Hoppas på ovan. Funderar att sälja min S100D nästa vår, innan den nya presenteras. För att maximera värdet.helix skrev:Japp, men det är nog mest "random" och tillhör maskeringen av prototyperna för att förvilla. Det var samma emblem på bilarna som Tesla körde i september där den ena hade Raven-emblem och den andra P100D+termosen skrev:
Noterar också att den blå har dual motor-emblem, medan den röda har P100D+.
Gissar att när den här Plaid versionen går i produktion i sommar så är det i samband med en exteriör facelift. Ny design på lamporna fram och bak, aktiv aero, nya kjolar osv. Kanske sammanfaller det även med en uppdatering av interiören.
Model S på Nürburg ring
Moderator: Redaktion
Re: Model S på Nürburg ring
Model Y LR
Model S 100D -18
Re: Model S på Nürburg ring
Aktiv aero, kjolar osv är mycket möjligt tror jag också, men det lär ju bara bli på just Plaid. Så frågan är om man faktiskt faceliftar standardversionerna av S också.helix skrev:Japp, men det är nog mest "random" och tillhör maskeringen av prototyperna för att förvilla. Det var samma emblem på bilarna som Tesla körde i september där den ena hade Raven-emblem och den andra P100D+termosen skrev:
Noterar också att den blå har dual motor-emblem, medan den röda har P100D+.
Gissar att när den här Plaid versionen går i produktion i sommar så är det i samband med en exteriör facelift. Ny design på lamporna fram och bak, aktiv aero, nya kjolar osv. Kanske sammanfaller det även med en uppdatering av interiören.
Ska den bli snabbare än Taycan så tror jag det krävs ganska stora förändringar exteriört. Känns som det blir "för mycket" för en standardversion. Jag hoppas/tror att man nu gör en riktig differentiering mellan standardversioner och prestandaversioner. Om inte prestandaversionen får ordentligt mycket större batterier så får man nog räkna med avsevärt sämre räckvidd också. Personligen skulle jag gärna "offra" det nu när laddhastigheterna ökar och SUC ligger tätare och tätare.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Model S på Nürburg ring
Håller medLegato skrev:Aktiv aero, kjolar osv är mycket möjligt tror jag också, men det lär ju bara bli på just Plaid. Så frågan är om man faktiskt faceliftar standardversionerna av S också.helix skrev:Japp, men det är nog mest "random" och tillhör maskeringen av prototyperna för att förvilla. Det var samma emblem på bilarna som Tesla körde i september där den ena hade Raven-emblem och den andra P100D+termosen skrev:
Noterar också att den blå har dual motor-emblem, medan den röda har P100D+.
Gissar att när den här Plaid versionen går i produktion i sommar så är det i samband med en exteriör facelift. Ny design på lamporna fram och bak, aktiv aero, nya kjolar osv. Kanske sammanfaller det även med en uppdatering av interiören.
Ska den bli snabbare än Taycan så tror jag det krävs ganska stora förändringar exteriört. Känns som det blir "för mycket" för en standardversion. Jag hoppas/tror att man nu gör en riktig differentiering mellan standardversioner och prestandaversioner. Om inte prestandaversionen får ordentligt mycket större batterier så får man nog räkna med avsevärt sämre räckvidd också. Personligen skulle jag gärna "offra" det nu när laddhastigheterna ökar och SUC ligger tätare och tätare.
En facelift på S måste komma förr eller senare. Har själv tyckt att bland annat baklamporna på S sett "gamla" ut rätt länge jämfört med både Model 3/X...
