Schysst att dom hör av sig!filippb skrev:Jag upplevde mitt ljus som något högt men aldrig fått en blinkning från mötande. Sa ändå till mekanikern på verkstaden och han justerade ner lite, sa han. Nu tycker jag däremot att strålkastare lyser alldeles för lågt - vet inte om det bara är jag dock men vänstra sidans ljus når bara ca 30m framför
Edit: fick precis fråga från mekanikern om jag var nöjd med allt så jag tänkte ta en bild i mörker ikväll och fråga honom
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Re: Polestar 2
Får man gissa att polestar har samma upplägg som Volvo med personlig mekaniker med direktkontakt?Curik skrev:Schysst att dom hör av sig!filippb skrev:Jag upplevde mitt ljus som något högt men aldrig fått en blinkning från mötande. Sa ändå till mekanikern på verkstaden och han justerade ner lite, sa han. Nu tycker jag däremot att strålkastare lyser alldeles för lågt - vet inte om det bara är jag dock men vänstra sidans ljus når bara ca 30m framför
Edit: fick precis fråga från mekanikern om jag var nöjd med allt så jag tänkte ta en bild i mörker ikväll och fråga honom
Re: Polestar 2
Ja. Det har de. Ganska skönt med direktnummer (och i mitt fall 500 meter) till min mekaniker...Fredrik j skrev:Får man gissa att polestar har samma upplägg som Volvo med personlig mekaniker med direktkontakt?
Q8 e-tron 55 S-line 2024
Polestar 2 LE PP 2021
Re: Polestar 2
Jag var lite avvaktande till systemet i början men nu saknar jag inte kundmottagaren alls.lawe skrev:Ja. Det har de. Ganska skönt med direktnummer (och i mitt fall 500 meter) till min mekaniker...Fredrik j skrev:Får man gissa att polestar har samma upplägg som Volvo med personlig mekaniker med direktkontakt?
Re: Polestar 2
När du tar bild, lys på en vägg med ca 2-3 meter mellan bil o vägg. Då syns ljusbilden bra och hur den bryter kontra andra sidan.filippb skrev:Jag upplevde mitt ljus som något högt men aldrig fått en blinkning från mötande. Sa ändå till mekanikern på verkstaden och han justerade ner lite, sa han. Nu tycker jag däremot att strålkastare lyser alldeles för lågt - vet inte om det bara är jag dock men vänstra sidans ljus når bara ca 30m framför
Edit: fick precis fråga från mekanikern om jag var nöjd med allt så jag tänkte ta en bild i mörker ikväll och fråga honom
Re: Polestar 2
Helt Ok, men det har väl funnits i ca 10-13 år har jag för mig (både jag och min fru hade varsin Volvo innan vi gick över till Mercedes och Tesla), och inte något direkt nytt?Fredrik j skrev:Jag var lite avvaktande till systemet i början men nu saknar jag inte kundmottagaren alls.lawe skrev:Ja. Det har de. Ganska skönt med direktnummer (och i mitt fall 500 meter) till min mekaniker...Fredrik j skrev:Får man gissa att polestar har samma upplägg som Volvo med personlig mekaniker med direktkontakt?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Polestar 2
Det här är min första Volvo. Har bara haft den i drygt 2 år.martinot skrev:Helt Ok, men det har väl funnits i ca 10-13 år har jag för mig (både jag och min fru hade varsin Volvo innan vi gick över till Mercedes och Tesla), och inte något direkt nytt?Fredrik j skrev:Jag var lite avvaktande till systemet i början men nu saknar jag inte kundmottagaren alls.lawe skrev:Ja. Det har de. Ganska skönt med direktnummer (och i mitt fall 500 meter) till min mekaniker...Fredrik j skrev:Får man gissa att polestar har samma upplägg som Volvo med personlig mekaniker med direktkontakt?
Re: Polestar 2
Ok, vad hade du för bilmärke innan, och hur gjorde de verkstäderna?Fredrik j skrev:Det här är min första Volvo. Har bara haft den i drygt 2 år.martinot skrev:Helt Ok, men det har väl funnits i ca 10-13 år har jag för mig (både jag och min fru hade varsin Volvo innan vi gick över till Mercedes och Tesla), och inte något direkt nytt?Fredrik j skrev:Jag var lite avvaktande till systemet i början men nu saknar jag inte kundmottagaren alls.lawe skrev:Ja. Det har de. Ganska skönt med direktnummer (och i mitt fall 500 meter) till min mekaniker...Fredrik j skrev:Får man gissa att polestar har samma upplägg som Volvo med personlig mekaniker med direktkontakt?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Polestar 2
Opel. Kundmottagare. Träffade aldrig en mekaniker. Hos Porsche är det också kundmottagare.martinot skrev:Ok, vad hade du för bilmärke innan, och hur gjorde de verkstäderna?Fredrik j skrev:Det här är min första Volvo. Har bara haft den i drygt 2 år.martinot skrev:Helt Ok, men det har väl funnits i ca 10-13 år har jag för mig (både jag och min fru hade varsin Volvo innan vi gick över till Mercedes och Tesla), och inte något direkt nytt?Fredrik j skrev:Jag var lite avvaktande till systemet i början men nu saknar jag inte kundmottagaren alls.lawe skrev:Ja. Det har de. Ganska skönt med direktnummer (och i mitt fall 500 meter) till min mekaniker...
