Privatleasing Tesla model 3
Moderator: Redaktion
-
Rickenbacker1
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 18 mar 2017 17:27
Privatleasing Tesla model 3
Finns det öht? Både jag och hustrun är vanliga löneslavar, har inget företag,inga tjänster som innefattar tjänstebil.Är det möjligt att ens leasa en bil då, Tesla erbjuder väl ingenting sådant, eller gör de det? Vi känner oss dessutom lite blåsta av tesla, vi bokade 9/4-16, har väntat på vår short range sedan dess, nu kommer ändå andra att kunna få ut sin bil låååångt före oss, anledningen till en SR är ju att vi inte behöver något större,inte heller behöver vi 4-hjulsdrift(då skulle vi behålla vår RAV4:a.....)Nu verkar SR inte komma förrän till hösten om alls...10.000:- i sjön? Hoppas inte.........
Vad vet ni orakel om privatleasin/Tesla? Enlighten me, please. 
Re: Privatleasing Tesla model 3
Tesla samarbetar med DNB, som erbjuder finansiering för både privatpersoner och företag. Tesla själva erbjuder ingen privatleasing i Sverige.
Om ni känner er "lurade" eller besvikna är det bara att kontakta Tesla för att få tillbaka era inbetalda reservationsavgifter.
Lycka till!
Om ni känner er "lurade" eller besvikna är det bara att kontakta Tesla för att få tillbaka era inbetalda reservationsavgifter.
Lycka till!
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Privatleasing Tesla model 3
Varför måste det vara leasing? Borde väl gå lika bra med DNB:s finansiering med en insats?
Re: Privatleasing Tesla model 3
Jag kan förstå besvikelsen men 10.000:- i sjön är ju iaf extremt osannolikt. Det förutsätter att Tesla går i konkurs och det kommer ju inte hända i närtid iaf.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1542
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Privatleasing Tesla model 3
Om du med Privatleasing menar avbetalning utan kontantinsats erbjuder inte Tesla det, denna finansieringsform måste garanteras av leverantör/ÅF och det är inte alla som vill det.Rickenbacker1 skrev:Finns det öht? Både jag och hustrun är vanliga löneslavar, har inget företag,inga tjänster som innefattar tjänstebil.Är det möjligt att ens leasa en bil då, Tesla erbjuder väl ingenting sådant, eller gör de det? Vi känner oss dessutom lite blåsta av tesla, vi bokade 9/4-16, har väntat på vår short range sedan dess, nu kommer ändå andra att kunna få ut sin bil låååångt före oss, anledningen till en SR är ju att vi inte behöver något större,inte heller behöver vi 4-hjulsdrift(då skulle vi behålla vår RAV4:a.....)Nu verkar SR inte komma förrän till hösten om alls...10.000:- i sjön? Hoppas inte.........Vad vet ni orakel om privatleasin/Tesla? Enlighten me, please.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
-
electricfeel
- Inlägg: 37
- Blev medlem: 20 sep 2017 16:42
- Ort: Helsingborg
Re: Privatleasing Tesla model 3
Hur har ni blivit blåsta, Har Tesla sagt att SR model 3 kommer säljas före LR eller?
Era 10 000 kr är inte bortkastade, så länge ni behåller er plats i kön så kommer ju ni vara bland dem första som får beställa och få Model 3 SR levererat till er ju?
Era 10 000 kr är inte bortkastade, så länge ni behåller er plats i kön så kommer ju ni vara bland dem första som får beställa och få Model 3 SR levererat till er ju?
Re: Privatleasing Tesla model 3
Nej, men Tesla gick väl aldrig ut i början och sa att det skulle bli en LR heller? Väldigt många förbokade Model 3 baserat på att bilen faktiskt skulle kosta 420.000 (typ). Forumets egna undersökning visar ju på en halvering av de som förbokat vs de som beställt. Men SR kommer, så det är bara att vänta lite till.electricfeel skrev:Hur har ni blivit blåsta, Har Tesla sagt att SR model 3 kommer säljas före LR eller?
