 . Speciellt när det gäller körkänslan som är grym. När man kommer tillbaka till sin egen bil så är det verkligen som att sätta sig och köra en traktor
. Speciellt när det gäller körkänslan som är grym. När man kommer tillbaka till sin egen bil så är det verkligen som att sätta sig och köra en traktor   .
.På den korta tid jag hade så hann jag iaf köra en bit motorväg och prova på säkerhetsfinesserna. Lite ovant att bilen sänker hastigheten själv och styr själv. Jag styr helst själv
 . Men det är nog något man lär sig gilla och då speciellt på längre resor. Det går ju också lätt att slå på och av ACC och LKA var för sig. Gillade också i-Pedal! Och jäklar vad smidigt att kunna ha backkameran på vid körning. Ger ju också lite extra säkerhet då även passagerare ser bakåt.
. Men det är nog något man lär sig gilla och då speciellt på längre resor. Det går ju också lätt att slå på och av ACC och LKA var för sig. Gillade också i-Pedal! Och jäklar vad smidigt att kunna ha backkameran på vid körning. Ger ju också lite extra säkerhet då även passagerare ser bakåt.Det mesta var såklart positivt. Det sämsta var nog baksätets bredd. Jag tror B Nyland mätte det till 120cm men har liksom inte riktigt tagit det på allvar men det stämmer nog! Dock finns ju lite luft utanför sätet mot dörrarna.
Jag ska låna bilen en längre stund framöver och se om man får plats med semesterpackning, fru och 3 barn, varav två i barnstol.
Kunde också höra det vinande ljudet från motorn lite väl mycket men bara vid gaspådrag och regen så störde mig inte så värst mycket. Men det är inget jag minns att man hörde i den Model 3 jag provkörde för ett tag sen.
Jag behåller också uppfattningen om att man får väldigt mycket för pengarna i jämförelse med t.ex Enyaq, ID4 osv.





 
 