SC Umeå
Moderator: Redaktion
Re: SC Umeå
Har hört rykten om Nordmaling 5mil söder om. Kanske för att ha vettigt avstånd till Sundsvall?
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster. Best BMW i3X och Volvo EX60 P12
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Och ume. De har ju som policy att inte täcka tätorterna utan ligga på till och från sida om dem.Leo skrev:Har hört rykten om Nordmaling 5mil söder om. Kanske för att ha vettigt avstånd till Sundsvall?
Nja så här skulle jag kunna tänka mig att planen är för "Norrland" (Den enda jag hört/läst något om är just Nordmaling och Sundsvall finns ju som bekant redan)
Sundsvall-Nordmaling-Skellefteå-Luleå så blir det lagom emellan. Lägger man den i Umeåblir det onödigt långt till Sundsvall och onödigt kort till Skellefteå.
Sen en i Storuman för att knyta ihop med Mo i Rana och samma sak inåt landet i Luleå. Finns ju en bra anledning att knyta ihop stråken med Norges 8000 Tesla så att de kan åka genom Sverige!
Sundsvall-Nordmaling-Skellefteå-Luleå så blir det lagom emellan. Lägger man den i Umeåblir det onödigt långt till Sundsvall och onödigt kort till Skellefteå.
Sen en i Storuman för att knyta ihop med Mo i Rana och samma sak inåt landet i Luleå. Finns ju en bra anledning att knyta ihop stråken med Norges 8000 Tesla så att de kan åka genom Sverige!
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster. Best BMW i3X och Volvo EX60 P12
+1Leo skrev:Nja så här skulle jag kunna tänka mig att planen är för "Norrland" (Den enda jag hört/läst något om är just Nordmaling och Sundsvall finns ju som bekant redan)
En Superchargerstation här i Skellefteå skulle vara perfekt. Då E4 går genom stan så skulle den kunna vara både i närheten av E4 och stan med alla dess tidsfördrivs möjligheter. Att vi har en jäkla massa norrmän som semestrar här varje sommar är ett plus.