mest om att de känt sig lite speciella som har SuC och att det svider om det blir allmänt tillgängligt, eller vad tror du själv? Kör du inte Tesla?
Själv är jag positiv till att SuC öppnas OM de bygger ut tillräckligt, så det inte blir samma misär på SuC som på många andra snabbladdställen. Utan SuC hade jag inte kört elbil. Blir tillgängligheten sämre än nu så återgår jag till avgasbil. Blir det fortsatt bra tillgänglighet kanske jag köper en elbil av annat märke också, dock aldrig en kinesbil av ideologiska skäl.
Men enligt dig så är det ingen risk med köer då tillgången på snabbladdare är 3 gånger så stor utanför SuC.
Varför är det då såååå viktigt för omställningen att alla får tillgång till SuC? Vi hör det ständigt från elbilsägare som inte har tillgång till SuC. Det sägs vara diskriminerande, apartheid och omoraliskt mm att Tesla byggt egen infrastruktur.
Och varför gnager det så mycket i dig och vissa andra här, om Teslaägarna får känna sig lite speciella för att de har ett eget nätverk, om nätverket nu är så litet som du säger?
Även om det fungerar bra att köra något annat elbilsmärke än Tesla nu så betyder inte det att det inte kan bli ännu bättre. Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure Men att få tillgång till Tesla SuC skulle givetvis vara ett bra och välkommet tillskott till de stationer som finns idag, precis som det är välkommet om/ när Ionity och andra operatörer gör större utbyggnader.
Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet? Det är det enskilt största i Sverige, dessutom troligtvis det med högst kvalité.
Jag önskar för övrigt att alla människor känner sig speciella oavsett tillgång till laddnätverk, det är absolut inget som gnager mig, tvärtom
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Kan bara tala för mig själv, men jag skulle aldrig skaffat elbil om det inte var för att laddnätet SuC fanns.Maw skrev:Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure
Men det fina med CCS-standarden i Europa, till skillnad från Teslas egna standard i USA, är att vi Tesla-ägare även kan ladda på alla andra ställen, när vi så önskar. Om de inte är trasiga, eller är fulla av bilar med köer (som är tyvärr rätt vanligt i min egna erfarenhet).
Så som Teslaägare så kan du både ha kakan och äta den; både att kunna ladda på SuC, men även hos Inonity, Circle K, och alla andra platser med CCS.
Därför håller jag med de andra här; kul att Polestar finns att hyra på Hertz i Sverige. Ju fler elbilar som finns att hyra ju bättre. Hyr gärna det om jag bara skall ha den hemma. Jättekul och pigga bilar att köra. Inget emot det alls.
Men skall jag hyra en elbil för att resa längre i jobbet, eller privat på semester, så är det endast Tesla som gäller även för mig (precis som för så många andra i tråden). Annars hyr jag hellre en fossilbil i form av tex. en snål effektiv diesel.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5960
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Du skrev tidigare:Maw skrev:Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet?
Jag känner att jag kan köra var jag vill, när jag vill, utan att planera laddning. Och då använder jag bara den 1/4 som är SuC.70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla
Hur kan det ens vara ett diskussionsämne med laddinfrastruktur för övriga (ej Tesla) elbilsägare när man enligt dig har tillgång till 3 ggr så många snabbladdare?
Model Y P 2022 - fortfarande
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Jag fick andelen härifrån:Nicke Nyfiken skrev:Du skrev tidigare:Maw skrev:Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet?Jag känner att jag kan köra var jag vill, när jag vill, utan att planera laddning. Och då använder jag bara den 1/4 som är SuC.70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla
Hur kan det ens vara ett diskussionsämne med laddinfrastruktur för övriga (ej Tesla) elbilsägare när man enligt dig har tillgång till 3 ggr så många snabbladdare?
https://www.elbilsstatistik.se/laddinfrastatistik
Med reservation för att jag kan ha tolkat grafen fel. Hur stor andel av totalen anser du att Tesla SuC utgör?
Jag vet inte riktigt vilken diskussion du syftar på. Det är ju Tesla och/eller Elon som sagt sig vilja släppa in andra bilmärken. Det är förstås välkommet om antalet tillgängliga snabbladdningstall ökar rejält även om det inte är avgörande för att jag ska köra elbil. Tesla gör väl det (om de nu gör det) för att de tycker att det är gynnsamt? Jag har sett att några Teslaägare är oroliga för detta men jag har inte sett en massa ägare av andra bilmärken kräva att Tesla SuC ska öppnas här på forumet...
De som har köpt andra märken än Tesla har väl rimligtvis gjort det medvetna om att de inte kan ladda på Tesla SuC men välkomnar säkert möjligheten om/när den kommer..
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5960
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Okej så du har aldrig hört talas om att elbilsägare tycker att snabbladdinfrastrukturen är för dåligt utbyggd?Maw skrev:
Jag vet inte riktigt vilken diskussion du syftar på. Det är ju Tesla och/eller Elon som sagt sig vilja släppa in andra bilmärken. Det är förstås välkommet om antalet tillgängliga snabbladdningstall ökar rejält även om det inte är avgörande för att jag ska köra elbil. Tesla gör väl det (om de nu gör det) för att de tycker att det är gynnsamt? Jag har sett att några Teslaägare är oroliga för detta men jag har inte sett en massa ägare av andra bilmärken kräva att Tesla SuC ska öppnas här på forumet...
De som har köpt andra märken än Tesla har väl rimligtvis gjort det medvetna om att de inte kan ladda på Tesla SuC men välkomnar säkert möjligheten om/när den kommer..
Du har heller inte läst här på forumet om ägare av andra bilmärken som anser att de också ska ha tillgång till SuC av diverse olika anledningar?
