Ladda utan att sova över?

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2351
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Ladda utan att sova över?

Inlägg av AGCF »

Det slog mig att jag utgick ifrån att man måste bo på ett hotell med destinationsladdare för att få använda dem. Men när man går in på Teslas sida om destinationsladdare så skriver de "medan du shoppar, äter eller övernattar". Vi är just ni vid Comosjön och ska ner till Milano över dagen och det är ett helvete att parkera i parkeringshusen där eftersom det är så små platser. Men minst 3 olika femstjärniga hotell har destinationsladdare. Någon som utnyttjat laddare utan att övernatta? Jag ska maila hotellen och fråga.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9353
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Ladda utan att sova över?

Inlägg av bylund »

Jag har antagit att det räcker att vara kund, d v s t ex äta där, för att få ladda, inte att man måste övernatta. Jag gissar dock att det beror lite på trycket på laddarna också.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 914
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: Ladda utan att sova över?

Inlägg av Nicklas »

När vi åkte ner till Afrika i somras så fick vi passera en längre sträcka utan SuC. Då det många gånger blev svårt att ladda på annat sätt frågade vi helt enkelt snällt på plats och det var aldrig några problem :)
- på en del ställen behövde vi betala parkering, på andra fick vi ladda gratis.

Vi var tydligen de första Tesla-gästerna på flera ställen så vi fick visa hur man laddade :lol:
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Ladda utan att sova över?

Inlägg av point1 »

AGCF skrev:
Det slog mig att jag utgick ifrån att man måste bo på ett hotell med destinationsladdare för att få använda dem. Men när man går in på Teslas sida om destinationsladdare så skriver de "medan du shoppar, äter eller övernattar". Vi är just ni vid Comosjön och ska ner till Milano över dagen och det är ett helvete att parkera i parkeringshusen där eftersom det är så små platser. Men minst 3 olika femstjärniga hotell har destinationsladdare. Någon som utnyttjat laddare utan att övernatta? Jag ska maila hotellen och fråga.
Var där nere för 2 veckor sen, både Como och Milano. I Milano laddade vi på den destination charger som låg i ett parkeringsgarage (S Ambrogio). Det kostade 7.5 EUR för att använda laddarna utöver vanliga parkeringen, så ska man ladda fullt är det inte så farligt dyrt, däremot så är ju parkeringen där dyr och trafiken ett helvete så mitt tips är att bo utanför Milano och parkera på en infartsparkering och ta tunnelbanan in. Väldigt smidigt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2351
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Ladda utan att sova över?

Inlägg av AGCF »

Jag fick svar från ett av hotellen att jag var tvungen att vara kund. Missade den som låg i ett parkingshus tyvärr. Körde till ett annat parkeringshus nära Doumo och det kostade 3 euro i timmen och var väldigt glest med bilar. Tydligen semestertider i stan. Trafiken var lugn med. Men det är mycket ojämn gatsten i stan och folk som kör nära backspeglarna :(
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Skriv svar