Hej jag har provat min P85D mot min fars Panamera turbo S,
med ca 50% SOC 100-180km/h drog vi nästan jämt litet övertag Teslan.
Det var lite uppför men 0-100 hade han inte en chans,jag menar inte ens i närheten.
Inget vetenskapligt test men alltid något för den som tycker P85D är "slö" efter 100 km/h
Utan att sno tråden: Alltid svårt att veta exakta förhållanden, men en annan datapunkt är att den verkar hänga med (och knappa in på) på en BMW M5 i motorvägsfart (säg c:a 100-150 km/h), men det är bara en empirisk observation... Men det klart, han kanske skulle växlat ner två växlar osv först... Det är skillnad på att alltid ha accelerationen där utan ansträngning i praktiken.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Givetvis måste man ha en något laddad bil... Dessa tester med urladdade Teslor är skitfånigt... Jag drar sportmotorcyklar från stillastående och hakar faktiskt av dem i fart också... Inte provat mot de värsta i fart givetvis men... Skitsnack att P85D inte drar rejält bra efter 100...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Givetvis måste man ha en något laddad bil... Dessa tester med urladdade Teslor är skitfånigt... Jag drar sportmotorcyklar från stillastående och hakar faktiskt av dem i fart också... Inte provat mot de värsta i fart givetvis men... Skitsnack att P85D inte drar rejält bra efter 100...
Den drar på rejält, men det är inga 700hk som knuffar på efter 130.
Jag trodde att jag skulle "förlora" mitt första rödljusrejs med min P85D idag när det gled upp en sporthoj på sidan...
När det blev grönt försvann dock min kombattant i backspegeln efter ett högt motorvrål som hördes klockrent in i Teslan
Det var tydligen inte så lätt att hantera kopplingen.
Med P85D är det i princip omöjligt att misslyckas. Om man vill kan man släppa ratten vid maxacceleration upp till 100.
I det här fallet var det 70 väg så någon sekund efter att jag nått 70 och släppt av, så flög Motorcykeln förbi.