FSD Beta är imponerande!
Moderator: Redaktion
FSD Beta är imponerande!
Jag är fortfarande väldigt skeptisk till att Tesla inom en snar framtid kommer klara alla svanshändelser vid FSD, men detta gjorde mig sannerligen imponerad gällande körning vid mer normala förhållanden:
https://youtu.be/lacmtG0V-uk
https://youtu.be/lacmtG0V-uk
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag förstår inte riktigt. Den här videon lades upp 22/11 men det är väl inget som skiljer det de visar här mot vad alla andra videor visar från alla dem som fick FSD-betan för 3-4 veckor sedan?
Re: FSD Beta är imponerande!
Det har jag svårt att svara på. Jag har inte sett alla andra videor. Jag konstaterade bara att jag tycker det är väldigt imponerande.Jerker skrev:Jag förstår inte riktigt. Den här videon lades upp 22/11 men det är väl inget som skiljer det de visar här mot vad alla andra videor visar från alla dem som fick FSD-betan för 3-4 veckor sedan?
Om du syftar på deras påstående att bilen skulle vara nästan unik så nej, det förstår jag inte heller.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: FSD Beta är imponerande!
Mycket imponerande (något annat går inte att säga) men fortfarande inte tillräcklig för att släppa lös bland trafik.
Re: FSD Beta är imponerande!
FSD-betan släpptes ju till allmänheten i USA för flera veckor sedan och det som de visar upp har ju visats i flera olika andra videor redan och Tibor har hunnit med att ha två artiklar om det. Så den enda förklaring jag har är att videon spelades in för ganska länge sedan men har publicerats först nu.Legato skrev:Det har jag svårt att svara på. Jag har inte sett alla andra videor. Jag konstaterade bara att jag tycker det är väldigt imponerande.Jerker skrev:Jag förstår inte riktigt. Den här videon lades upp 22/11 men det är väl inget som skiljer det de visar här mot vad alla andra videor visar från alla dem som fick FSD-betan för 3-4 veckor sedan?
Om du syftar på deras påstående att bilen skulle vara nästan unik så nej, det förstår jag inte heller.
Re: FSD Beta är imponerande!
FSD är inte släppt publikt i USA. Fortfarande limited early access program, det vill säga väldigt begränsad tillgång.Jerker skrev:FSD-betan släpptes ju till allmänheten i USA för flera veckor sedan och det som de visar upp har ju visats i flera olika andra videor redan och Tibor har hunnit med att ha två artiklar om det. Så den enda förklaring jag har är att videon spelades in för ganska länge sedan men har publicerats först nu.Legato skrev:Det har jag svårt att svara på. Jag har inte sett alla andra videor. Jag konstaterade bara att jag tycker det är väldigt imponerande.Jerker skrev:Jag förstår inte riktigt. Den här videon lades upp 22/11 men det är väl inget som skiljer det de visar här mot vad alla andra videor visar från alla dem som fick FSD-betan för 3-4 veckor sedan?
Om du syftar på deras påstående att bilen skulle vara nästan unik så nej, det förstår jag inte heller.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Re: FSD Beta är imponerande!
OK, det stämmer, men det är rätt många som har det och har haft det i flera veckor. Det var därför jag reagerade på att den här videon har släppts så sent med info som får det att låta som att det är nåt helt nytt och unikt, för det är det inte.Alfred skrev:FSD är inte släppt publikt i USA. Fortfarande limited early access program, det vill säga väldigt begränsad tillgång.Jerker skrev:FSD-betan släpptes ju till allmänheten i USA för flera veckor sedan och det som de visar upp har ju visats i flera olika andra videor redan och Tibor har hunnit med att ha två artiklar om det. Så den enda förklaring jag har är att videon spelades in för ganska länge sedan men har publicerats först nu.Legato skrev:Det har jag svårt att svara på. Jag har inte sett alla andra videor. Jag konstaterade bara att jag tycker det är väldigt imponerande.Jerker skrev:Jag förstår inte riktigt. Den här videon lades upp 22/11 men det är väl inget som skiljer det de visar här mot vad alla andra videor visar från alla dem som fick FSD-betan för 3-4 veckor sedan?
Om du syftar på deras påstående att bilen skulle vara nästan unik så nej, det förstår jag inte heller.
Re: FSD Beta är imponerande!
Det ät ju inte alla som håller koll varje vecka vad som släpps i USA och som inte vi får här.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Re: FSD Beta är imponerande!
Fast min fråga gäller inte TS här utan de i USA som la ut videon på tuben.bjelkeman skrev:Det ät ju inte alla som håller koll varje vecka vad som släpps i USA och som inte vi får här.
