BFR Fabriken
Moderator: Redaktion
BFR Fabriken
Nu har vi kommit på var BFR kommer byggas
Förut speculerades det om Texas, men nu ser det ut som att det blir i los angeles.
Här är bilder:
Förut speculerades det om Texas, men nu ser det ut som att det blir i los angeles.
Här är bilder:
Senast redigerad av Kalle, redigerad totalt 1 gånger.
Re: BFR Fabriken
Nu syns bilderna också, bra!
Senast redigerad av Feddan, redigerad totalt 1 gånger.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Big Fucking Rocket. Transportera meniskor och utrustning till marsKulingen skrev:Vad ska BFR göra?
Mars uppskjutningar blanda annat(Big fucking rocket)Kulingen skrev:Vad ska BFR göra?
Wow, vill också till Mars. Men är nog för gammal redanKalle skrev:Big Fucking Rocket. Transportera meniskor och utrustning till marsKulingen skrev:Vad ska BFR göra?
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Det första som slog mig var hur snabbt kommer SpaceX växa ur de lokalerna? Det går liksom inte att expandera, omringad av vatten. Nånstans i öknen skulle varit lämpligare. Fast BFR blir ju för stort för att fraktas på land, det var nog därför de valde en hamn.
Det är antagligen ingen masstillverkning i hundratal per år av BFR och produktionen skalar nog inte så värst bra. Vill de bygga fler så blir det nog ytterligare en fabrik på annan plats.TiborBlomhall skrev:Det första som slog mig var hur snabbt kommer SpaceX växa ur de lokalerna? Det går liksom inte att expandera, omringad av vatten. Nånstans i öknen skulle varit lämpligare. Fast BFR blir ju för stort för att fraktas på land, det var nog därför de valde en hamn.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
BFR kommer att användas hundratals gånger innan den skrotas. Då behöver de inte tillverka den i hundratal.Svenssons skrev:Det är antagligen ingen masstillverkning i hundratal per år av BFR och produktionen skalar nog inte så värst bra. Vill de bygga fler så blir det nog ytterligare en fabrik på annan plats.TiborBlomhall skrev:Det första som slog mig var hur snabbt kommer SpaceX växa ur de lokalerna? Det går liksom inte att expandera, omringad av vatten. Nånstans i öknen skulle varit lämpligare. Fast BFR blir ju för stort för att fraktas på land, det var nog därför de valde en hamn.
Om BFR ska användas mellan Tellus' megacities, kommer det att behövas ett tiotal. Till skillnad från flygplan som köar i korridorer, kommer BFR att vara framme till destinationen efter en halvtimme. Då räcker det med några tiotal för att trafikera alla megacities.
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.
Det riktigt coola vore ju om dom flög för egen maskin från fabriken till destinationen. (De flesta flygplan flygs väl från sin fabrik.)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Hmm ja, utt på en start pråm och sen hoppa till östkusten. Skulle ju funka om den är tom.pegs skrev:Det riktigt coola vore ju om dom flög för egen maskin från fabriken till destinationen. (De flesta flygplan flygs väl från sin fabrik.)
Frågan om det är tillåtet “tillståndsmässigt”.
De kan kanske klassa skeppet som x-klassat flygplan för enbart de hoppet, det har ju vingar