Klädselfärg next gen seats med steel grey?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Klädselfärg next gen seats med steel grey?

Inlägg av Kilowatt »

Hej

Ni som valt steel grey och skinn - vilken klädselfärg hat ni valt? Jag tvekar lite men lutar åt den gråa skinnklädseln trots att jag historiskt (i BMW) varit emot grått skinn. Ser fint ut på bild iaf?
Senast redigerad av Kilowatt, redigerad totalt 1 gånger.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Re: Klädselfärg next gen seats med stel grey?

Inlägg av Niclas »

Om jag skulle beställa ny bil med steel grey, skulle det bli Tan. Har Tan nu och gillar det skarpt.
Fast jag skulle inte beställa Next Gen seats utan att prova dem först.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Det där är ju just nu ett dilemma.. Svårt att få provsitta - finns ju inte i några bilar än?

Tan = ljusbruna på svenska antar jag?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

Jag har stål grå och ljust skinn. Snyggt som fasen och det ser exklusivt ut.
Hade gärna valt svart innertak men det fanns inte då jag beställde.
Användarvisningsbild
micha

Inlägg av micha »

Har best mörkgrå.
Jag ändrade från svart till gråa NeXT gen efter att jag var förbi Infra city och såg en som skulle levereras. Jävligt snyggt, så jag ändrade mig.
P85D med leverans i mitten på mars!!
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Ok

Tack för input!

Sitter just och lurar på en sista minuten-ändring till en P85D :o
Användarvisningsbild
micha

Klädselfärg next gen seats med stel grey?

Inlägg av micha »

Ångest!
Jag tycker att det är klart värt att få lite mer pulver i bilen. Sen så gillar jag inte de vanliga sätena.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

micha skrev:
Ångest!
Jag tycker att det är klart värt att få lite mer pulver i bilen. Sen så gillar jag inte de vanliga sätena.
Ja verkligen... Håller på att trixa med att prioritera bort några tillval för att får kalkylen att gå ihop.

Håller med dig om gamla sätena - de är verkligen ingen höjdare och har varit det sämsta tror jag med en annars toppen bil. Kan inte bli värre med nästa gen. Kanske lite krystat i baksätet med upphöjningarna...
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Den givna konfigen för snyggast stålgrå kärra är givetvis:
Stålgrå
Tan next generation seats
Black alcantra roof
carbon interior
Carbon spoiler
21" gray turbin wheels
Panorama
Jag tog med röda bromsok men är faktiskt inte säker på just den detaljen... Svarta gör bilen mer diskret och snyggare tror jag men vad fasen...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Är det helt galet att ha svårt skinn till den grå?
Här alltid tidigare varit emot det för att det känns trist och haft diverse bruna skin på tidigare bilar (bmw) men av praktiska skäl valt svårt nu.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
micha

Inlägg av micha »

Pontus skrev:
Är det helt galet att ha svårt skinn till den grå?
Här alltid tidigare varit emot det för att det känns trist och haft diverse bruna skin på tidigare bilar (bmw) men av praktiska skäl valt svårt nu.
Absolut inte. Svart är enkelt att hålla efter och är även stilrent. Jag som putsar ofta på bilen har inga problem att hålla efter det gråa skinnet så det håller sig rent.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Jag har valt svart skinn till mina next gen seats i kombination med stålgrå lack. Anledningen var delvis en sammanställning på norska elbilforum som visar att det är den vanligaste kombinationen. Jag vill ha en bil som är lätt att sälja när Model X kommer.

Men jag valde ljust alcantra roof och har eventuellt ångrat mig.. Tycker att black ser väldigt fint ut på de bilder jag sett - blir det för mycket svart om man har svart skinn och svart alcantra-tak? Ska jag be min DS byta till svart tak?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Re: Klädselfärg next gen seats med steel grey?

Inlägg av Kilowatt »

Har du Panorama?
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

De ljusbruna är skitsnygga och passar perfekt i en stålgrå. Har dem i mina röda idag och tycker bilen blir mycket snyggare och ljusare interiör.

Nummer två tycker jag är svarta till en grå bil.

