Jag beställde min Model S i november med leveransdatum 13 april (min nuvarnde tjänstebil går ut det datumet). Min bil har fortfarande inte gått i produktion.
1) När är det dags att bli orolig för att den inte ska hinna levereras?
2) Vad är en vanlig tid mellan att bilen går i produktion i USA tills den levereras till slutkund i Sverige?
Har frågat tesla med får inga klara besked alls
Tack på förhand!
Matts
Tesla Model S 75 med Glastaklucka & Autopilot v2. Solid svart, svarta säten, svart innertak, svarta fälgar - ja jag gillar svart
Det är väl normalt med 2 månader från produktionsstart till leverans men det kan gå både snabbare och ta längre tid. Min bil blev nog färdigproducerad 25/6 och levererad 13/9 men då var det en Model X och kan tänka mig att hanteringen i Europa inte hade satt sig då.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Beställde min den 31 augusti
Gick till produktion 16 oktober
Gick till leverans 26 oktober
Kom till Holland runt 10 december
Hämtade den i stockholm den 21 december
Tiden från beställning (bekräftad order) till produktion blev nog sen för de skiftade till den nya hårdvaran för autopilot.
Runt två månader från produktion till leverans är normalt. Ca 2,5-3 månader från beställning till leverans brukar det ta. Jag har till och med sett ett par exempel i Sverige där det bara gått två månader från beställning till leverans. Så det är ingen ko på isen för din del ännu.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jag beställde min Model S i november med leveransdatum 13 april (min nuvarnde tjänstebil går ut det datumet). Min bil har fortfarande inte gått i produktion.
1) När är det dags att bli orolig för att den inte ska hinna levereras?
2) Vad är en vanlig tid mellan att bilen går i produktion i USA tills den levereras till slutkund i Sverige?