Inget takräcke på ID3? Inte ens som tillval?DrJoshua skrev:Tänk på att du inte sätter någon takbox på en Id3:a! Detta hade inte ens vår försäljare koll på! Vi cyklar mycket mtb och måste ha takräcke. Id3:an får inte ha takräcke. Detta gjorde att vi köpte en e-Niro. Det har vi inte ångrat!
Det gör nog att den isf. går bort för min pappa (som jag mest tänkt att ID3 skulle kunna passa).
Minns på den "goda" tiden när alla våra Volvo och Mercedes hade takrails som standard!



 Skaffa Biltemas lådbeslag och använd dem som reglar. De är tunna och lättarbetade. (Eller valfria plattjärn) Hade jag gjort det från början så hade jag skippat dörrstoppen och satt fyra M6 pinnbultar i hålen för pinnarna som håller motorkåpan. Motorkåpan och pinnarna som håller fast den sparar du för framtiden. En mutter under och en mutter över håller dem på plats. Skruva ihop dem i mitten för lättare installation. ”Oljetråget” kapas i bakkant  och på höjden och skruvas fast i lådreglarna. Två av bultarna behöver en hylsdistans på undersidan av tråget på grund av att reglarna ligger på varandra.
 Skaffa Biltemas lådbeslag och använd dem som reglar. De är tunna och lättarbetade. (Eller valfria plattjärn) Hade jag gjort det från början så hade jag skippat dörrstoppen och satt fyra M6 pinnbultar i hålen för pinnarna som håller motorkåpan. Motorkåpan och pinnarna som håller fast den sparar du för framtiden. En mutter under och en mutter över håller dem på plats. Skruva ihop dem i mitten för lättare installation. ”Oljetråget” kapas i bakkant  och på höjden och skruvas fast i lådreglarna. Två av bultarna behöver en hylsdistans på undersidan av tråget på grund av att reglarna ligger på varandra. 
  