Era 10 000 kr är inte bortkastade, så länge ni behåller er plats i kön så kommer ju ni vara bland dem första som får beställa och få Model 3 SR levererat till er ju?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2106
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Privatleasing Tesla model 3
Tesla har inte lurat nån på pengar. Har man betalat för en köplats, står man kvar i kön. Vill man dra sig ur kan man få pengarna tillbaka.
Att dom dyra bilarna skulle levereras först, tycker jag var ganska klart. Så gör nästan alla bolag - börjar med dyra toppmodellen och lanserar enklare/billigare efter hand.
Tesla har dessutom varit väldigt transparenta med att 35.000 USD bilen kommer först när produktionen nått en högre nivå.
Har man kvar sin köplats kommer man garanterat få sin 35.000-USD bil långt före dom som inte köat, för att efterfrågan på denna bil är mycket högre.
För dom som väntar på dragkrok gissar jag att den kommer först efter 35.000-USD bilen. Tesla vill inte tappa fokus från att få upp produktionsvolymerna, eller göra konfigurationerna mer komplicerade.
Att dom dyra bilarna skulle levereras först, tycker jag var ganska klart. Så gör nästan alla bolag - börjar med dyra toppmodellen och lanserar enklare/billigare efter hand.
Tesla har dessutom varit väldigt transparenta med att 35.000 USD bilen kommer först när produktionen nått en högre nivå.
Har man kvar sin köplats kommer man garanterat få sin 35.000-USD bil långt före dom som inte köat, för att efterfrågan på denna bil är mycket högre.
För dom som väntar på dragkrok gissar jag att den kommer först efter 35.000-USD bilen. Tesla vill inte tappa fokus från att få upp produktionsvolymerna, eller göra konfigurationerna mer komplicerade.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2023 Tesla Y LR
2023 Lotus Eletre
2026 Volvo EX30
2023 Tesla Y LR
2023 Lotus Eletre
2026 Volvo EX30
Re: Privatleasing Tesla model 3
Ja, att en dyrare premium/performance skulle komma före mer prisvärda/billigare varianter av Model 3 har det väl aldrig varit någon tvekan om och om man vill så kan man alltid få tillbaka de 10kkr som man satte in i reservationsbelopp.
Det går att köra med operationell leasing av Model 3 om man vill. Ett exempel är kanske från Sixt:
https://www.sixtleasing.se/produkt/tesl ... motor-awd/
Det går att köra med operationell leasing av Model 3 om man vill. Ett exempel är kanske från Sixt:
https://www.sixtleasing.se/produkt/tesl ... motor-awd/
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Privatleasing Tesla model 3
Hjälper inte OP men jag är lite nyfiken på vilka som börjar med dyra toppmodeller för att sen släppa storsäljarna?EnTraktor skrev:Tesla har inte lurat nån på pengar. Har man betalat för en köplats, står man kvar i kön. Vill man dra sig ur kan man få pengarna tillbaka.
Att dom dyra bilarna skulle levereras först, tycker jag var ganska klart. Så gör nästan alla bolag - börjar med dyra toppmodellen och lanserar enklare/billigare efter hand.
Tesla har dessutom varit väldigt transparenta med att 35.000 USD bilen kommer först när produktionen nått en högre nivå.
Har man kvar sin köplats kommer man garanterat få sin 35.000-USD bil långt före dom som inte köat, för att efterfrågan på denna bil är mycket högre.
För dom som väntar på dragkrok gissar jag att den kommer först efter 35.000-USD bilen. Tesla vill inte tappa fokus från att få upp produktionsvolymerna, eller göra konfigurationerna mer komplicerade.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Privatleasing Tesla model 3
dd88 skrev:Hjälper inte OP men jag är lite nyfiken på vilka som börjar med dyra toppmodeller för att sen släppa storsäljarna?EnTraktor skrev:Tesla har inte lurat nån på pengar. Har man betalat för en köplats, står man kvar i kön. Vill man dra sig ur kan man få pengarna tillbaka.
Att dom dyra bilarna skulle levereras först, tycker jag var ganska klart. Så gör nästan alla bolag - börjar med dyra toppmodellen och lanserar enklare/billigare efter hand.
Tesla har dessutom varit väldigt transparenta med att 35.000 USD bilen kommer först när produktionen nått en högre nivå.