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 28 nov 2016 18:51
Re: FSD Beta är imponerande!
Alltså, det är inte 'många' som har haft betan. Det är runt trettio personer. Det är snarare otroligt få. Det är tal om att betan skall expanderas inom kort, men än så länge är den väldigt begränsad.'Jerker skrev:OK, det stämmer, men det är rätt många som har det och har haft det i flera veckor. Det var därför jag reagerade på att den här videon har släppts så sent med info som får det att låta som att det är nåt helt nytt och unikt, för det är det inte.Alfred skrev:FSD är inte släppt publikt i USA. Fortfarande limited early access program, det vill säga väldigt begränsad tillgång.Jerker skrev:FSD-betan släpptes ju till allmänheten i USA för flera veckor sedan och det som de visar upp har ju visats i flera olika andra videor redan och Tibor har hunnit med att ha två artiklar om det. Så den enda förklaring jag har är att videon spelades in för ganska länge sedan men har publicerats först nu.Legato skrev:Det har jag svårt att svara på. Jag har inte sett alla andra videor. Jag konstaterade bara att jag tycker det är väldigt imponerande.Jerker skrev:Jag förstår inte riktigt. Den här videon lades upp 22/11 men det är väl inget som skiljer det de visar här mot vad alla andra videor visar från alla dem som fick FSD-betan för 3-4 veckor sedan?
Om du syftar på deras påstående att bilen skulle vara nästan unik så nej, det förstår jag inte heller.
Jag tycker att det är ett tråkigt svar, att det är gammalt och ointressant. Jag har, liksom tydligen Jerker, tittat på väldigt många av de videor som har kommit ut. Men det är knappast något man kan begära (eller ens rekommendera, ärligt talat). Däremot är det intressant att prata om hur bra FSD är för tillfället, hur det skall värderas och vad som fattas. Det är ju onekligen ganska speciellt att man kan få en såpass detaljerad inblick under utvecklingsstadiet.
Jag är inte övertygad om att Tesla kommer får det här att funka. Ni som är övertygade får väldigt gärna försöka övertala mig.
Re: FSD Beta är imponerande!
Men hallå! Är det ingen som kan ta in att jag inte försöker kritisera TS utan förvånas över att de som har lagt ut videon på Youtube uppför sig som att de har nåt helt nytt och unikt att visa upp när det redan för flera veckor sedan har publicerats ett antal videor som visar exakt samma sak.
Jösses! Det är som att slåss mot väderkvarnar.
Jösses! Det är som att slåss mot väderkvarnar.
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 28 nov 2016 18:51
Re: FSD Beta är imponerande!
Jerker skrev:Men hallå! Är det ingen som kan ta in att jag inte försöker kritisera TS utan förvånas över att de som har lagt ut videon på Youtube uppför sig som att de har nåt helt nytt och unikt att visa upp när det redan för flera veckor sedan har publicerats ett antal videor som visar exakt samma sak.
Jösses! Det är som att slåss mot väderkvarnar.
Det var inte så jag läste dina kommentarer först. Men nu när du säger det kan jag se i efterhand att det var så du menade. Det kan jag faktist hålla med om, som en som också har sett många FSD-videor.
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag försökte bara neutralt korrigera din missuppfattning om att det var släppt publikt.Jerker skrev:Men hallå! Är det ingen som kan ta in att jag inte försöker kritisera TS utan förvånas över att de som har lagt ut videon på Youtube uppför sig som att de har nåt helt nytt och unikt att visa upp när det redan för flera veckor sedan har publicerats ett antal videor som visar exakt samma sak.
Jösses! Det är som att slåss mot väderkvarnar.
När det gäller det större skeendet här – att Teslas 4d-rewrite som använder tidsdimensionen för att undvika att missförstå omvärlden när bildrutorna var för sig kan tolkas motstridigt – är jag extremt exalterad. Jag tror att det här faktiskt kan ta oss till 99% självkörning. Jag tror dock att sista procenten kommer ta längre tid och kräva ytterligare rewrite när Tesla väl identifierat begränsningarna med nuvarande approach.
Om man ska ge sig på trendspaning tror jag 99% kommer innebära följande:
* Man kommer kunna låta bilen köra själv överallt ungefär som på motorväg idag – men tyvärr inte avskaffa ratten eller låta bilen köra utan övervakning.
* Initialt kommer förbättringstakten förefalla gå snabbt när Tesla realiserar och optimerar nuvarande approach, sedan avstannande när de lågt hängande frukterna är plockade.