De gråa tycker jag passar sämst till en grå bil. Ärligt såmgillar jag inte grått skinn i någon Tesla men det är jag...
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Gällande svart tak så är det snygga att det inte blir för många nyanser i bilen. Det blir din färg på klädseln och svart. Annars blir det din klädsel, svart och vitt. Blir inte lika snygg övergång mellan olika material tycker jag. Jag skulle valt svart tak även om jag tog svart läder. Att jag inte tar svart läder är pgr av att jag vet hur snyggt det är med den bruna... Fått mycket positiva kommentarer både av vänner och på de utställningar jag vart med bilen,

Kan tipsa om att min ljusbruna klädseln inte behövt något underhåll. Inga repor, inga missfärgningar. Tesla säger att man inte skall behandla lädret med något. Bara göra rent med vatten och neutral tvål om det behövs. Inget annat. Så undvik att köra en massa lädergrejer är tipset... Klädseln är impregnerad från fabrik .

Läste även att man får alcantra på del av instrumentpanelen med P85D. Inte säker påmatt jag gillar det...
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

hybris skrev:
Jag skulle valt svart tak även om jag tog svart läder.
Tack, är det fler som tycker samma? Att svarta säten + svart tak är en bättre kombo än svarta säten och beige alcantra?
Vad har ni andra med svart skinn och alcantratak valt?

Jag har valt panoramaglastak.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Aktiv
Teslaägare

Inlägg av Aktiv »

På min P85D har jag valt silvermetallic, svarta nästa generations säten, svart alcantratak samt panorama.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

Svart innertak är alltid snyggast. Oavsett färg på stolarna. Tycker jag iaf.

Det bästa med svart tak är att A-stolparna blir svarta på insidan. Mkt mer behagligt på nåt vis.
Synd bara att jag inte kunde välja det på min bil..
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Oron jag hört är att det blir för mörkt men det tycker inte jag. Blir mycket mer stilrent och med panorama får du in mycket ljus i bilen så kör på svart/svart. Köp inte svart läder för att du tror det blor enklare att sälja. Jag tror tvärtom att det blir lättare att sälja en med TAN. Så välj färg baserat på din egen smak och inget annat. Svart är aldrig fel.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

hybris skrev:
Oron jag hört är att det blir för mörkt men det tycker inte jag.
Detta var faktiskt min oro också. Men på de bilder som jag sett så ser det riktigt fint ut med svart tak till svarta stolar.
Valet blev ju inte lättare nu :( Är det lätt för DS att byta trots att ordern redan är bekräftad?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Kontakta Tesla direkt och gör de ändringar du vill. Ju senare ju mer risk att det inte går...
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Det är naturligtvis en smaksak. Men svart tak och svarta säten blir mörkt. Själv föredrar jag ljust och luftigt så skulle välja gråa säten och ljust tak. Och inte betala för fuskmocka, ser riktigt b och rahgarbil ut i mina ögon. Men det är ju bara min smak...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Ja och jag tycker grått med ljust tak känns Volvo Amazon raggare... ;-) tan eller svarta stolar skall det vara. Next generation eller performance. Alcantradetaljer är mycket snyggt men det är klart Volvoraggarna som byter till Tesla kan få tygtak, grå klädsel och ljust tak. Kanske en luktgran också?
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

hybris skrev:
Ja och jag tycker grått med ljust tak känns Volvo Amazon raggare... ;-) tan eller svarta stolar skall det vara. Next generation eller performance. Alcantradetaljer är mycket snyggt men det är klart Volvoraggarna som byter till Tesla kan få tygtak, grå klädsel och ljust tak. Kanske en luktgran också?
Hahaha!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Herr X skrev:
Jag har valt svart skinn till mina next gen seats i kombination med stålgrå lack. Anledningen var delvis en sammanställning på norska elbilforum som visar att det är den vanligaste kombinationen. Jag vill ha en bil som är lätt att sälja när Model X kommer.
Läste en undersökning för ett tag sedan att andrahandsvärdet är högre för ovanliga färger på bilar. Och det kan säkert stämma vill man ha en grön bil så finns det ju inte allt för många att välja på och får då acceptera priset.
Nu kanske inte Tan eller grå klädsel är så mycket ovanligare än svart iofs.
Jag tycker tan med svart tak och kolfiber är snyggast och skulle helt klart betala mer för en sådan bil.
Skriv svar