Min gissning är att faceliften kommer för alla varianter av Model S. Sen kommer det kanske två olika performance-modeller där en är en sleeper som nuvarande Raven Performance och att man därutöver kan välja någon form av track-pack/plus-version med ett aggressivare kjolpaket med större luftintag, sportfjädring, keramiska bromsar, lättare fälgar, prestandadäck och kanske ett plus-läge med några extra hästkrafter/fetare inverter eller liknande, mer kylning... ja vem vet
Ska bli sjukt skoj att se vad Tesla trollar fram för något och vad som finns till salu nästa sommar/höst. Om man lägger ihop det vi hört om Plaid, en rad innovativa finesser som patenterats, rykten om ny interiör, osv så blir det nog ett rätt attraktivt paket
Re: Model S på Nürburg ring
Exciting times aheadhelix skrev:Håller medLegato skrev:Aktiv aero, kjolar osv är mycket möjligt tror jag också, men det lär ju bara bli på just Plaid. Så frågan är om man faktiskt faceliftar standardversionerna av S också.helix skrev:Japp, men det är nog mest "random" och tillhör maskeringen av prototyperna för att förvilla. Det var samma emblem på bilarna som Tesla körde i september där den ena hade Raven-emblem och den andra P100D+termosen skrev:
Noterar också att den blå har dual motor-emblem, medan den röda har P100D+.
Gissar att när den här Plaid versionen går i produktion i sommar så är det i samband med en exteriör facelift. Ny design på lamporna fram och bak, aktiv aero, nya kjolar osv. Kanske sammanfaller det även med en uppdatering av interiören.
Ska den bli snabbare än Taycan så tror jag det krävs ganska stora förändringar exteriört. Känns som det blir "för mycket" för en standardversion. Jag hoppas/tror att man nu gör en riktig differentiering mellan standardversioner och prestandaversioner. Om inte prestandaversionen får ordentligt mycket större batterier så får man nog räkna med avsevärt sämre räckvidd också. Personligen skulle jag gärna "offra" det nu när laddhastigheterna ökar och SUC ligger tätare och tätare.
En facelift på S måste komma förr eller senare. Har själv tyckt att bland annat baklamporna på S sett "gamla" ut rätt länge jämfört med både Model 3/X...
Min gissning är att faceliften kommer för alla varianter av Model S. Sen kommer det kanske två olika performance-modeller där en är en sleeper som nuvarande Raven Performance och att man därutöver kan välja någon form av track-pack/plus-version med ett aggressivare kjolpaket med större luftintag, sportfjädring, keramiska bromsar, lättare fälgar, prestandadäck och kanske ett plus-läge med några extra hästkrafter/fetare inverter eller liknande, mer kylning... ja vem vet
Ska bli sjukt skoj att se vad Tesla trollar fram för något och vad som finns till salu nästa sommar/höst. Om man lägger ihop det vi hört om Plaid, en rad innovativa finesser som patenterats, rykten om ny interiör, osv så blir det nog ett rätt attraktivt paket
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
-
vibrationsfri
- Inlägg: 285
- Blev medlem: 18 aug 2019 20:09
Re: Model S på Nürburg ring
Kan tänka mig det. Nr 13 blir den snabbaste hittills .Tars skrev:Man blir lite våt i kalsongen.
Re: Model S på Nürburg ring
1.00 in i klippet. Noterar att autopiloten fortfarande vinglar rätt friskt när körfältet blir för brett.helix skrev:
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Re: Model S på Nürburg ring
Undrar om det kan vara så att det är olika drivlinor/batteripack i den röda och den blå testbilen?
Den blå bilen har som vi kan se en gigantisk diffusor bak och då kanske det innebär att den har drivlinan från nya Roadstern då Roadstern har en liknande diffusor bak? Den röda bilen däremot har ingen diffusor och kanske därmed en något annorlunda drivlina som blir en enklare modell av Model S Plaid.
Eller så är det helt enkelt så att Tesla bara testar och benchmarkar vad skillnaden blir för varvtiden på NBR med och utan fet diffusor där bak
Vi kan åtminstone konstatera att ingen av bilarna verkar ha "rocket thrusters" så därmed inget SpaceX-paket, men det kanske kommer i en senare uppdatering
Den blå bilen har som vi kan se en gigantisk diffusor bak och då kanske det innebär att den har drivlinan från nya Roadstern då Roadstern har en liknande diffusor bak? Den röda bilen däremot har ingen diffusor och kanske därmed en något annorlunda drivlina som blir en enklare modell av Model S Plaid.