* Marknaden kommer yrvaket inse vilket försprång Tesla har och $TSLA kommer få ordentlig skjuts uppåt när alla försöker prisa in Elons "robotaxi-påståenden". Risk att det sammanfaller i tid med när de ger guidance för 2021 vilket kan försvåra tolkning av vad som är vad.
* Vi kommer snart oundvikligen se olyckor. Det i kombination med att marknaden inser att denna stack ska tolkas som Level 3 snarare än Level 5 ger risk för korrigering på $TSLA när kollektiv besvikelse sammanfaller med någon hemsk olycka som ger rubriker om att systemet måste förbjudas och Elon korsfästas.
* Rakt igenom allt detta kommer vi här på forumet gnälla om spökbromsningar och tillfälliga upplevda försämringar när Tesla rullar ut nya funktioner. Vi kommer anklaga varandra för att inte förstå hur saker funkar när vi har olika subjektiva upplevelser. Folk kommer klaga på att det är för dyrt och att Elons snack om "appreciating asset" inte alls stämmer. Men i själva verket är de flesta av oss hooked och det är egentligen uteslutet att köpa någon annan bil eftersom andra tillverkare inte är i närheten av att kunna matcha Tesla på detta område.
Sådär! Nu ska jag stuva undan kristallkulan igen. Får se om den behöver putsas.
Senast redigerad av Alfred, redigerad totalt 1 gånger.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Re: FSD Beta är imponerande!
Det är lugnt! Äntligen nån som läser vad jag skriver!Rubbitkapten skrev:Jerker skrev:Men hallå! Är det ingen som kan ta in att jag inte försöker kritisera TS utan förvånas över att de som har lagt ut videon på Youtube uppför sig som att de har nåt helt nytt och unikt att visa upp när det redan för flera veckor sedan har publicerats ett antal videor som visar exakt samma sak.
Jösses! Det är som att slåss mot väderkvarnar.
Det var inte så jag läste dina kommentarer först. Men nu när du säger det kan jag se i efterhand att det var så du menade. Det kan jag faktist hålla med om, som en som också har sett många FSD-videor.
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag tycker att det verkar som att Tesla verkligen förstår nu vad som är de största återstående problemen och det är därför man bygger dojo. Men hur lång tid det krävs med dojo innan autopiloten är tillräckligt tillförlitligt för kommersiell drift vet man inte.Alfred skrev:Jag tror dock att sista procenten kommer ta längre tid och kräva ytterligare rewrite när Tesla väl identifierat begränsningarna med nuvarande approach.
Löser man 99% av situationer tillförlitlig så är man antagligen oerhört nära kommersiell utrullning. Det talas mycket om svåra situationer men det krävs inte en specifik lösning för alla möjliga situationer. Vi människor löser de flesta problemen i trafiken med att köra långsamt runt den där grejen som är i vägen. Ser man på fimerna som kommit ut med fsd beta så löser den svåra situationer på samma sätt.
Den här killen tycker jag gör mer rättvisa filmer än den som länkades i första inlägget:
Re: FSD Beta är imponerande!
Det svåra med att få till den sista procenten måste ligga i att man tränar en AI med massa exempel i verkligheten.
Men om den lilla procenten inte händer så ofta blir det nog svårt att förlita sig på verkligheten för att träna ai:n
Sen tror jag att framtidens teslor måste ha bättre kamera-lösningar än dagens. Det räcker ju att det är lite soligt så gnäller den att någon sidokamera inte funkar.
Synd att FSD inte är personlig istället för att ligga på bilen.
Men om den lilla procenten inte händer så ofta blir det nog svårt att förlita sig på verkligheten för att träna ai:n
Sen tror jag att framtidens teslor måste ha bättre kamera-lösningar än dagens. Det räcker ju att det är lite soligt så gnäller den att någon sidokamera inte funkar.
Synd att FSD inte är personlig istället för att ligga på bilen.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag tycker också det känns uppenbart att det är långt kvar innan man klarar alla vädersituationer givet dagens hårdvara. En grundläggande grej borde vara att samtliga kameror får inbyggd spolning/rengöring. Sen måste de som du säger också klara (nästan) alla ljusförhållanden.MarcusC skrev:Det svåra med att få till den sista procenten måste ligga i att man tränar en AI med massa exempel i verkligheten.
Men om den lilla procenten inte händer så ofta blir det nog svårt att förlita sig på verkligheten för att träna ai:n
Sen tror jag att framtidens teslor måste ha bättre kamera-lösningar än dagens. Det räcker ju att det är lite soligt så gnäller den att någon sidokamera inte funkar.