Har man kvar sin köplats kommer man garanterat få sin 35.000-USD bil långt före dom som inte köat, för att efterfrågan på denna bil är mycket högre.
För dom som väntar på dragkrok gissar jag att den kommer först efter 35.000-USD bilen. Tesla vill inte tappa fokus från att få upp produktionsvolymerna, eller göra konfigurationerna mer komplicerade.
Nästan alla... Det står ju så. Audi, Jaguar, Mercedes. Det är ju nästan alla
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Privatleasing Tesla model 3
Det samma görs ju även på avgasbilar även ifall man inte märker det på samma sätt eftersom det inte är samma efterfrågan på dem. Det är ju rätt självklart att tillverkarna när det är större efterfrågan än tillgång ger förtur till premiumprodukterna.Jeppe_E skrev:dd88 skrev:Hjälper inte OP men jag är lite nyfiken på vilka som börjar med dyra toppmodeller för att sen släppa storsäljarna?EnTraktor skrev:Tesla har inte lurat nån på pengar. Har man betalat för en köplats, står man kvar i kön. Vill man dra sig ur kan man få pengarna tillbaka.
Att dom dyra bilarna skulle levereras först, tycker jag var ganska klart. Så gör nästan alla bolag - börjar med dyra toppmodellen och lanserar enklare/billigare efter hand.
Tesla har dessutom varit väldigt transparenta med att 35.000 USD bilen kommer först när produktionen nått en högre nivå.
Har man kvar sin köplats kommer man garanterat få sin 35.000-USD bil långt före dom som inte köat, för att efterfrågan på denna bil är mycket högre.
För dom som väntar på dragkrok gissar jag att den kommer först efter 35.000-USD bilen. Tesla vill inte tappa fokus från att få upp produktionsvolymerna, eller göra konfigurationerna mer komplicerade.
Nästan alla... Det står ju så. Audi, Jaguar, Mercedes. Det är ju nästan alla
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Privatleasing Tesla model 3
Bara sådär som dök upp i huvudet.. Skoda Oktavia lanserade den billigaste versionen först, RS-vesionen kom långt mycket senareSvenssons skrev:Det samma görs ju även på avgasbilar även ifall man inte märker det på samma sätt eftersom det inte är samma efterfrågan på dem. Det är ju rätt självklart att tillverkarna när det är större efterfrågan än tillgång ger förtur till premiumprodukterna.Jeppe_E skrev:dd88 skrev:Hjälper inte OP men jag är lite nyfiken på vilka som börjar med dyra toppmodeller för att sen släppa storsäljarna?EnTraktor skrev:Tesla har inte lurat nån på pengar. Har man betalat för en köplats, står man kvar i kön. Vill man dra sig ur kan man få pengarna tillbaka.
Att dom dyra bilarna skulle levereras först, tycker jag var ganska klart. Så gör nästan alla bolag - börjar med dyra toppmodellen och lanserar enklare/billigare efter hand.
Tesla har dessutom varit väldigt transparenta med att 35.000 USD bilen kommer först när produktionen nått en högre nivå.
Har man kvar sin köplats kommer man garanterat få sin 35.000-USD bil långt före dom som inte köat, för att efterfrågan på denna bil är mycket högre.
För dom som väntar på dragkrok gissar jag att den kommer först efter 35.000-USD bilen. Tesla vill inte tappa fokus från att få upp produktionsvolymerna, eller göra konfigurationerna mer komplicerade.
Nästan alla... Det står ju så. Audi, Jaguar, Mercedes. Det är ju nästan alla
VW Golf lanserades som 1.1 liters 1974, först 1976 kom GTI
Detsamma gäller väl även BMW t.ex ?