Eller så är det helt enkelt så att Tesla bara testar och benchmarkar vad skillnaden blir för varvtiden på NBR med och utan fet diffusor där bak
Vi kan åtminstone konstatera att ingen av bilarna verkar ha "rocket thrusters" så därmed inget SpaceX-paket, men det kanske kommer i en senare uppdatering
Re: Model S på Nürburg ring
Jag ser ganska rejäla luftutgångar på sidorna av bilenhelix skrev:Undrar om det kan vara så att det är olika drivlinor/batteripack i den röda och den blå testbilen?
Den blå bilen har som vi kan se en gigantisk diffusor bak och då kanske det innebär att den har drivlinan från nya Roadstern då Roadstern har en liknande diffusor bak? Den röda bilen däremot har ingen diffusor och kanske därmed en något annorlunda drivlina som blir en enklare modell av Model S Plaid.
Eller så är det helt enkelt så att Tesla bara testar och benchmarkar vad skillnaden blir för varvtiden på NBR med och utan fet diffusor där bak
Vi kan åtminstone konstatera att ingen av bilarna verkar ha "rocket thrusters" så därmed inget SpaceX-paket, men det kanske kommer i en senare uppdatering
Re: Model S på Nürburg ring
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... ew-record/Tesla Model S Plaid sets new record at the Nürburgring in final run for the year.
Recent reports from German motoring publication Auto Motor und Sport have revealed that the blue Tesla Model S Plaid prototype has broken the company’s previous unofficial record on the Nurburgring, with the vehicle completing a lap around the track in 7:13. The Model S was able to accomplish this feat not just once, but twice.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S på Nürburg ring
Vilken sinnesjukt fin tid. Hoppas verkligen den stämmer.Zalman3 skrev:https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... ew-record/Tesla Model S Plaid sets new record at the Nürburgring in final run for the year.
Recent reports from German motoring publication Auto Motor und Sport have revealed that the blue Tesla Model S Plaid prototype has broken the company’s previous unofficial record on the Nurburgring, with the vehicle completing a lap around the track in 7:13. The Model S was able to accomplish this feat not just once, but twice.
Intressant också att de snabbt verkar ha landat i att det räcker med en riktigt liten vinge, lik den som redan sitter på P, istället för den gigantiska vingen de testade med ett tag.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Model S på Nürburg ring
Autoläget inställd på att värma däcken max...olarsson skrev:1.00 in i klippet. Noterar att autopiloten fortfarande vinglar rätt friskt när körfältet blir för brett.helix skrev:
Installerat 13,2 kWp solceller
-
Henrik Torphammar
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Model S på Nürburg ring
Den stora vingen var bara någon slags referens.Legato skrev:Intressant också att de snabbt verkar ha landat i att det räcker med en riktigt liten vinge, lik den som redan sitter på P, istället för den gigantiska vingen de testade med ett tag.
Undra jag när downforce börjar bli viktig för varvtiden. En S är ju inte designad för det alls, utan för att vara hal.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Model S på Nürburg ring
Vad menar du med "referens". Man testade uppenbarligen för att se vad som ger bäst tid. Den gigantiska vingen försvann, den gigantiska diffusorn fick vara kvar...Henrik Torphammar skrev:Den stora vingen var bara någon slags referens.Legato skrev:Intressant också att de snabbt verkar ha landat i att det räcker med en riktigt liten vinge, lik den som redan sitter på P, istället för den gigantiska vingen de testade med ett tag.
Undra jag när downforce börjar bli viktig för varvtiden. En S är ju inte designad för det alls, utan för att vara hal.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Model S på Nürburg ring
Legato skrev:Vad menar du med "referens". Man testade uppenbarligen för att se vad som ger bäst tid. Den gigantiska vingen försvann, den gigantiska diffusorn fick vara kvar...Henrik Torphammar skrev:Den stora vingen var bara någon slags referens.Legato skrev:Intressant också att de snabbt verkar ha landat i att det räcker med en riktigt liten vinge, lik den som redan sitter på P, istället för den gigantiska vingen de testade med ett tag.