Re: Polestar 2
Jo, det är ett bättre system att prata direkt med mekaniker håller jag med om (önskar att även Tesla hade det så som Volvo). Man slipper bli kopplad hit och dit. Har du förresten testat Taycan än, eller är det bara ICE-Porsche som gäller för dig?Fredrik j skrev:
Opel. Kundmottagare. Träffade aldrig en mekaniker. Hos Porsche är det också kundmottagare.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Polestar 2
Nej, jag har inte testat Taycan men har heller ingen låsning på ICE. Jag har inte råd med taycan och känner inte för att låtsas att jag har det.martinot skrev:Jo, det är bättre system tycker jag också. Slipper man bli kopplad hit och dit. Har du förresten testat Taycan än, eller är det bara ICE-Porsche som gäller för dig?Fredrik j skrev:
Opel. Kundmottagare. Träffade aldrig en mekaniker. Hos Porsche är det också kundmottagare.
Re: Polestar 2
Inga problem!Fredrik j skrev:Nej, jag har inte testat Taycan men har heller ingen låsning på ICE. Jag har inte råd med taycan och känner inte för att låtsas att jag har det.martinot skrev:Jo, det är bättre system tycker jag också. Slipper man bli kopplad hit och dit. Har du förresten testat Taycan än, eller är det bara ICE-Porsche som gäller för dig?Fredrik j skrev:
Opel. Kundmottagare. Träffade aldrig en mekaniker. Hos Porsche är det också kundmottagare.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Polestar 2
Cayman S -08martinot skrev:Inga problem!Fredrik j skrev:Nej, jag har inte testat Taycan men har heller ingen låsning på ICE. Jag har inte råd med taycan och känner inte för att låtsas att jag har det.martinot skrev:Jo, det är bättre system tycker jag också. Slipper man bli kopplad hit och dit. Har du förresten testat Taycan än, eller är det bara ICE-Porsche som gäller för dig?Fredrik j skrev:
Opel. Kundmottagare. Träffade aldrig en mekaniker. Hos Porsche är det också kundmottagare.Vad har du för vanlig(a) Porsche (om jag får vara så nyfiken)?
Re: Polestar 2
Kul bil (känner flera som har, bla. som "andra-Porsche"). Mycket skoj bil/krona!Fredrik j skrev:Cayman S -08martinot skrev:Inga problem!Fredrik j skrev:Nej, jag har inte testat Taycan men har heller ingen låsning på ICE. Jag har inte råd med taycan och känner inte för att låtsas att jag har det.martinot skrev:Jo, det är bättre system tycker jag också. Slipper man bli kopplad hit och dit. Har du förresten testat Taycan än, eller är det bara ICE-Porsche som gäller för dig?Fredrik j skrev:
Opel. Kundmottagare. Träffade aldrig en mekaniker. Hos Porsche är det också kundmottagare.Vad har du för vanlig(a) Porsche (om jag får vara så nyfiken)?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Polestar 2
Är det många av er Polestar-ägare som känner igen er?mr_tt skrev:Fyi VDn själv Thomas Ingenlath gick in och kommenterade följande i svenska och norska ägargrupperna på facebook nu på söndagskvällen![]()
Dear Polestar Owners,
I have answered a lot of mails and messages that have reached me personally over the last month from customers.
Customers that were happy and enthusiastic about their Polestar 2, but disappointed about features that were not available,
service centres that didn’t always have answers and Polestar not providing information.
Your communication experience with Polestar may have been far from good. A lot needs be improved and we are working on it.
I am also aware there was a lack of good transparent information about delayed features. Information is now on the Polestar web page, under the support section. We will also keep our new support FAQ updated based on the questions you are asking us.
The roll out of OTA, Digital Key and the updated Polestar app with remote functionality is in preparation; the timeframe is on the page and will be frequently updated.
We acknowledge not having been transparent enough about the delay and staggered roll out; I sincerely apologise.
Despite all this, I would like to mention as well that we have a lot of positive feedback from our customers in social media and in forums like yours.
The expectation you should have on our brand: a flawless experience.
We will do our best to get there for all of you.
Last but not least – the recall.
A software update will fix 2 safety relevant issues: potential sudden propulsion loss, and headlight adjustment (except in Sweden). Here is some info about the process:
We started making immediate contact with affected customers by email. This will be followed by a physical letter. The affected customers are informed about the problem and the solution, and, where possible, assisted in making the required service booking with urgency. Your safety is most important.
