Jag vet att jag har läst här någon gång på forumet ang svaret på frågan i rubriken. Men nu kan jag inte hitta svaren. Så nu skapar jag en ny tråd
Nu till frågan:
Vad har ni för däcktryck? Det gäller som beskrivet i rubriken 21 tum sommardäck. 265´er bak och 245´er fram. Tesla säger att det ska vara 3.0 runtom, men nu när jag kommit hem efter att ha skiftat på däckverkstan och bilen har kalibrerat upp sig ang däcktrycket så ser jag att jag nu har 3,8 runtom. Är inte det väldigt högt??
Det låter som om de fyllt i alldeles för mycket! Jag ligger på 2,9-3,0 på mina 21" Turbine staggered. Under 2,8 börjar TPMS varna för lågt tryck, eller var det 2,7?
Det ska vara 2,9. Man vinner väldigt lite på att ha högre. Vissa hävdar att däcken håller bättre men det blir bullrigare och stötigare. Höll på få en chock av den dåliga komforten när jag fick på mina 21" sommarhjul. Visade sig att jag hade fått 3,4 fram och 3,6 bak. Efter jag sänkte till 3,0 (vill ha lite marginal) så blev det mycket bättre.
Jag kör också på 3,0
Det man skulle kunna tjäna på lite högre tryck är väl lägre förbrukning men som
sagt så blir det sämre komfort istället (och ev mer slitage på mitten isf jämnt slitet)...