Synd att FSD inte är personlig istället för att ligga på bilen.
Min känsla är att dagens lösning är chanslös ganska tidigt när man "buntar" olika problem.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: FSD Beta är imponerande!
Dojo ser jag som en separat grej. Det är ett flöde och en maskinpark för att träna det neurala nätet på inkommande data som är oberoende av exakt beskaffning av nätet samt generation av inkommande datat. De presenterade exempelvis konceptet för Dojo långt innan de började prata om 4D och tidsdimension. Dojo gör att de för varje ändring av nätet kan träna om på senaste generation av inkommande data betydligt snabbare än på vanliga servrar, men är alltså själva träningslokalen snarare än ordningen på träningsövningar eller motionären själv för att tala i deras egen metafor.Jordad skrev:Jag tycker att det verkar som att Tesla verkligen förstår nu vad som är de största återstående problemen och det är därför man bygger dojo. Men hur lång tid det krävs med dojo innan autopiloten är tillräckligt tillförlitligt för kommersiell drift vet man inte.Alfred skrev:Jag tror dock att sista procenten kommer ta längre tid och kräva ytterligare rewrite när Tesla väl identifierat begränsningarna med nuvarande approach.
Löser man 99% av situationer tillförlitlig så är man antagligen oerhört nära kommersiell utrullning. Det talas mycket om svåra situationer men det krävs inte en specifik lösning för alla möjliga situationer. Vi människor löser de flesta problemen i trafiken med att köra långsamt runt den där grejen som är i vägen. Ser man på fimerna som kommit ut med fsd beta så löser den svåra situationer på samma sätt.
Den här killen tycker jag gör mer rättvisa filmer än den som länkades i första inlägget:
Vad gäller själva neurala nätet tänker jag att 99% är rätt långt från kommersiell utrullning av självkörande taxi, men nära full recognition av deras deferred revenues för FSD. En bra tumregel vid sådan här utveckling är dock att varje ytterligare nia man vill lägga till är ungefär lika svår.
Steget från 90 till 99 är med andra ord ungefär lika knepigt som 99 till 99.9. Och 99.9 till 99.99 är i sin tur lika svårt, osv. Varje steg kräver en tiomagnitud mer precision.
Att köra runt saker den inte förstår funkar ju bra tills det plötsligt inte gör det eftersom systemet radikalt missförstod något i kontexten som skulle varit uppenbart för en mänsklig förare. Så att den har den förmågan säger för mig inget om hur långt det är kvar till >99%.
Jag tror att det är någonstans mellan 99.99 och 99.999 som systemet är redo att klassas som "säkert" och "level 5" i myndigheter och konsumenters ögon. Det är då FSD är en magnitud bättre än mänskliga förare och jag tror att det är först då det är läge att montera bort ratten.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Re: FSD Beta är imponerande!
Frågan är om man verkligen behöver en lösning på alla problem? Vi tar oss fram genom att vara försiktiga och pröva oss fram. En självkörande bil kommer lösa det på samma sätt med en försiktig frammanad strategi som tar den igenom alla situationer. Jag har ännu inte sett någon människa ge ett vettigt exempel på vad det är för situationer som en självkörande bil inte ska kunna klara med dagens teknik.MarcusC skrev:Det svåra med att få till den sista procenten måste ligga i att man tränar en AI med massa exempel i verkligheten.
Men om den lilla procenten inte händer så ofta blir det nog svårt att förlita sig på verkligheten för att träna ai:n
Sen tror jag att framtidens teslor måste ha bättre kamera-lösningar än dagens. Det räcker ju att det är lite soligt så gnäller den att någon sidokamera inte funkar.
Synd att FSD inte är personlig istället för att ligga på bilen.
När det gäller kameror och sensorer så kommer det säkert uppdateringar. Iaf säger Elon det.
Re: FSD Beta är imponerande!
Ja, en självkörande bil saknar vår slutledningsförmåga och riskaptit men den har å andra sidan övermänsklig uppmärksamhet och reaktionsförmåga som kompensation för det.Alfred skrev:Att köra runt saker den inte förstår funkar ju bra tills det plötsligt inte gör det eftersom systemet radikalt missförstod något i kontexten som skulle varit uppenbart för en mänsklig förare. Så att den har den förmågan säger för mig inget om hur långt det är kvar till >99%.
Re: FSD Beta är imponerande!
Den springande punkten är ju när biltillverkaren tar över ansvaret.
