Det börjar dra ihop sig inför leverans (DS gissar på 2-3 veckor) och med tanke på väderleksrapporten för de kommande veckorna börjar jag ifrågasätta sundheten i att inte beställt vinterdäck
Tänkte därför börja kika på vintersulor och för att Tesla inte skall vara griniga tänkte jag sikta på exakt samma däck som Tesla själva tillhandahåller.
Det jag hittat är:
Nokian Hakkapeliitta R2 245/45 R 19 XL
Är det det ni har på era bilar eller vad står det exakt? Verkar som om firmorna pratar lite olika siffror.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17 Renault Zoe 22kWh -16 Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
De däcken jag har köpt via däckfirma heter Nokian Hakkapeliitta R2 245/45 R19 102R XL, men vad "Teslas" R2 heter vet jag inte
Varför skulle Tesla vara griniga över vilka vinterdäck du har...?
Andra tillverkare har för deras fordon godkända däck oftast likadana men med nåt extra tecken eller symbol
Då tesla är fyrkantigare än apple vägrar de ta i nåt som inte är tesla original
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
De däcken jag har köpt via däckfirma heter Nokian Hakkapeliitta R2 245/45 R19 102R XL, men vad "Teslas" R2 heter vet jag inte
Varför skulle Tesla vara griniga över vilka vinterdäck du har...?
Andra tillverkare har för deras fordon godkända däck oftast likadana men med nåt extra tecken eller symbol
Då tesla är fyrkantigare än apple vägrar de ta i nåt som inte är tesla original
Har inte originalfälgar eller däck och har aldrig haft problem med Tesla ang detta. SC är på och skruvar med mina vinterhjul just i denna stund.
Det är dessa jag hittat med som verkar överensstämma med vad Tesla kör med. Som jag förstått det så är dessa ropade för "extra load" alltså tunga fordon och det känns ganska viktigt känner jag
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17 Renault Zoe 22kWh -16 Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22