Genvägen Sillekrog?
Moderator: Redaktion
Genvägen Sillekrog?
Ska ut på långresa i eftermiddag och över påsken, passerar Sillekrog både på väg Söderut och hemåt efter helgerna på väg Norrut tillbaka till Stockholm.
Har för mig att jag sett en tråd med instruktion för hur man hittar den fina "genvägen", lyckas dock inte hitta tråden nu..
Någon som kan peka mig i rätt riktning?
/Jocce
Har för mig att jag sett en tråd med instruktion för hur man hittar den fina "genvägen", lyckas dock inte hitta tråden nu..
Någon som kan peka mig i rätt riktning?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Genvägen Sillekrog?
Sök på nyheterna på huvudsidan och du finner denna:
http://teslaclubsweden.se/genvagen-i-sillekrog/
Söksidan för nyheter är följande:
http://teslaclubsweden.se/?s=+
http://teslaclubsweden.se/genvagen-i-sillekrog/
Söksidan för nyheter är följande:
http://teslaclubsweden.se/?s=+
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Den lilla vägen under motorvägen är på norra sidan om avfarterna. Kolla på Google Maps, så ser du tydligt hur du kan köra.
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
På Tesla Club Swedens huvudsida (alltså http://teslaclubsweden.se/ inte forumet) finns en "Genvägen i Sillekrog" flik under laddstationer.
Är det dock sant att navigatorn nuförtiden föreslår en alternativ väg isf omvägen, med avfart Lästringe och därefter väg 800?
Är det dock sant att navigatorn nuförtiden föreslår en alternativ väg isf omvägen, med avfart Lästringe och därefter väg 800?
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Om du slår "genvägen sillekrog" på Google hamnar du rätt på första träffen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Tackar
/Jocce
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Nu är det dags för mig oxo att ta en sväng söderut (ska hälsa på Mikael Blomqvist) och kommer att ladda i Sillekrog både neröver och på vägen norrut igen,
rackarns bra med tipset här (antar jag iaf)
Fast å andra sidan KAN det bli så att vi satsar på att komma med i Super Charger League och tar västkusten mm uppåt
Fast å andra sidan KAN det bli så att vi satsar på att komma med i Super Charger League och tar västkusten mm uppåt
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
När är du i Karlskrona? Kommer själv ladda i Karlskrona någon gång på lördag eftermiddag.Bjelke skrev:Nu är det dags för mig oxo att ta en sväng söderut (ska hälsa på Mikael Blomqvist) och kommer att ladda i Sillekrog både neröver och på vägen norrut igen,
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
- Bjelke
- Teslaägare
Kommer ner i morgon kväll men blir kvar under en del av lördagen, vet inga tider dock...Stefan skrev:När är du i Karlskrona? Kommer själv ladda i Karlskrona någon gång på lördag eftermiddag.Bjelke skrev:Nu är det dags för mig oxo att ta en sväng söderut (ska hälsa på Mikael Blomqvist) och kommer att ladda i Sillekrog både neröver och på vägen norrut igen,
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Fast tidsmässigt så finns det en annan genväg - att svänga av strax innan och åka på gamla vägen. Är det bra väder och torrt så går det bra mkt fortare än att krypa genom macken, runt restaurangen och på lilla vägen under.Bjelke skrev:Nu är det dags för mig oxo att ta en sväng söderut (ska hälsa på Mikael Blomqvist) och kommer att ladda i Sillekrog både neröver och på vägen norrut igen,
När man ska vidare norrut så är det dock genvägen som gäller.
- Bjelke
- Teslaägare
Ok tack för tipsetdstr skrev:Fast tidsmässigt så finns det en annan genväg - att svänga av strax innan och åka på gamla vägen. Är det bra väder och torrt så går det bra mkt fortare än att krypa genom macken, runt restaurangen och på lilla vägen under.Bjelke skrev:Nu är det dags för mig oxo att ta en sväng söderut (ska hälsa på Mikael Blomqvist) och kommer att ladda i Sillekrog både neröver och på vägen norrut igen,
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Sväng av Lästringe och åk norrut på gamla vägen.Bjelke skrev:Ok tack för tipsetdstr skrev:Fast tidsmässigt så finns det en annan genväg - att svänga av strax innan och åka på gamla vägen. Är det bra väder och torrt så går det bra mkt fortare än att krypa genom macken, runt restaurangen och på lilla vägen under.Bjelke skrev:Nu är det dags för mig oxo att ta en sväng söderut (ska hälsa på Mikael Blomqvist) och kommer att ladda i Sillekrog både neröver och på vägen norrut igen,
Kika på google maps streetview för att hitta infarten bakom macken (inringad). Den är inte helt enkel.
Ja, infarten är diskret, minst sagt. Jag körde förbi med några meter första gången trots att jag just hade tittat på kartan och konstaterat att jag var framme.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Var där igår kväll, och letade. Kom söderifrån och han knappt börja leta fören en röd Tesla kom och visade vägen i mörkret. Vi pratade kort. Tackför att du guidade mig
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
+1 Lästringe
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Är denna genvägen fortfarande "okej" att köra på? Har för mig jag läst nåt inlägg med någon som blivit tillsagd att man inte fick köra där... ?
- lawgiver
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/erik69077
Åkte den för kanske en månad sedan, inga problem. Men det var å andra sidan mörkt så det var väl ingen som såg oss.
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo!
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo!
Också använt den några gånger på sistone. Inga problem.
Dock står där förbud mot motorfordon har jag för mig.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Men gäller ej behörig trafik, står det väl.taliz skrev:Också använt den några gånger på sistone. Inga problem.
Ska vara ett inofficiellt tillstånd att köra med Tesla. Tibor vet nog mer...Jerker skrev:Men gäller ej behörig trafik, står det väl.taliz skrev:Också använt den några gånger på sistone. Inga problem.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021