Buggar i nav.

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lejon1
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 13 mar 2014 16:10

Buggar i nav.

Inlägg av lejon1 »

Åker just nu Halmstad- Spanien första allvarliga buggen mellan Köge och Jylland halvvägs till SC vill den plötsligt vi skall vända trots bra med batteri. Ringde service och de visste om buggen. Varför inte skriva ett inlägg här? Andra buggen var mellan Nancy och Dijon efter 2 mil vill nav. att vi skulle vända, efter ca 2-4 mil så var den i fas igen. Trots att vi lade till minst 10 min efter meddelandet tillräcklig laddning för att nå nästa SC så hade vi oftast 5 mil eller mindre i reserv, motorvägarna drar enormt (135-145km/tim). Tycker att systemet skull lära sig efter 2 dagar. Ruskigt kallt i hela Europa 1-5 gr så det drar ju också extra. Snö i Kasselbergen. Gissa om jag väntar på autopiloten!!! Har en konstig reaktion när jag skall köra om trots tidig påbörjan och med blinkersen på så gör den en kort irriterande inbromsning innan den återtar tidigare hastighet igen, får ofta vara med och ge lite gas. Har kontaktat service och inget fel syns på bilen, rekommenderande besök på service men tyvärr ingen tid före resan. Återkommer hur vi klarade de sista 10 milen utan SC.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Buggar i nav.

Inlägg av Herr X »

Detta har vi diskuterat här mååååånga gånger. Om du vill använda räckviddsberäknaren nu när den är i betaläge, måste du manuellt lista ut vilka superladdare du ska stanna på och ange nästa superladdare som destination för varje etapp.
Många har stängt av räckviddsberäknaren i settings-menyn, men själv gillar jag den när man lärt sig hur man ska bemästra buggarna.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Buggar i nav.

Inlägg av Martinen »

Herr X skrev:
Detta har vi diskuterat här mååååånga gånger. Om du vill använda räckviddsberäknaren nu när den är i betaläge, måste du manuellt lista ut vilka superladdare du ska stanna på och ange nästa superladdare som destination för varje etapp.
Många har stängt av räckviddsberäknaren i settings-menyn, men själv gillar jag den när man lärt sig hur man ska bemästra buggarna.
Föredrar åxå att behålla funktionen på. Man får ha lite koll på den och man väljer sig vid de konstiga buggarna. Det är dessutom ganska kul ibland när de har otur i planeringen.
Det var en gång som den sa att det skulle ta 26 timmar att göra en resa på 40-50 mil. :D
Skriv svar