Nya kartor
Moderator: Redaktion
Nya kartor
fick en notifering att jag fått nya kartor imorse. Ingen 6.1 men kartor.,inte märkt någon skillnad.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Nya kartor
Bra fråga. Inte åkt inne i stan idag. Får kolla nör jag sitter i bilen...
Har du fått en med 6.0 tidigare? Annars var den väl den du fick nu?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Vet inte. Fått ett gäng uppdateringar men ingen som denna. Det var inget val eller installation. Bara grattis du har nu fått de senaste kartorna.
Då var det nog den som annonserades med 6.0. Den är precis så. Men du borde fått den för flera månader sedan? Ingen wifi-uppkoppling för bilen hemma?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Jo har både WIFI och 3G. Skall kolla om jag ser versionen av kartorna...
Norra länken är inte med. Man kan navigera till den men skriver man Lidingö är det Valhallavägen som vanligt...
Karorna i den stora displayen laddas ju via 3g och ör google maps. Där står det 2015 lämgst ned till höger men det tror jag det gör för alla...
Kartorna till naven som ger navigeringsinfo och overlay på gogglekartorna är en annan sak. De laddas ju ned. Hör finns ingen möjlighet att själv se version utan man måste prata med servicecentret. Det var nog dessa som uppdaterades för mig.
När jag tittar på googles satellitbilder så verkar ju dessa gamla. Tex är inte Gränby Köpcentrum i Uppsala med parkeringar och rondeller med. Det är ju 2-3 år sedan... Dock får man overlay på kartan gällande rondellerna tex men satellitgrafieken är ju helt fel...
Karorna i den stora displayen laddas ju via 3g och ör google maps. Där står det 2015 lämgst ned till höger men det tror jag det gör för alla...
Kartorna till naven som ger navigeringsinfo och overlay på gogglekartorna är en annan sak. De laddas ju ned. Hör finns ingen möjlighet att själv se version utan man måste prata med servicecentret. Det var nog dessa som uppdaterades för mig.
När jag tittar på googles satellitbilder så verkar ju dessa gamla. Tex är inte Gränby Köpcentrum i Uppsala med parkeringar och rondeller med. Det är ju 2-3 år sedan... Dock får man overlay på kartan gällande rondellerna tex men satellitgrafieken är ju helt fel...
"Satellit" bilderna kan ju inte uppdateras innan ett flygplan har fotat området. Och det kan ju ta ett tag mellan gångerna antar jag. Kartan däremot kan uppdateras direkt när informationen om vägsträckning finns.
Det lustiga är att bing maps och here maps har uppdaterade satellitbilder. (Inklusive navappar) Inte kollat andra tjänster men gissar att hitta.se mfl också är uppdaterade. Tittar jag på mitt hus är bilderna från google äldre än 2009... Dvs ganska sunkigt med satellit just från google... Borde de inte köpa på sig ny information...