Men det är ju lite löjligt att dra den parallellen, eftersom det råder lite andra förutsättningar i dag.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Privatleasing Tesla model 3
Så är det, de billigare varianterna brukar dock inte dröja 2 år från produktionsstart, som kommer bli fallet med M3 (ish). Även om de flesta kanske förstod att bilen inte skulle lanseras som SR direkt är det nog många som förutsatte att den vid det här laget skulle tillverkas.Svenssons skrev:Det samma görs ju även på avgasbilar även ifall man inte märker det på samma sätt eftersom det inte är samma efterfrågan på dem. Det är ju rätt självklart att tillverkarna när det är större efterfrågan än tillgång ger förtur till premiumprodukterna.Jeppe_E skrev:dd88 skrev:Hjälper inte OP men jag är lite nyfiken på vilka som börjar med dyra toppmodeller för att sen släppa storsäljarna?EnTraktor skrev:Tesla har inte lurat nån på pengar. Har man betalat för en köplats, står man kvar i kön. Vill man dra sig ur kan man få pengarna tillbaka.
Att dom dyra bilarna skulle levereras först, tycker jag var ganska klart. Så gör nästan alla bolag - börjar med dyra toppmodellen och lanserar enklare/billigare efter hand.
Tesla har dessutom varit väldigt transparenta med att 35.000 USD bilen kommer först när produktionen nått en högre nivå.
Har man kvar sin köplats kommer man garanterat få sin 35.000-USD bil långt före dom som inte köat, för att efterfrågan på denna bil är mycket högre.
För dom som väntar på dragkrok gissar jag att den kommer först efter 35.000-USD bilen. Tesla vill inte tappa fokus från att få upp produktionsvolymerna, eller göra konfigurationerna mer komplicerade.
Nästan alla... Det står ju så. Audi, Jaguar, Mercedes. Det är ju nästan alla
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6548
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Privatleasing Tesla model 3
Om någon av er kör mycket i jobbet, så finns det sk millån, där krav på handpenning inte finns.
Det ni behöver är ett intyg från någon av era arbetsgivare, och att ni kör 2-3000 mil/år åt företaget har jag för mig.
Det ni behöver är ett intyg från någon av era arbetsgivare, och att ni kör 2-3000 mil/år åt företaget har jag för mig.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning
Re: Privatleasing Tesla model 3
Kollar vi på tyskarna (vilket jag antar är vad man brukar jämföra med?) så stämmer det inte alls.Geni87 skrev:Så är det, de billigare varianterna brukar dock inte dröja 2 år från produktionsstart, som kommer bli fallet med M3 (ish). Även om de flesta kanske förstod att bilen inte skulle lanseras som SR direkt är det nog många som förutsatte att den vid det här laget skulle tillverkas.Svenssons skrev:Det samma görs ju även på avgasbilar även ifall man inte märker det på samma sätt eftersom det inte är samma efterfrågan på dem. Det är ju rätt självklart att tillverkarna när det är större efterfrågan än tillgång ger förtur till premiumprodukterna.Jeppe_E skrev:dd88 skrev:Hjälper inte OP men jag är lite nyfiken på vilka som börjar med dyra toppmodeller för att sen släppa storsäljarna?EnTraktor skrev:Tesla har inte lurat nån på pengar. Har man betalat för en köplats, står man kvar i kön. Vill man dra sig ur kan man få pengarna tillbaka.
Att dom dyra bilarna skulle levereras först, tycker jag var ganska klart. Så gör nästan alla bolag - börjar med dyra toppmodellen och lanserar enklare/billigare efter hand.
Tesla har dessutom varit väldigt transparenta med att 35.000 USD bilen kommer först när produktionen nått en högre nivå.
Har man kvar sin köplats kommer man garanterat få sin 35.000-USD bil långt före dom som inte köat, för att efterfrågan på denna bil är mycket högre.
För dom som väntar på dragkrok gissar jag att den kommer först efter 35.000-USD bilen. Tesla vill inte tappa fokus från att få upp produktionsvolymerna, eller göra konfigurationerna mer komplicerade.
Nästan alla... Det står ju så. Audi, Jaguar, Mercedes. Det är ju nästan alla
Först kommer storsäljare, typ 320, A4 2.0 och C220 (motsvarande SR), efter ett halvår/år kommer motorstarka varianter typ 340, S4 och C450/C43 (motsvarande LR) Sen kommer de roliga bilarna efter ytterligare något år, typ M3, RS4 och C63 (motsvarande P).
Det Tesla gör är motsvarande M3 (originalet så klart) och 340 och väntar med den trötta tvålitersdieseln som den stora massan vill ha.
Varför vet ni nog bättre än mig.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Privatleasing Tesla model 3
dd88 skrev:
Kollar vi på tyskarna (vilket jag antar är vad man brukar jämföra med?) så stämmer det inte alls.
Först kommer storsäljare, typ 320, A4 2.0 och C220 (motsvarande SR), efter ett halvår/år kommer motorstarka varianter typ 340, S4 och C450/C43 (motsvarande LR) Sen kommer de roliga bilarna efter ytterligare något år, typ M3, RS4 och C63 (motsvarande P).
Det Tesla gör är motsvarande M3 (originalet så klart) och 340 och väntar med den trötta tvålitersdieseln som den stora massan vill ha.
Varför vet ni nog bättre än mig.
Jo, det var lite dithän jag ville komma. Varför Tesla gör tvärtom är ju för att de kan. De tjänar betydligt mer pengar på en LR/P än vad de kommer att göra på en SR. Behovet och förväntan på Model 3 var så stort att det inte spelade någon roll att 40% (?) av de som förbokat bilen inte har köpt någon. Tesla hade ju ändå inte kunnat leverera fler. Så man kan väl säga tvärtom, att det inte var tur att de lanserade den billigare först. Då hade de inte kunnat lansera den i Europa än på kanske 1-2 år
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Privatleasing Tesla model 3
Det är helt enkelt olika mellan tillverkare och även olika mellan modeller hos samma tillverkare. Nya 3-serie kommer med fler motoralternativ än de tröttaste från start, och Volvo brukar släppa de dyraste varianterna först. Hur som helst så var nog mest min poäng att det inte brukar dröja 2 år innan varianten "alla" vill ha kommer.dd88 skrev:Kollar vi på tyskarna (vilket jag antar är vad man brukar jämföra med?) så stämmer det inte alls.Geni87 skrev:Så är det, de billigare varianterna brukar dock inte dröja 2 år från produktionsstart, som kommer bli fallet med M3 (ish). Även om de flesta kanske förstod att bilen inte skulle lanseras som SR direkt är det nog många som förutsatte att den vid det här laget skulle tillverkas.
Först kommer storsäljare, typ 320, A4 2.0 och C220 (motsvarande SR), efter ett halvår/år kommer motorstarka varianter typ 340, S4 och C450/C43 (motsvarande LR) Sen kommer de roliga bilarna efter ytterligare något år, typ M3, RS4 och C63 (motsvarande P).
Det Tesla gör är motsvarande M3 (originalet så klart) och 340 och väntar med den trötta tvålitersdieseln som den stora massan vill ha.
Varför vet ni nog bättre än mig.
Man förstår ju varför Tesla gör som de gör, som Jeppe_E påpekar, det har förmodligen varit helt avgörande för företagets överlevnad. Men att det "aldrig varit någon tvekan om" att det skulle dröja så här länge till SR kommer håller jag inte med om, speciellt inte med tanke på Elons Tweet som drog igång förhandsbokningarna.
"$35k price, unveil in March, preorders start then."
Re: Privatleasing Tesla model 3
Att hänvisa till Elons tweet om datum för att påvisa att något inte har hållits är lite komiskt. Detta är första gången Tesla massproducerar en bil. Det tar tid. Faktum är att det inte har gått snabbare för någon annan tillverkare att komma upp i dessa volymer så snabbt. Finns ingen referensram att förhålla sig till än sina egna förväntningar. Men med det sagt har man ju all rätt att känna sig vissen ändåGeni87 skrev:Det är helt enkelt olika mellan tillverkare och även olika mellan modeller hos samma tillverkare. Nya 3-serie kommer med fler motoralternativ än de tröttaste från start, och Volvo brukar släppa de dyraste varianterna först. Hur som helst så var nog mest min poäng att det inte brukar dröja 2 år innan varianten "alla" vill ha kommer.dd88 skrev:Kollar vi på tyskarna (vilket jag antar är vad man brukar jämföra med?) så stämmer det inte alls.Geni87 skrev:Så är det, de billigare varianterna brukar dock inte dröja 2 år från produktionsstart, som kommer bli fallet med M3 (ish). Även om de flesta kanske förstod att bilen inte skulle lanseras som SR direkt är det nog många som förutsatte att den vid det här laget skulle tillverkas.
