Efter att ha testat detta kan jag konstatera att det är första saken som på riktigt irriterar mig med bilen.
Jag kan förvisso stänga av fläkten bak via skärmen men det är enbart av eller på som gäller och vid varje omstart är det samma visa.
”Kan du stänga av fläkten här bak, det blåser kallt?!”
Varför kunde de inte kosta på sig en manuell möjlighet att strypa flödet bak? Man kan ju manuellt byta riktning bak men det hjälper dåligt om det sitter flera bak.
En OTA där man kan sätta fler nivåer på fläkten bak (med minne) hade delvis kunnat lösa problemet.
Är min familj ovanligt känslig för kyla eller upplever ni andra samma problem?
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
Efter att ha testat detta kan jag konstatera att det är första saken som på riktigt irriterar mig med bilen.
Jag kan förvisso stänga av fläkten bak via skärmen men det är enbart av eller på som gäller och vid varje omstart är det samma visa.
”Kan du stänga av fläkten här bak, det blåser kallt?!”
Varför kunde de inte kosta på sig en manuell möjlighet att strypa flödet bak? Man kan ju manuellt byta riktning bak men det hjälper dåligt om det sitter flera bak.
En OTA där man kan sätta fler nivåer på fläkten bak (med minne) hade delvis kunnat lösa problemet.
Är min familj ovanligt känslig för kyla eller upplever ni andra samma problem?
om det sitter någon bak så sitter det troligtvis någon i framsätet också som kan stänga av fläkten på beägran, det är väl inga konstigheter. Varje gång jag har någon i framsätet så älskar dom att knappa på skärmen..
Utblåsen i S och X stänger när man drar hela vägen åt ett håll ( vänster eller höger )vilket håll beror på vilket utblås men du märker när det slutar blåsa
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Vred man spjället ”full åt sidan” på min P85 stängdes spjället till mekaniskt. Många i början som riktade luftflödet full mot rutan och sen klagade på dåligt luftflöde...
Kan vara värt att prova om det är samma bak.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster. Best BMW i3X och Volvo EX60 P12
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Vred man spjället ”full åt sidan” på min P85 stängdes spjället till mekaniskt. Många i början som riktade luftflödet full mot rutan och sen klagade på dåligt luftflöde...
Kan vara värt att prova om det är samma bak.
Det är samma även bak
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Stort tack för alla tips. Har en M3 och där verkar inte funktionen att stänga av genom att dra åt sidan fungera...
Det är inte temperaturen som är problemet dock utan luftflödet och det upplevs av den andra parten som ett problem redan vid fläkten på 3 och ac avstängd.
Stort tack för alla tips. Har en M3 och där verkar inte funktionen att stänga av genom att dra åt sidan fungera...
Det är inte temperaturen som är problemet dock utan luftflödet och det upplevs av den andra parten som ett problem redan vid fläkten på 3 och ac avstängd.
Du stänger av på skärmen, längst till höger.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Baksätet ja, jag är ute efter passagerarsidan. Dvs att inte bara kunna ändra temperatur där, utan att kunna stänga av luftflödet.
Baksätet ja, jag är ute efter passagerarsidan. Dvs att inte bara kunna ändra temperatur där, utan att kunna stänga av luftflödet.
Man tycker att det borde gå att stänga helt även i Model 3