När en sån bil är inblandad i en olycka kommer det finns ofantliga möjligheter till historiens största skadestånd om man kan göra troligt att olycksorsaken var känd av biltillverkaren men negligerad för att få ut teknologin snabbt på marknaden. Det kommer ju finnas flockar med jurister som kommer kasta sig över dessa fall.
Skadestånden i USA är kopplade till vad tillverkare har tjänat på att sälja den bristfälliga teknologin.
Under utredning kommer bilarna antagligen få "flygförbud".
När en sån bil är inblandad i en olycka kommer det finns ofantliga möjligheter till historiens största skadestånd om man kan göra troligt att olycksorsaken var känd av biltillverkaren men negligerad för att få ut teknologin snabbt på marknaden. Det kommer ju finnas flockar med jurister som kommer kasta sig över dessa fall.
Skadestånden i USA är kopplade till vad tillverkare har tjänat på att sälja den bristfälliga teknologin.
Under utredning kommer bilarna antagligen få "flygförbud".
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag kan inte komma på något bra exempel rakt upp och ner, men just att vi kan hitta lösningar på problem vi inte ens har tränat för tror jag att vi är överlägsna ai på.Jordad skrev:Frågan är om man verkligen behöver en lösning på alla problem? Vi tar oss fram genom att vara försiktiga och pröva oss fram. En självkörande bil kommer lösa det på samma sätt med en försiktig frammanad strategi som tar den igenom alla situationer. Jag har ännu inte sett någon människa ge ett vettigt exempel på vad det är för situationer som en självkörande bil inte ska kunna klara med dagens teknik.MarcusC skrev:Det svåra med att få till den sista procenten måste ligga i att man tränar en AI med massa exempel i verkligheten.
Men om den lilla procenten inte händer så ofta blir det nog svårt att förlita sig på verkligheten för att träna ai:n
Sen tror jag att framtidens teslor måste ha bättre kamera-lösningar än dagens. Det räcker ju att det är lite soligt så gnäller den att någon sidokamera inte funkar.
Synd att FSD inte är personlig istället för att ligga på bilen.
När det gäller kameror och sensorer så kommer det säkert uppdateringar. Iaf säger Elon det.
Vi skulle ju tex kunna köra helt offroad om någon står i vägen, men om det är någon polis-bil just då som står där (på andra sidan tex) så väntar vi snällt.
Alternativt kan vi vinka med varandra och släppa fram varandra och hjälpa till.
För att något sånt ska ske så måste man hitta på en standard etc.
Det här kommer säkert lösas om x antal år, men det är ju det här som jag tror att det kommer ta lång tid innan det är "helt perfekt" (vad det nu är?)
Det är just därför jag tycker det är dumt att FDS inte är personlig. När jag säljer min bil så tappar jag ju all FSD och får köpa om det.
De flesta av oss leasar nog bilarna och då är det ju lite surt...
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag skulle vara sjukt nöjd med en självkörande bil där jag själv hade ansvar. I början med AP kunde jag rota efter iPad i baksätet och knäpp fast bälte på sonen när han knäppt loss det gång på gång. Med ap2 blev man tvungen att hålla på med massa pill på ratten och desperata ryck när bilen helt spontant kom på att den skulle komma närmare på diket.
Nu funkar ju ap2 bra på motorvägen, men jag måste ju hålla i ratten så leta iPad och sånt är svårt.
Nu funkar ju ap2 bra på motorvägen, men jag måste ju hålla i ratten så leta iPad och sånt är svårt.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
FSD Beta är imponerande!
De är redan inne på version 4 av Betan. Version 5 inom kort.Jerker skrev:Jag förstår inte riktigt. Den här videon lades upp 22/11 men det är väl inget som skiljer det de visar här mot vad alla andra videor visar från alla dem som fick FSD-betan för 3-4 veckor sedan?
Mao, mycket har hänt sedan de första videos lades ut.
Källa: Elon's tweet som svar på just denna video som var länkad i en artikel på Teslarati.
MX LR (Raven) 2019
Re: FSD Beta är imponerande!
Fick samma svar på Facebook, men var i ärlighetens namn inte medveten om att de redan rullat ut ett antal nya versionerHertsh skrev:De är redan inne på version 4 av Betan. Version 5 inom kort.Jerker skrev:Jag förstår inte riktigt. Den här videon lades upp 22/11 men det är väl inget som skiljer det de visar här mot vad alla andra videor visar från alla dem som fick FSD-betan för 3-4 veckor sedan?
Mao, mycket har hänt sedan de första videos lades ut.
Källa: Elon's tweet som svar på just denna video som var länkad i en artikel på Teslarati.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021