Då kan vi avsluta diskussionen här och nu.
Model Y P 2022 - fortfarande
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2451
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Håller med samt MVHmartinot skrev:Kan bara tala för mig själv, men jag skulle aldrig skaffat elbil om det inte var för att laddnätet SuC fanns.Maw skrev:Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure
Men det fina med CCS-standarden i Europa, till skillnad från Teslas egna standard i USA, är att vi Tesla-ägare även kan ladda på alla andra ställen, när vi så önskar. Om de inte är trasiga, eller är fulla av bilar med köer (som är tyvärr rätt vanligt i min egna erfarenhet).
Så som Teslaägare så kan du både ha kakan och äta den; både att kunna ladda på SuC, men även hos Inonity, Circle K, och alla andra platser med CCS.
Därför håller jag med de andra här; kul att Polestar finns att hyra på Hertz i Sverige. Ju fler elbilar som finns att hyra ju bättre. Hyr gärna det om jag bara skall ha den hemma. Jättekul och pigga bilar att köra. Inget emot det alls.
Men skall jag hyra en elbil för att resa längre i jobbet, eller privat på semester, så är det endast Tesla som gäller även för mig (precis som för så många andra i tråden). Annars hyr jag hellre en fossilbil i form av tex. en snål effektiv diesel.
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Du tror inte att det har att göra med det faktum att det finns fler teslor än andra elbilar på gatorna rent generellt?Maw skrev:Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure
Sen gissar jag att din upplevelse av gnället främst är baserat på det du läser på ett visst telsaforum där det finns en majoritet av just teslaägare.
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Det har du säkert helt rätt i[JM] skrev:Du tror inte att det har att göra med det faktum att det finns fler teslor än andra elbilar på gatorna rent generellt?Maw skrev:Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure
Sen gissar jag att din upplevelse av gnället främst är baserat på det du läser på ett visst telsaforum där det finns en majoritet av just teslaägare.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
https://www.di.se/live/hertz-inleder-sa ... sla-bilar/
Hertz inleder samarbete med Uber – ska addera 50.000 Tesla-bilar
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
https://teslamag.de/news/1-million-doll ... aunt-42366
Det var ingen tvekan om att köpet av 100 000 Model 3:or av Hertz biluthyrningsföretag var positiva nyheter för Tesla, men det firades möjligen lite överdrivet på börsen:
Historiens största elbilsköp tillkännagavs på måndagen före USA. börsintroduktion , och i slutet av handeln hade aktien gått upp 12,7 procent
– vilket motsvarar en total värdeökning för Tesla på cirka 115 miljarder dollar, eller 1,15 miljoner dollar för varje Model 3 köpt av Hertz.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Det har ju spekulerats om molnprofiler.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Förre Ford VDn är nu VD för Hertz.
Intressant att höra hans tankar som samarbetet med Tesla.
Intressant att höra hans tankar som samarbetet med Tesla.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Lite OT för denna tråden jag vet men läste statistiken som du länkade till och håller om fördelningen på ett ungefär men om man tittar vidare på effekten på laddarna så ser det ut som om ca 60% är under 50kw och det är knappt 10% som har mer än 150Kw, och om vi lägger till ca 30% som har 125 kW vilka troligen är SuC så finns det 40%. det är detta som är problemet för dom som inte har tillgång till SuC. Man måste inse att snabbladdare är från 150 kW och uppåt, eller åtminstone 125 kW och sluta räkn 50 kW som snabbladdare, som det diskuteras i en annan tråd.Maw skrev:Jag fick andelen härifrån:Nicke Nyfiken skrev:Du skrev tidigare:Maw skrev:Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet?Jag känner att jag kan köra var jag vill, när jag vill, utan att planera laddning. Och då använder jag bara den 1/4 som är SuC.70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla
Hur kan det ens vara ett diskussionsämne med laddinfrastruktur för övriga (ej Tesla) elbilsägare när man enligt dig har tillgång till 3 ggr så många snabbladdare?
https://www.elbilsstatistik.se/laddinfrastatistik
Med reservation för att jag kan ha tolkat grafen fel. Hur stor andel av totalen anser du att Tesla SuC utgör?
Jag vet inte riktigt vilken diskussion du syftar på. Det är ju Tesla och/eller Elon som sagt sig vilja släppa in andra bilmärken. Det är förstås välkommet om antalet tillgängliga snabbladdningstall ökar rejält även om det inte är avgörande för att jag ska köra elbil. Tesla gör väl det (om de nu gör det) för att de tycker att det är gynnsamt? Jag har sett att några Teslaägare är oroliga för detta men jag har inte sett en massa ägare av andra bilmärken kräva att Tesla SuC ska öppnas här på forumet...
De som har köpt andra märken än Tesla har väl rimligtvis gjort det medvetna om att de inte kan ladda på Tesla SuC men välkomnar säkert möjligheten om/när den kommer..
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh
Pixii Home 10 kWh
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Detta vore verkligen en helt underbar funktion om de lyckas få ut den!Zalman3 skrev:Det har ju spekulerats om molnprofiler.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19743
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Ja verkligen, den har man tjatat om i flera år nu känns det som, jag tänker att även Tesla själva bordemartinot skrev:Detta vore verkligen en helt underbar funktion om de lyckas få ut den!Zalman3 skrev:Det har ju spekulerats om molnprofiler.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.
tjäna på det när tex en tekniker ska köra en kunds bil (hen skulle ju kunna ha en egen profil då)
Rätt drygt att försöka hitta sin egen inställning när man får en loaner tex.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
https://insideevs.com/news/543992/hertz ... al-200000/
Hertz's Tesla Order Might Increase To 200,000 Due To Uber Deal
The current order is for 100,000 cars, including 50,000 for Uber.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension