Kommer inte bestella nu, den måste komma ner 200’000 för att ja ska ha råd
Nää, nu har ja varit o-ekonomisk, sålt aktier och lånat den pengen som fattades så ja kan få en tesla trotts allt.
Ish! Va nervös jag är nu.. hoppas den lever upp till förväntningarna, och inte har några fel
Tror mycket väl det kan vara löpnummer har ca 750 och beställde den 17 december. Men jag tror inte att den började på noll. Jag brukar aldrig börja på noll när jag gör fakturaunderlag. Känns inte så proffsigt om man har order 7 t.ex.
Säg att den började på 600, då skulle det ha beställts ca 350 bilar, känns ganska troligt tycker jag.
Tror mycket väl det kan vara löpnummer har ca 750 och beställde den 17 december. Men jag tror inte att den började på noll. Jag brukar aldrig börja på noll när jag gör fakturaunderlag. Känns inte så proffsigt om man har order 7 t.ex.
Säg att den började på 600, då skulle det ha beställts ca 350 bilar, känns ganska troligt tycker jag.
Beställde 7:e och ändrade beställningen (P -> !P) den 17:e. Tror inte numret ändrades då men vet inte. Har ett nummer strax under 300.
Jag antar att tesla sedan kommer väga in när man reserverade för att avgöra leveranstillfälle. Annars är det ju snudd på att min bil kommer tillverkas första eller andra veckan 2019 om jag fattat rätt (3 k per vecka till europa från jan 2019).
Hm. Tittar man i det länkade arket med reggade fakturanummer ser det onekligen ut som en stigande nummerserie och dessutom från 1 i åtminstone några länder. Vissa lägre nummer kommer iofs ”för sent”, som om de återanvänder nummer som aldrig blev en order?? Underligt sätt att hantera fakturanummer på, men det tycks kunna ge en indikation på antalet order per land.
Vem la första (eller riktigt tidig) ordern i Sverige? Borde ju vara någon här!
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue V70 Bi-fuel 2005
Vissa lägre nummer kommer iofs ”för sent”, som om de återanvänder nummer som aldrig blev en order?? Underligt sätt att hantera fakturanummer på, men det tycks kunna ge en indikation på antalet order per land.
Ja om de återanvänder de numren som inte blev ordrar så kan vi ju klura ut hur många som kommer levereras. Så fort vi får ett högre nummer vet vi stt de fyllt upp alla avbestälningar med nya +1
Beställde inom en kvart efter jag fått mejlet. 121.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR MIC som nu passerat 20000 mil utan problem.
Model3OwnersClub.com har visualiserat insamlade data i kalkylarket med fakturanummer och beställningsdatum:
1546062645247.png
Leveranser tror dom ska ske efter reservationsdatum.
Nu när jag vågade gå in i länken har de ju gjort flera analyser av data.
Superintressant. Och man får fram det mesta om man vill.
Nu hinner jag inte studera allt då jag har en del ärenden med min fossilbil, usch.
Hmm, ok. Om det faktiskt då är ett löpnummer men att de återanvänder gamla löpnummer som aldrig blev en beställning känns det rimligt att jag fick #37.
Är det någon här som har lägre?
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Mejlen lär ha skickats i batcher, jag fick mitt kl 19.34 och bör varit med i första eller andra batchen (ej ägare). Har för mig att du också köade i MOS?
Det skulle innebära ett 100-tal beställningar innan dess, är det rimligt? Av teslaägare? Eller kanske någon storspelare med närmare samarbete med Tesla? Taxi Stockholm?? Nä, nu skenar nog gissningarna iväg lite...
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue V70 Bi-fuel 2005
Mejlen lär ha skickats i batcher, jag fick mitt kl 19.34 och bör varit med i första eller andra batchen (ej ägare). Har för mig att du också köade i MOS?
Det skulle innebära ett 100-tal beställningar innan dess, är det rimligt? Av teslaägare? Eller kanske någon storspelare med närmare samarbete med Tesla? Taxi Stockholm?? Nä, nu skenar nog gissningarna iväg lite...
Jag reserverade online, efter eventet (var inte på MoS). Inbjudan att konfigurera 6/12 klockan 12:36. Många ägare fick ju inbjudan den 5/12, men jag trodde verkligen att fler skulle beställa (om denna löpnummerteori stämmer). Så SR tycks vara valet för många ägare som alltså väljer vänta. Jag byter ju ut enda bilen och har sedan länge haft konfigurationen klar i huvudet, så själva beställningen var gjord på en kvart.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR MIC som nu passerat 20000 mil utan problem.
Fick mitt "Designa din Model 3"-mail kl 14:35 den 6e Dec. Beställde 10e Dec och fick fakturanummer 37 (besökte dock länken typ inom första timmen och kollade runt i designstudion). Inte tidigare ägare, reserverade 10e Aug '16.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Vart ser ni dessa "löpnummer"? Jag har bara ett order-id som det samma i värde som det jag fick som reservations-id. RNXXXXXX107. (Norsk beställning dock)
Kör idag en Seat Cordoba från -99. Reserverade Model 3 2017-08-04, beställde 2018-12-07. Long Range, fyrhjulsdrift och blå.