Översvämmad av polermedelsreklam, vilken ska man ha?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 651
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Översvämmad av polermedelsreklam, vilken ska man ha?

Inlägg av Crappy »

Jag har gjort misstaget att googla och besöka lite olika sidor med polermedel/vax/opticoat
Ja ni förstår hur mina sidor ser ut, fulla med reklam.

Så nu till min fråga, jag har testat Soft 99 Fussion coat och King Artur Quickcoat. De funkar, men är de bäst?
Nu vill jag inte ha ett hårdvax, utan ett lättarbetat. En reklam som jag får mycket av är Produxa.

Vad fan ska man ha?
Användarvisningsbild
rosjon
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 27 mar 2019 09:43

Re: Översvämmad av polermedelsreklam, vilken ska man ha?

Inlägg av rosjon »

Testat KA Quick Coat också, tyckte den var så där. Tershine Refract använder jag nu, enkel att lägga på första gången och enkel att underhålla efter. Bättre avrinning och bra glans, men finns säkert bättre. Kör den i väntan på OptiCoat i augusti.
Tesla Model 3 LR AWD, röd, vit interiör, 19" EAP + FSD
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 651
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Översvämmad av polermedelsreklam, vilken ska man ha?

Inlägg av Crappy »

Inser att jag gör fel när det gäller QC från KA :D
Jag hanterar det som en wetvax. Sprutar på med en vanlig tryckspruta på blöt bil, stryker ut med fuktig microfiberduk och torkar/polerar med torr microfiber.
Det funkar som sagt, det blir snyggt och efter ett antal gånger nu, så har jag bra djup i lacken. Men det skulle vara skönt att slippa göra det varje gång
Användarvisningsbild
rosjon
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 27 mar 2019 09:43

Re: Översvämmad av polermedelsreklam, vilken ska man ha?

Inlägg av rosjon »

Jag körde foam lance med QC, stod att det var så den skulle appliceras, sprider inte ut eller polerar bra spolar av och torkar med torkduk. Blev å andra sidan brat ok och höll inte nån längre tid. Refract bättre men la den på torr bil, spred ut och polerade, kanske det som var största skillnaden.
Tesla Model 3 LR AWD, röd, vit interiör, 19" EAP + FSD
Skriv svar