Thanks for your understanding and best regards,
Thomas
Själv så tycker jag att det är uselt svårt att komma i kontakt med Tesla. Att tvingas använda endast en app på en telefon är inte OK, och under all kritik enligt mig. Inte ens mail går att använda längre för att ta kontakt med de (kanske inför försäljning, men iaf. inte när man väl blivit kund).
Så hade jag bytt till Polestar (vilket inte är omöjligt nästa gång jag byter, om det nu blir elbil igen) så hade jag kanske upplevt Polestars kundservice och kommunikation som en fantastisk förbättring jämfört med Teslas!

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Polestar 2
En idé till några som skriver i den här tråden: använd gärna PM-funktionen för privat småsnack fram och tillbaka, som ligger helt utanför vad denna tråd handlar om.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Polestar 2
Jag tycker det fungerar bra när man ringer polestar. Mail och chatt verkar de inte ha fått koll på, men telefon har funderat riktigt bra och de har alltid varit tillmötesgående även om det märks att de har det ganska rörigt.martinot skrev:
Är det många av er Polestar-ägare som känner igen er?
Själv så tycker jag att det är uselt svårt att komma i kontakt med Tesla. Att tvingas använda endast en app på en telefon är inte OK, och under all kritik enligt mig. Inte ens mail går att använda längre för att ta kontakt med de (kanske inför försäljning, men iaf. inte när man väl blivit kund).
Så hade jag bytt till Polestar (vilket inte är omöjligt nästa gång jag byter, om det nu blir elbil igen) så hade jag kanske upplevt Polestars kundservice och kommunikation som en fantastisk förbättring jämfört med Teslas!
Kontakt med service är väldigt bra. Betydligt bättre än VAG (som jag ändå var helt OK nöjd med).
Q8 e-tron 55 S-line 2024
Polestar 2 LE PP 2021
Re: Polestar 2
Den stora skillnaden är ju att du ringer direkt till volvoverkstaden och förhör dig ang reparationer eller garanti. DET är en stor skillnad, man kommer fram med en gång och får prata med en mekaniker på en gång.
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Ni som har köpt Polestar 2 på ren avbetalning (finansiell företag). Vad har ni fått för ränta? Kollar lite på hemsidan nu och får fram följande "Låneränta 4,19%, Effektiv ränta 4,27%."
Känns snålt med tanke på att Tesla erbjuder mycket lägre. Blir ju många onödiga hundralappar i papperskorgen per månad
Känns snålt med tanke på att Tesla erbjuder mycket lägre. Blir ju många onödiga hundralappar i papperskorgen per månad
Re: Polestar 2
Väldigt stor fördel skulle jag säga!HelectriC skrev:Den stora skillnaden är ju att du ringer direkt till volvoverkstaden och förhör dig ang reparationer eller garanti. DET är en stor skillnad, man kommer fram med en gång och får prata med en mekaniker på en gång.
Är det förresten vanliga Volvoverkstäder som servar Polestar, eller är det bara vissa som är "ackrediterade" för det?
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 2 gång.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Polestar 2
Det är inte per automatik alla, men jag antar att det hänger ihop med om de har fått upplärning på PS eller inte och självklart om de är intresserade av det. Där jag bor har de tre närmsta Volvoverkstäderna alla blivit godkända PS verkstäder.martinot skrev:Väldigt stor fördel skulle jag säga!HelectriC skrev:Den stora skillnaden är ju att du ringer direkt till volvoverkstaden och förhör dig ang reparationer eller garanti. DET är en stor skillnad, man kommer fram med en gång och får prata med en mekaniker på en gång.
Är det förresten vanliga Volvoverkstäder som servar Polestar, eller är det bara vissa som är "ackrediterade" för det?
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Ok, låter naturligt.HelectriC skrev:Det är inte per automatik alla, men jag antar att det hänger ihop med om de har fått upplärning på PS eller inte och självklart om de är intresserade av det. Där jag bor har de tre närmsta Volvoverkstäderna alla blivit godkända PS verkstäder.martinot skrev:Väldigt stor fördel skulle jag säga!HelectriC skrev:Den stora skillnaden är ju att du ringer direkt till volvoverkstaden och förhör dig ang reparationer eller garanti. DET är en stor skillnad, man kommer fram med en gång och får prata med en mekaniker på en gång.
Är det förresten vanliga Volvoverkstäder som servar Polestar, eller är det bara vissa som är "ackrediterade" för det?
Vad är det för kommunikationsbrister som Polestars CEO ursäktar sig för? Om det inte är verkstadskommunikationen/servicefrågor (som ju som sagt går direkt till mekaniker), är det då kommunikationen vid själva försäljningen som han avser varit problematisk?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Polestar 2
Det är nog främst att det har varit svårt at få besked från supporten om hur och när brister ska åtgärdas och saknade tillbehör ska dyka upp. I mitt fall även hur service ska gå till då jag har 23 mil till verkstad pga att södra Norrlands Volvohandlare vägrat skriva på Polestar-avtal.
Re: Polestar 2
Det roliga är att jag fått fler svar personligen från Ingenlath än vad jag fått från supporten 
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14