Nu verkar Tesla ha lagt till nya laddare planerade för 2018.
Rätta mig om jag minns fel, men Storlien, Hudiksvall, Strängnäs, Norrköping, Markaryd och Skurup är väl nya i Sverige?
Har även tillkommit en hel del ute i Europa, t.ex. en i Malaga.
Jag saknar Gällivare, Storuman, Borlänge, Vetlanda och Växjö för att Sverige ska kännas komplett.
Hudiksvall lär bli sjukt populär bland många, även jag såklart, likaså den inåt landet
Norrköping och framförallt Markaryd är mina nya favoriter. Kommer ge mycket större valfrihet på E4'an.
De tyckte jag också om, nu när jag använder A Better routplaner för körning från Höllviken(söder om Malmö) till Stockholm så tycker den att jag ska ladda på Löddeköpinge redan efter fem mil med en Model S 75 då de tar för lång tid att köra av till Toftaholm, med en i Markaryd så kan man köra betydligt längre på första laddningen. Den kommer däremot dra ner på antalet Teslaägare hos Toftaholm rejält tror jag.
SVEG!!! Icke att förglömma. Nu blir Vemdalenresorna såå mycket enklare
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Tråkigt att dom tagit bort Gällivare som fanns med förut och inte ersatt den med någon annan.
Det blir svårt att åka över till Norge från Töre och även att åka till inlandet ToR för de som bor vid kusten norröver.
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC. 2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
SVEG!!! Icke att förglömma. Nu blir Vemdalenresorna såå mycket enklare
Yes, perfekt! Det påminner mej att boka stugan till påsklovet. Undrar om SuC Sveg är klar till dess?
Mattias
Sveg har redan idag en fin och välplacerad ChaDeMo-laddare som kostar gratis. Det är visserligen bra med en SuC även där, men jag skulle hellre vilja se några stycken lite längre norrut.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
När SuC öppnar där, så är det väl risk att norrmännen invaderar
Kikade inte så noga på kartan, och utzoomat så såg pluppen ut att ligga på norska sidan gränsen
Tråkigt att dom tagit bort Gällivare som fanns med förut och inte ersatt den med någon annan.
Det blir svårt att åka över till Norge från Töre och även att åka till inlandet ToR för de som bor vid kusten norröver.
Den nya sortens laddare skulle ju funka i Gällivare
Så kom den tillbaka, platsen som var inplanerad redan 2015 när jag beställde min bil men sedan försvann helt från planerna. Jag har inte kört till Finland med Teslan ännu, i ren protest.
Strängnäs var nog den mest oväntade för mig. Hade inte tänkt tanken på SuC där alls.
hehe, lilla Skurup i Skåne, ja den hade jag inte höga odds på... Visst är de E65 men samtidigt är de mest pendel trafik på den vägen, behovet av SuC för långfärd lär ju inte vara hög då man inte kommer mycket längre än till Simrishamn (och ska man köra norrut i Sverige så är de ändå antingen E6, E4 eller E22 du kör). Spännande och se hur stor denna blir.