Nu är det bara tuta och köra.
Äntligen har jag hämtat ut min S75D
Moderator: Redaktion
Äntligen har jag hämtat ut min S75D
Kändes skönt att köra 40 mil hemåt
Vilken känsla...
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Äntligen har jag hämtat ut min S75D
Tjoho väntan är över! 
Klart värt det, eller hur?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Skicka mejl till el(d)själen Tibor och registrera dig som teslaägare. Grattis förresten. 
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Har bara provkört den på MoS innan, så WOOOOOOW. Längtar efter imorgon bitti till mina 6 mil till jobbetTezzla skrev:Grattis!!
Vad är de omedelbara intrycken?
Är dödstrött efter resan hem från LA, hämta bilen sedan 40 mil hem, men vill bara ut igen fast jag dör av trötthetvBjelke skrev:Tjoho väntan är över!
Den är Obsidian Svart Metallic men det syns mest i sol.. Jättefinimprowise skrev:Är det solid svart eller metallic?
Tackar, har gjort det för 45 minuter sedan, väntar på att bli registreradmati skrev:Skicka mejl till el(d)själen Tibor och registrera dig som teslaägare. Grattis förresten.
Aaaahhhh, du behöver en liter mjölk. ICA har öppet, men kör inte till den närmaste butiken...Kulingen skrev:Är dödstrött efter resan hem från LA, hämta bilen sedan 40 mil hem, men vill bara ut igen fast jag dör av trötthetvBjelke skrev:Tjoho väntan är över!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Kanske syns bättre på denna bild?improwise skrev:Är det solid svart eller metallic?
När man bor på landet "Västervik" så är det 30 km till den näst närmastebonath skrev:Aaaahhhh, du behöver en liter mjölk. ICA har öppet, men kör inte till den närmaste butiken...Kulingen skrev:Är dödstrött efter resan hem från LA, hämta bilen sedan 40 mil hem, men vill bara ut igen fast jag dör av trötthetvBjelke skrev:Tjoho väntan är över!
Men nöjer du dig med 6 mil?Kulingen skrev:När man bor på landet "Västervik" så är det 30 km till den näst närmastebonath skrev:Aaaahhhh, du behöver en liter mjölk. ICA har öppet, men kör inte till den närmaste butiken...Kulingen skrev:Är dödstrött efter resan hem från LA, hämta bilen sedan 40 mil hem, men vill bara ut igen fast jag dör av trötthetvBjelke skrev:Tjoho väntan är över!
Kan ju ta Oskarshamn då blir det 14 mil totalt men då kommer jag vara för trött när jag ska till jobbet imorgon bitti vid 5.50 zzzvigge50 skrev:Men nöjer du dig med 6 mil?Kulingen skrev:När man bor på landet "Västervik" så är det 30 km till den näst närmastebonath skrev:Aaaahhhh, du behöver en liter mjölk. ICA har öppet, men kör inte till den närmaste butiken...Kulingen skrev:Är dödstrött efter resan hem från LA, hämta bilen sedan 40 mil hem, men vill bara ut igen fast jag dör av trötthetvBjelke skrev:Tjoho väntan är över!
Grattis!
Jag har nästan 3 månader till att vänta...
Bild samt intryck på baksätet, tack
Kan du också kolla om du har 3st ISOFIX där bak?
Ett tips: De säljer mjölk i 3 dl-förpackningar. Då kan du köpa i flera affärer för att komma upp i den där litern.Kulingen skrev:Kan ju ta Oskarshamn då blir det 14 mil totalt men då kommer jag vara för trött när jag ska till jobbet imorgon bitti vid 5.50 zzzvigge50 skrev:Men nöjer du dig med 6 mil?Kulingen skrev:När man bor på landet "Västervik" så är det 30 km till den näst närmastebonath skrev:Aaaahhhh, du behöver en liter mjölk. ICA har öppet, men kör inte till den närmaste butiken...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
bylund skrev:Ett tips: De säljer mjölk i 3 dl-förpackningar. Då kan du köpa i flera affärer för att komma upp i den där litern.Kulingen skrev:Kan ju ta Oskarshamn då blir det 14 mil totalt men då kommer jag vara för trött när jag ska till jobbet imorgon bitti vid 5.50 zzzvigge50 skrev:Men nöjer du dig med 6 mil?Kulingen skrev:När man bor på landet "Västervik" så är det 30 km till den näst närmastebonath skrev:Aaaahhhh, du behöver en liter mjölk. ICA har öppet, men kör inte till den närmaste butiken...
Ja, eller varför inte köra 2cl-variantenbylund skrev:Ett tips: De säljer mjölk i 3 dl-förpackningar. Då kan du köpa i flera affärer för att komma upp i den där litern.Kulingen skrev:Kan ju ta Oskarshamn då blir det 14 mil totalt men då kommer jag vara för trött när jag ska till jobbet imorgon bitti vid 5.50 zzzvigge50 skrev:Men nöjer du dig med 6 mil?Kulingen skrev:När man bor på landet "Västervik" så är det 30 km till den näst närmastebonath skrev:Aaaahhhh, du behöver en liter mjölk. ICA har öppet, men kör inte till den närmaste butiken...
Det är väl knappast nya baksätet? Denna bil måste väl vara beställd nån gång början av juli?charles skrev:Grattis!
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hur ser du det på de 2 bilder som finns i tråden?HelectriC skrev:Det är väl knappast nya baksätet? Denna bil måste väl vara beställd nån gång början av juli?charles skrev:Grattis!
Jag beställde en redan tillverkad Tesla så den har det vanliga baksätet inte det nya sätet. Men kan kolla ISOFIXen bak ändå.charles skrev:Grattis!
Det är det gamla baksätetHelectriC skrev:Det är väl knappast nya baksätet? Denna bil måste väl vara beställd nån gång början av juli?charles skrev:Grattis!
Kan ju ta Oskarshamn då blir det 14 mil totalt men då kommer jag vara för trött när jag ska till jobbet imorgon bitti vid 5.50 zzz[/quote]
Ett tips: De säljer mjölk i 3 dl-förpackningar. Då kan du köpa i flera affärer för att komma upp i den där litern.[/quote]
Ja, eller varför inte köra 2cl-varianten
[/quote]
Haha Viker mig av skratt

Ett tips: De säljer mjölk i 3 dl-förpackningar. Då kan du köpa i flera affärer för att komma upp i den där litern.[/quote]
Ja, eller varför inte köra 2cl-varianten
Haha Viker mig av skratt
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag såg oxo fram till körningen till jobbet på morgonen efter! 
Och hemresan efter det, och samma sak nästa dag....och nästa dag.... osv i flera veckor innan det "lugnade ner sig" lite, men ff efter 12500 mil är det lite samma sug
Och hemresan efter det, och samma sak nästa dag....och nästa dag.... osv i flera veckor innan det "lugnade ner sig" lite, men ff efter 12500 mil är det lite samma sug
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ja, jobbpendlandet får en helt ny dimension med en Tesla. Jag har ju slutat pendla och jobbar nästan alltid hemifrån vilket innebär att Teslan inte används så mycket längre. Det är ju bra att slippa pendla såklart, men jag saknar faktiskt de där en till två timmarna om dagen som jag fick tillbringa i Teslan tidigare. Korkat eller?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14