Undra jag när downforce börjar bli viktig för varvtiden. En S är ju inte designad för det alls, utan för att vara hal.
Elon Musk skrev:The big rear wing is only on for one day for rear downforce calibration. Isn’t needed to set ring record & won’t be in the production car.
- GreenMachine
- Teslaägare
- Inlägg: 838
- Blev medlem: 10 jun 2019 13:11
Re: Model S på Nürburg ring
Tycker att det ser ut som att den har en del tendenser att vilja överstyra så det är väl inte omöjligt att man börjar tassa på dom gränserna redan?Henrik Torphammar skrev:Den stora vingen var bara någon slags referens.Legato skrev:Intressant också att de snabbt verkar ha landat i att det räcker med en riktigt liten vinge, lik den som redan sitter på P, istället för den gigantiska vingen de testade med ett tag.
Undra jag när downforce börjar bli viktig för varvtiden. En S är ju inte designad för det alls, utan för att vara hal.
Re: Model S på Nürburg ring
Jag hade lite svårt att lita på de handklockade tiderna förra gången men efter att be blivit bekräftade kors och tvärs tycker jag man kan ha någorlunda förtroende för dessa. Synd att den röda bilen krashade, den var ju snabbast vid första besöket. Hoppas de kan få produktionsbilen att prestera lika bra. Så många begär som tornar upp sig i framtidenLegato skrev:Vilken sinnesjukt fin tid. Hoppas verkligen den stämmer.
Re: Model S på Nürburg ring
Det kan inte vara vidare bra stämning på Porsche nu för tiden. Dom snackade så jäkla mkt om att när dom väl kommer med elbil, ja då kan den köra snabbare än alla andra elbilar på bana, inte bara rakt fram. Blev ju inte riktigt så 
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Model S på Nürburg ring
Haha 100% enig med allt du skrevdefault skrev:Jag hade lite svårt att lita på de handklockade tiderna förra gången men efter att be blivit bekräftade kors och tvärs tycker jag man kan ha någorlunda förtroende för dessa. Synd att den röda bilen krashade, den var ju snabbast vid första besöket. Hoppas de kan få produktionsbilen att prestera lika bra. Så många begär som tornar upp sig i framtidenLegato skrev:Vilken sinnesjukt fin tid. Hoppas verkligen den stämmer.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Model S på Nürburg ring
Dags att lyfta den här tråden då det börjar tisslas och tasslas om nya rekordförsök i och med lansering av vanilla Plaid (troligtvis med aktiv aero och de nya hjulen)
Porsche satte nytt rekord för gatlegal produktionsbil i måndags med en Porsche GT2 RS Manthey, så nya rekordet är 6:43.3 (Slog Mercedes tidigare rekord på 6:48.05)
På elbilsfronten så har inget hänt sen Porsche körde en förproduktionsbil på 7:42, även om det ryktas om att Porsche har en Taycan GT3 som skulle klara ett varv på lite över 7 minuter.
Kollar vi sedaner så är Mercedes-AMG GT 4-Door GT63 S 4MATIC+ snabbast på 7:23.01
Vart tror ni att en Plaid klarar det på?
Porsche satte nytt rekord för gatlegal produktionsbil i måndags med en Porsche GT2 RS Manthey, så nya rekordet är 6:43.3 (Slog Mercedes tidigare rekord på 6:48.05)
På elbilsfronten så har inget hänt sen Porsche körde en förproduktionsbil på 7:42, även om det ryktas om att Porsche har en Taycan GT3 som skulle klara ett varv på lite över 7 minuter.
Kollar vi sedaner så är Mercedes-AMG GT 4-Door GT63 S 4MATIC+ snabbast på 7:23.01
Vart tror ni att en Plaid klarar det på?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S på Nürburg ring
4:20
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S på Nürburg ring
Kom ut ur dimman Taliz
Jag gissar på runt 7:20
Jag gissar på runt 7:20
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S på Nürburg ring
ÄranBjorn N skrev:7:05!
Vad vinner man?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- Credde
- Teslaägare
- Inlägg: 1386
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
