Intelsat 35e
Moderator: Redaktion
Intelsat 35e
Ni är väll inte trötta på uppskjutningar? SpaceX har nu gjort fler uppskjutningar i år än något annat år tidigare trots att endast halva året har gått, hur många kan de bli i år?
Denna uppskjutningen kommer ske den 5:e juli 02:35 från LC-39A men då satelliten antas väga runt 6000 kg och ska till GTO så tror de flesta att SpaceX inte kommer försöka landa men jag har inte hittat någon information från SpaceX om det.
Denna uppskjutningen kommer ske den 5:e juli 02:35 från LC-39A men då satelliten antas väga runt 6000 kg och ska till GTO så tror de flesta att SpaceX inte kommer försöka landa men jag har inte hittat någon information från SpaceX om det.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Re: Intelsat 35e
Inte jag heller, har varit ett par allt för sena kvällar som det är. Elon & Co fixar det i alla fall.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Dragon har kopplat loss.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Dragon har hamnat i spat!
Good splashdown of Dragon confirmed
Good splashdown of Dragon confirmed
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
-
Är det någon som vet om återanvändande fairings (skyddskåpa satelit) ?
Styrbara skärmar och flyttande plattform ?
Styrbara skärmar och flyttande plattform ?
-
Någon som vet var det var för fel på den senaste uppskjutningen. Misslyckades ju 2 gånger innan det lyckades med samma fel. Hade dom gjort någon stor ändring i programvaran (raket<>ramp)?
En uppskjutning är inte misslyckad förrän raketen har exploderat. Det var helt enkelt säkerhetssystem som varnade och stoppade uppskjutningen. Exakt vad det berodde på kanske någon vet?
-