Alla som har sett Torsk på Tallinn vet ju att Tallinn har trådbussar, och Estland ligger långt framme när det gäller laddningsinfrastruktur. Nu när man tänker tillåta elbilar i bussfilerna från 1 maj så vill man slå två flugor i en smäll.
Jag hade förmånen nu när jag var i Estland att få testa strömavtagare till Teslan. Eftersom systemet är 600 V likström så fungerar det i princip som en supercharger, men med fördelen att man slipper stanna medan man laddar. Man kan inte köra snabbare än 60 km/h, men det får man ju ändå inte göra i stadstrafik. Förhoppningen är att man kan bygga rullande snabbladdare, inte bara för Tesla med runt 6 mils mellanrum.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Du menade att det inte var en slump att inlägget kom så sen eller tidigt just detta datumet. Men det hade ju varit en kul ide annars...
+1 på den Bylund
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Haha, mycket fyndigt! Jag får medge att jag, såhär innan dagens första kaffekopp är helt avslutad, tänkte att "hmmm, det var ju en intressant idé" innan poletten föll ner
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com