Först kommer storsäljare, typ 320, A4 2.0 och C220 (motsvarande SR), efter ett halvår/år kommer motorstarka varianter typ 340, S4 och C450/C43 (motsvarande LR) Sen kommer de roliga bilarna efter ytterligare något år, typ M3, RS4 och C63 (motsvarande P).
Det Tesla gör är motsvarande M3 (originalet så klart) och 340 och väntar med den trötta tvålitersdieseln som den stora massan vill ha.
Varför vet ni nog bättre än mig.
Man förstår ju varför Tesla gör som de gör, som Jeppe_E påpekar, det har förmodligen varit helt avgörande för företagets överlevnad. Men att det "aldrig varit någon tvekan om" att det skulle dröja så här länge till SR kommer håller jag inte med om, speciellt inte med tanke på Elons Tweet som drog igång förhandsbokningarna.
"$35k price, unveil in March, preorders start then."
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
- Model 3 bokad 10/8-16
Re: Privatleasing Tesla model 3
Nya 3an kommer som 320 och 330, skulle vilja påstå att båda ligger närmast SR. Nu jämför jag bara prestanda, ser man till utrustning så har Tesla inte riktigt någon motsvarighet.Geni87 skrev:Det är helt enkelt olika mellan tillverkare och även olika mellan modeller hos samma tillverkare. Nya 3-serie kommer med fler motoralternativ än de tröttaste från start, och Volvo brukar släppa de dyraste varianterna först. Hur som helst så var nog mest min poäng att det inte brukar dröja 2 år innan varianten "alla" vill ha kommer.dd88 skrev:Kollar vi på tyskarna (vilket jag antar är vad man brukar jämföra med?) så stämmer det inte alls.Geni87 skrev:Så är det, de billigare varianterna brukar dock inte dröja 2 år från produktionsstart, som kommer bli fallet med M3 (ish). Även om de flesta kanske förstod att bilen inte skulle lanseras som SR direkt är det nog många som förutsatte att den vid det här laget skulle tillverkas.
Först kommer storsäljare, typ 320, A4 2.0 och C220 (motsvarande SR), efter ett halvår/år kommer motorstarka varianter typ 340, S4 och C450/C43 (motsvarande LR) Sen kommer de roliga bilarna efter ytterligare något år, typ M3, RS4 och C63 (motsvarande P).
Det Tesla gör är motsvarande M3 (originalet så klart) och 340 och väntar med den trötta tvålitersdieseln som den stora massan vill ha.
Varför vet ni nog bättre än mig.
Att Volvo inte släppte deras klenare motorer direkt var pga problem med utsläpp (som ligger långt över registrerade värden)
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Privatleasing Tesla model 3
Det handlar inte om att det tar tid, bilen har massproducerats i ett tag nu. Att SR har uteblivit handlar om de finansiella förutsättningarna för företaget Tesla, uppenbarligen. Visst kan man tycka att det är komiskt att hänvisa till Elons Tweet, men å andra sidan är Elons Twitterkonto förmodligen Teslas främsta kanal för marknadsföring. Det står för övrigt inget om datum i Elons tweet, det står ett pris.Martey skrev:Att hänvisa till Elons tweet om datum för att påvisa att något inte har hållits är lite komiskt. Detta är första gången Tesla massproducerar en bil. Det tar tid. Faktum är att det inte har gått snabbare för någon annan tillverkare att komma upp i dessa volymer så snabbt. Finns ingen referensram att förhålla sig till än sina egna förväntningar. Men med det sagt har man ju all rätt att känna sig vissen ändå
En MR RWD hade suttit fint för övrigt.
-
Rickenbacker1
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 18 mar 2017 17:27
Re: Privatleasing Tesla model 3
Tack för svar om bank, DNB, är det Den Norske Bank? Förövrigt, uttryckte en känsla om hur vi lite granna känner, ingen stor sak som behöver bli 3 sidor lång, eller hur?

Lev väl så syns vi på Tesla center fram
igenom.
Lev väl så syns vi på Tesla center fram
igenom.